Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Szefowie linii lotniczych dostali podwyżki. Najbogatszy w Europie jest prezes Ryanaira

5
Podziel się:

Powrót koniunktury na rynku lotniczych przewozów pasażerskich znalazł odzwierciedlenie w wynagrodzeniach prezesów linii europejskich. Średnia podwyżek sięga 50 proc. - pisze "Rzeczpospolita". Najbogatszy w tym gronie jest Michael O'Leary, szef Ryanaira, choć jego pensja nie jest najwyższa.

Szefowie linii lotniczych dostali podwyżki. Najbogatszy w Europie jest prezes Ryanaira
Michael O'Leary to ojciec sukcesu tanich linii lotniczych Ryanair. Choć nie zarabia najwięcej spośród 13 prezesów europejskich linii, jest z nich najbogatszy (GETTY, Thierry Monasse)

Dziennik powołuje się na analizę wynagrodzeń wypłat dla prezesów 13 europejskich linii lotniczych we włoskim dzienniku "Corriere della Sera". Wynika z niej, że najbogatszym z nich jest Michael O'Leary, szef Ryanair Group. W ubiegłym roku wypłacono mu 975 tys. euro. I choć nie jest to najwyższa pensja w tym gronie, to O'Leary ma jeszcze w rękach pakiet akcji Ryanaira, w tej chwili wyceniany na 700 mln euro.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Piloci i stewardessy na umowach B2B. "Rozwiązanie co najmniej kuriozalne"

Ile zarabiają prezesi linii lotniczych?

Numerem jeden jest Shai Wess, prezes Virgin Atlantic, który otrzymał 4,3 mln euro wynagrodzenia. Carsten Spohr, szef Lufthansa Group, i Ben Smith, stojący na czele Air France-KLM, skasowali po 4,2 mln euro.

"Największą podwyżkę wynagrodzenia w Europie zaliczył w 2022 roku Johan Lundgren, prezes brytyjskiego easyJeta. Jego zarobki skoczyły z 920 tys. euro w 2021 do 3,5 mln euro" - czytamy. Z kolei prezes Aegean Airlines Dmitrios Gerogiannis zarabia 2,41 mln euro zamiast 400 tys. euro. "Była to nagroda za wybitne wyniki finansowe i wyjątkowo szybką odbudowę po pandemii" - dodano.

Dziennik zwraca uwagę, że wynagrodzenie szefów europejskich przewoźników składa się z kilku elementów. Oprócz podstawy, są to też czynniki uzależnione od wyników osiąganych przez firmy. "Ostatnio w Air France/KLM, SAS, International Airlines Group (IAG — m.in. British Airways, Iberia, Aer Lingus) i Lufthansie doszły związane z działaniami na rzecz ochrony środowiska. I nie są to wielkości nieznaczne. Hiszpan Luis Gallego, prezes IAG został wynagrodzony dodatkowo kwotą 192 tys. euro za redukcję emisji CO2" - czytamy.

Jak na tym tle wypadają Polskie Linie Lotnicze LOT? Nie są spółką notowaną na giełdzie, dlatego w swoich sprawozdaniach nie ujawniają równie szczegółowo tych samych danych, co ich zachodnioeuropejscy konkurenci. Na informację o zarobkach ówczesnego prezesa Rafała Milczarskiego trzeba było czekać ponad trzy lata - tyle trwała sądowa walka Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
Roksana
9 miesięcy temu
Jeśli szukacie fajnych źródeł informacji z tej dziedziny, polecam portale księgowe od wiedzy i praktyki. To jedno z najbardziej kompletnych opracowań na temat księgowości budżetowej. Zawiera zarówno teorię, jak i praktyczne wskazówki.
Józef Bąk
9 miesięcy temu
A co z prezesem OLT Express?
grażyna
9 miesięcy temu
prezesi zarabiają gdyż wyniki finansowe dzięki zwolnieniom pracowników a ci co zostali wykonują dodatkowe obowiązki. Ciekawe, że na podwyżki dla zwykłych ludzi nie ma środków tylko muszą strajkować by cos uzyskać
miłosz
9 miesięcy temu
Prywatny dochodowy biznes - jak dla mnie może i 2x więcej zarabiać. Gratulacje!
Gda_marina
9 miesięcy temu
A bilety drogie jak cholera, przykre ze szary człowiek nabija tym hienom kieszenie . Wyzysk niewolników .