Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Inteligentne tachografy już za dwa lata. Bruksela chce skończyć z naginaniem czasu pracy kierowców

48
Podziel się:

To nie kierowca będzie pilnował tachografu, lecz tachograf kierowcę.

Inteligentne tachografy mają uniemożliwić kierowcom zawodowym manipulowanie czasem pracy
Inteligentne tachografy mają uniemożliwić kierowcom zawodowym manipulowanie czasem pracy

Od czerwca 2019 roku we wszystkich nowych ciężarówkach i autobusach trzeba będzie instalować inteligentne tachografy, które mają uniemożliwić kierowcom zawodowym manipulowanie czasem pracy. Nowe przepisy przeforsowała Komisja Europejska.

Jak pisze "Puls Biznesu", to nie kierowca będzie pilnował tachografu, lecz tachograf kierowcę.

Komisja Europejska postanowiła wprowadzić nowe przepisy po tym, gdy ustaliła, że oszustwa dotyczące czasu pracy kierowcy mają miejsce w aż co trzecim pojeździe wyposażonym w tachograf.

Nie pomogło wprowadzenie w 2006 roku cyfrowych urządzeń rejestrujących czas pracy kierowcy, które miały utrudnić oszustwa. Okazało się, że elektroniczne tachografy są nie mniej podatne na ingerencję niż wcześniejsze papierowe tarcze.

Wideo: wypadek z udziałem tirów pod Piotrkowem Trybunalskim

Jak dowiedział się "Puls Biznesu", nowe urządzenia będą wyposażone w moduły GPS i Bluetooth, co z jednej strony umożliwi dokładne rejestrowanie położenia pojazdu, a z drugiej - bezprzewodowe odczytywanie danych.

Szczególnie ważne jest to, że kontrola będzie mogła odbywać się nawet automatycznie, dzięki specjalnym urządzeniom umieszczonym przy drogach. Aby skontrolować dany pojazd nawet nie trzeba go będzie zatrzymywać.

Kolejną zaletą inteligentnych tachografów ma być możliwość wykrywania przeciążenia pojazdów. Łatwiej będzie też wyłapywać przekraczanie dozwolonej prędkości.

Z nowych przepisów cieszą się przedstawiciele branży transportowej, którzy zwracają uwagę, że inteligentne tachografy - jeśli okażą się skuteczne - wyeliminują z rynku nieuczciwą konkurencję. Obecnie nagminną praktyką jest zaniżanie stawek przez firmy, które systematycznie oszukują na czasie pracy swoich kierowców.

wiadomości
gospodarka
unia
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(48)
WYRÓŻNIONE
a
8 lat temu
Wszystko fajnie, ale dlaczego tacho są montowane tylko w ciężarówkach i autobusach. Duża część kurierów śmiga autami "w teorii" do 3,5 t więc tacho nie trzeba, to samo tyczy się przedstawicieli handlowych, którzy również mogą spędzić za kółkiem dużo więcej czasu. Dlaczego ich się nie kontroluje?
Kierowca
8 lat temu
Nareszcie.... przynajmniej ITD nie będzie mnie karać za to,że jestem jak każdy omylny...i zdaży się o minutę czy dwie przegiac czas jazdy np...teraz nich płaci tachograf
kierowca xxx
8 lat temu
a kiedy zamontują je lekarzom ???
...
Następna strona