Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Remont ważnej drogi ekspresowej. Łączy Wrocław, Łódź i stolicę. Będą utrudnienia

6
Podziel się:

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje remont odcinka trasy ekspresowej S8 między Polichnem a Studziankami. To "eksperymentalny" fragment trasy, jak zaznacza GDDKiA. Inwestycją, która kosztować będzie kilkadziesiąt milionów złotych, zainteresowane są cztery firmy.

Remont ważnej drogi ekspresowej. Łączy Wrocław, Łódź i stolicę. Będą utrudnienia
Droga ekspresowa S8 będzie remontowana (Materiały prasowe, GDDKiA)

GDDKiA oddział Łódź otworzyła oferty w przetargu na remont 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8. Chodzi o fragment, który znajduje się między autostradą A1 a Warszawą, niedaleko Piotrkowa Trybunalskiego. Postępowanie zakłada możliwość rozszerzenia zakresu prac o kolejne 3 km.

Na podstawowe zadanie (wspomniane 9 km) GDDKiA przygotowała blisko 60,8 mln zł. W przetargu wystartowały cztery firmy. Wszystkie zmieściły się w kosztorysie. Najtańszą ofertę w wysokości blisko 37,1 mln zł złożyła firma Strabag, a najdroższą, opiewającą na ponad 55,3 mln zł - Budimex.

"Przetarg dotyczy pierwszego, tzw. doświadczalnego odcinka wykonanego ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju" - podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: LocalTrends - Jacek Jaśkowiak; Prezydent Miasta Poznania

"Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły" - podkreślają drogowcy w komunikacie.

Eksperymentalny odcinek

GDDKiA przypomina, że odcinek między Polichnem i Studziankami zbudowano jeszcze przed rozbudową krajowej "ósemki" do standardu drogi ekspresowej, która - dodajmy - łączy Wrocław, Łódź i Warszawę.

Generalna przewiduje, że umowę z wykonawcą podpisze na początku lata, a prace zajmą ok. czterech miesięcy. Kierowcy nie unikną utrudnień. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni, jak informują drogowcy.

"W ramach inwestycji dokonamy rozbiórki starej nawierzchni betonowej o grubości 28 cm (prace dotyczą tylko jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy) i zastąpimy ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką" - podaje GDDKiA.

"Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wynika to z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami" - zaznacza.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Leszek
3 tyg. temu
Nie rozumiem czegoś ? Nawierzchnia betonowa się sprawdziła przez 20 lat dlatego teraz zostanie rozebrana i zastąpiona inną. Idąc tym tokiem myślenia … gdyby się nie sprawdziła to by ją rozebrali i założyli jeszcze raz ?
Roman
3 tyg. temu
Czyli nawierzchnia betonowa się nie sprawdziła?
zmotoryzowany
3 tyg. temu
9 km do remontu??? to śmieszne, tam dużo dłuższy odcinek jest w fatalnym stanie: dużo nierówności wgłębień i wypukleń, miejscami fala itd. aż szkoda auta gdy się tamtędy jedzie