Notowania

żywiec
31.07.2017 10:27

Żywiec zrezygnował z promocji w dyskontach. Zyski w górę

W pierwszym półroczu Grupa Żywiec sprzedała o 3,4 proc. piwa mniej niż rok wcześniej, ale jej zyski wzrosły. Firma ograniczyła promocje w Biedronce i Lidlu. Nie dawało to producentowi dużych korzyści - zauważa prezes Żywca.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mat. prasowe Grupy Żywiec)

W pierwszym półroczu Grupa Żywiec sprzedała o 3,4 proc. piwa mniej niż rok wcześniej, ale jej zyski wzrosły. Firma ograniczyła promocje w Biedronce i Lidlu. Nie dawało to producentowi dużych korzyści - zauważa prezes Żywca.

Grupa Żywiec odnotowała w pierwszym półroczu aż 10-procentowy spadek przychodów. Wolumen sprzedaży piwa wyniósł 5,6 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,8 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2016 r. To jednak w ogóle nie zaszkodziło osiąganym zyskom. Wręcz przeciwnie.

Firma miała 134,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w pierwszej połowie 2017 r. wobec 129,99 mln zł zysku rok wcześniej. Co spowodowało, że mimo gorszej sprzedaży Żywiec zarabia więcej?

Prezes doszedł do wniosku, że akcje promocyjne w dyskontach, czyli m.in. w Biedronce i Lidlu nie przynoszą żadnych efektów i firma na nich traci. Dlatego postanowił je ograniczyć. Choć wywołało to spadek sprzedaży, to zyski się poprawiły.

Z kim Polacy najchętniej wybraliby się na piwo?

- W pozostałych kanałach sprzedaży osiągnęliśmy wzrost marży oraz przychodów - informuje Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec. - Zwiększyliśmy również sprzedaż i przychody w segmencie marek premium - dodał.

Wybrane dane finansowe Grupy Żywiec (mln zł)
mln zł 2 kw. 2017 2 kw. 2016 zmiana % 1 półrocze 2017 1 półrocze 2016 zmiana %
Przychody 702 769 -8,7 1 131 1 262 -10,4
Wynik operacyjny EBIT 134 127 5,2 174 171 1,6
EBITDA 77 81 -5,1 248 247 0,3
zysk netto 107 70 52,3 135 130 3,7
marża EBITDA % 10,94 10,53 0,4 21,89 19,54 2,3
marża netto % 15,23 9,13 6,1 11,92 10,30 1,6
przepływy operacyjne 146 245 -40,2 197 237 -16,6
przepływy inwestycyjne -17 -4 -330,6 -53 54 -196,7
przepływy finansowe -109 -160 31,9 -113 -165 31,3
Źródło: spółka

"Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży spowodowała także sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev w lutym 2016 roku" - podała spółka w raporcie.

Spółka przypomina też, że ma zamiar pozbyć się sieci Piwiarni Warka, którą przejmie prawdopodobnie Sfinks po uzyskaniu zgody UOKiK.

Powodzenie bezalkoholowego

Firma chwali się powodzeniem piwnych nowości. Wprowadziła na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne. Zauważa też wzrost zainteresowania piwami bezalkoholowymi i tymi o niższej zawartości alkoholu.

Sukces miała osiągnąć marka "Żywiec Bezalkoholowe", co zmotywowało spółkę do wprowadzenia na rynek piwa Heineken 3. "Grupa Żywiec umocniła także wiodącą pozycję Warki Radler w segmencie radlerów, wprowadzając kolejny wariant smakowy malina z cytryną" - podano w raporcie.

Kontrolowana przez holenderskiego Heinekena (98,36 proc. akcji) Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2016 roku sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.

Tagi: żywiec, giełda, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
31-07-2017

KrzepkiRadekJak można te popłuczyny nazwać piwem - syf dla Januszy, którzy na nadmorskich plażach uwielbiają popić nim bułkę z żółtym serem zajumaną z hotelowego … Czytaj całość

01-08-2017

FajniejestKiedyś Żywiec,Tyskie,Lech, to były piwa z górnej półki z przyjemnością się piło teraz te wszystkie to siki Weroniki nie mają nic wspólnego z piwem

31-07-2017

piwoszno i niech wypierd..ją.od lat to wyrób piwopodobny powinno się ich karac za trucie ludzi.ja od lat piję piwo z czech.dwa razy droższe ale smakuje jak … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (54)