GDDKiA oddział Łódź otworzyła oferty w przetargu na remont 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8. Chodzi o fragment, który znajduje się między autostradą A1 a Warszawą, niedaleko Piotrkowa Trybunalskiego. Postępowanie zakłada możliwość rozszerzenia zakresu prac o kolejne 3 km.
Na podstawowe zadanie (wspomniane 9 km) GDDKiA przygotowała blisko 60,8 mln zł. W przetargu wystartowały cztery firmy. Wszystkie zmieściły się w kosztorysie. Najtańszą ofertę w wysokości blisko 37,1 mln zł złożyła firma Strabag, a najdroższą, opiewającą na ponad 55,3 mln zł - Budimex.
"Przetarg dotyczy pierwszego, tzw. doświadczalnego odcinka wykonanego ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju" - podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły" - podkreślają drogowcy w komunikacie.
Eksperymentalny odcinek
GDDKiA przypomina, że odcinek między Polichnem i Studziankami zbudowano jeszcze przed rozbudową krajowej "ósemki" do standardu drogi ekspresowej, która - dodajmy - łączy Wrocław, Łódź i Warszawę.
Generalna przewiduje, że umowę z wykonawcą podpisze na początku lata, a prace zajmą ok. czterech miesięcy. Kierowcy nie unikną utrudnień. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni, jak informują drogowcy.
"W ramach inwestycji dokonamy rozbiórki starej nawierzchni betonowej o grubości 28 cm (prace dotyczą tylko jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy) i zastąpimy ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką" - podaje GDDKiA.
"Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wynika to z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami" - zaznacza.