Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Paliwo na stacjach Dino. Spółka uzyskała koncesję

Paliwo na stacjach Dino. Spółka uzyskała koncesję

Fot. Wikimedia Commons

Przy marketach Dino wyrosną stacje benzynowe? Należąca do Grupy spółka córka właśnie otrzymała koncesję. Dzięki temu sieć będzie mogła handlować również w niedziele bez ograniczeń.

Od pięciu lat w portfolio Grupy Dino znajduje się spółka Dino Oil Sp. z o.o. Ta jednak do tej pory nie prowadziła działalności operacyjnej. W maju złożyła jednak wniosek o udzielenie koncesji na obrót paliwami płynnymi, o czym informowaliśmy w money.pl. Na początku sierpnia Urząd Regulacji Energetyki wydał zgodę. Koncesja będzie ważna do końca 2030 roku.

To może oznaczać, że niebawem na polskim rynku przybędzie stacji przy marketach polskiej sieci.

Obecnie stacji paliw w sieciach sklepowych jest 187 w całym kraju. Od 2011 roku ich liczba sukcesywnie rośnie. Liderem jest Intermarche, który posiada ich najwięcej, bo aż 63. Drugi w kolejności Carrefour ma ich 43 – wynika z ostatnich danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

Stacja paliw zintegrowana ze sklepem pozwala również prowadzić handel w każdą niedzielę bez ograniczeń, jakie nakłada ustawa o niedzielnym zakazie handlu. Wykorzystanie tego potencjału może przynieść sieci ogromne zyski.

Polskie firmy podbijają świat:

 

 

 

Również sprzedaż paliwa będzie cennym źródłem dochodu dla grupy. Jak pisaliśmy w money.pl, cena paliw na tych stacjach bywa często o kilkanaście groszy niższa. Stacje przy sklepach sprzedają rocznie nawet trzy raz więcej paliwa niż inne stacje.

Ceny są niższe również z powodu polityki handlowej. Stacja paliw jest przecież jedynie dodatkiem, a nie głównym źródłem dochodu sieci.

Stacje paliw w sieciach sklepowych20112012201320142015201620172018
Auchan 24 24 24 25 25 25 25 25
Carrefour 44 43 43 43 43 43 43 43
E.Leclerc 12 12 12 12 12 12 16 16
Intermarche 35 41 47 51 58 62 62 63
Makro własne 6 6 6 6 6 6 6 5
Tesco 28 29 29 29 29 29 29 29
Inne 5 5 5 5 6 6 6 6
TOTAL 154 160 166 171 179 183 187 187
Źródło: POPiHN i rejestr URE

Wśród wszystkich stacji te przy marketach stanowią 2,7 procent, ale udział w rynku - jeśli chodzi o sprzedaż paliw - to już 6,5 proc. Jak tłumaczył na łamach money.pl Grzegorz Maziak, przy dużym wolumenie mogą one dodatkowo wynegocjować znacznie lepsze ceny paliw u hurtowników. Ci z kolei zabiegają o współpracę z tymi stacjami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Czytaj także
Polecane galerie
xxx
2018-08-24 14:26
Nie bedzie stacji... nie ma gdzie tego wybudować bardziej liczylbym na jakieś dystrybutory wewnetrzne dla taboru.
Endriu
2018-08-19 09:41
Polak potrafi... Czyli sposoby na ominięcie prawa i zakazu ma opanowane w jednym paluszku....
Wstyd ni że jestem Polakiem...
Paweł
2018-08-16 01:26
Koncesja? Jaka koncesja, przecież wg miłośników ubera to PRL... Jak to mawiają? Wolny rynek? Widzicie, Dino musiało wystąpić o koncesje, a uber powinien zmusić swoich złodzieji kierowców żeby wyrobili licencje na to co robią - przewóz osob taksówką osobową. Jeśli ktoś chce sprzedawać alkohol, koncesja. Jeśli chce wybierać szambo koncesja, jeśli chce prowadzić restauracje pozwolenia - wszędzie są, ale tylko uber jest nowoczesny a licencja na 0rzewoz osób to PRL.
Pokaż wszystkie komentarze (53)