Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Hubert Orzechowski
Hubert Orzechowski
|

Jak uniknąć starcia z kurierem. "Zamówienie - najpóźniej dwa tygodnie przed Wigilią"

25
Podziel się:

Nasi dziadkowie z niecierpliwością czekali w Święta na Świętego Mikołaja. My - nerwowo oczekujemy kuriera i modlimy się, by paczka z prezentami dotarła do nas przed Wigilią. Sezon narzekań na usługi kurierskie już się zaczął. Jak uniknąć kłopotów z nim związanych?

Kuriera wyczekujemy na Święta bardziej niż śniegu
Kuriera wyczekujemy na Święta bardziej niż śniegu (Wojtek Laski / East News)

Nasi dziadkowie z niecierpliwością czekali w święta. My - nerwowo oczekujemy kuriera i modlimy się, by paczka z prezentami dotarła do nas na czas, czyli przed wigilią. Sezon narzekań na usługi kurierskie już się zaczął. Jak uniknąć kłopotów z nim związanych?

Firmy kurierskie nauczone doświadczeniem z poprzednich lat z przygotowaniami do najgorętszego czasu w roku nie czekają na ostatnią chwilę.

- O świętach musimy myśleć już w lipcu - mówi money.pl Tina Sobocińska, dyrektor ds. personalnych i komunikacji DHL Parcel. - To wtedy opracowywane są zarówno plany operacyjne jak i rekrutacyjne. Pod względem operacyjnym staramy się jak najbardziej zoptymalizować, jak i poszerzyć wachlarz rozwiązań dla klientów.

Jak podkreśla, dla firm kurierskich szczyt paczkowy przypada na okres od października do lutego. W tym czasie zatrudnienie w firmie wzrasta o 15 proc. Mimo stereotypowego postrzegania zawodu kuriera jako męskiego, w chwili obecnej w DHL zatrudnia ponad 100 kurierek.

Kulisy strajku DHL

Jak mówi money.pl Magdalena Bugajło, dyrektor komunikacji i PR DHL Parcel, dzienne zamówienia sięgają nawet 170 proc. średniej z miesięcy przedsezonowych.

Jak w takich warunkach być pewnym, że nasza przesyłka dojdzie do nas przed świętami? Bugajło dzieli się w tej sprawie kilkoma radami. Oprócz udostępnienia kompletnych danych adresowych, numeru telefonu, sprawdzenia dostępności produktu w sklepie, korzystania z serwisów rejestrowania i monitorowania przesyłki, zwraca uwagę na jeszcze jeden warunek – czas. Najlepiej bowiem zrobić zakupy najpóźniej na dwa tygodnie przed Wigilią. Jeśli zamówienie złożymy na tydzień przed świętami, sporo ryzykujemy. Prezenty mogą nie dotrzeć na czas i wtedy naprawdę nie ma co zwalać winy na kuriera i oskarżać go o zrujnowanie świąt.

DHL przypomina, że zimowy szczyt paczkowy, to choćby np. utrudnione warunki na drodze przez niespodziewane zdarzenia pogodowe. I tu powracamy do czasu. To jeszcze jeden czynnik, który powinien zachęcić do wcześniejszych zakupów.

Co do samego odbioru paczki – pamiętajmy, że możemy ją otworzyć dopiero po pokwitowaniu doręczenia ładunku i uiszczeniu ewentualnych opłat z nią związanych. Ale jednocześnie kurier nie może nam odmówić pozostania przy otwarciu przesyłki po jej doręczeniu. – W przypadku stwierdzenia szkody powinien zostać spisany stosowny protokół – przypomina Bugajło.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(25)
piki
5 lata temu
"kurier nie może nam odmówić pozostania przy otwarciu przesyłki po jej doręczeniu" A jakaś podstawa prawna na to? Czemu miałbym czekać jeśli paczka jest nieuszkodzona?
zibi
5 lata temu
Nie mieszkam w mieście a wsi , zabudowania oddalone około 1,5 km od centrum wsi. Do niedawna dojazd ok 1,5km drogą gruntową. Nie narzekam na terminowość dostaw. W 99% kurierami są wspaniali wiecznie spieszący sie ludzie. Dziękuję im za ich pracę!!
Tadeusz
5 lata temu
To normalne, że kurierzy przed świętami mają więcej pracy i należy ich zrozumieć. Ja, zazwyczaj zamawiam prezenty wcześniej,aby zaoszczędzić im dodatkowej roboty, ale niektórym swoim bliskim nadaję przesyłki kurierem przed świętami, aby doszły na czas. Zazwyczaj korzystam wtedy z Sendit. To broker kurierski - dzięki niemu przesyłki dochodzą bez problemów, na czas, a płacę za nie mniej niż w przypadku bezpośredniego zamówienia kuriera przez infolinię.
Miq
5 lata temu
DHL najgorsza firma kurierska
bart
5 lata temu
Pani Bugajło jest pani pracownikiem DHL i nie zna pani procedur?? Wstyd. Jak klient chce zaglądnąć do paczki zanim pokwituje odbiór wręcza mu się protokół szkody do podpisania i wówczas otwiera paczkę.;)) Jeżeli okaże się że wszystko ok ,protokół ląduje w koszu.Jeżeli nie ok wypełniamy protokół.Dlaczego? Ponieważ klienci masowo oddają otwartą paczkę z uszkodzonym towarem i zamykają drzwi przed nosem. Wówczas kurier odpowiada za uszkodzona i otwartą paczkę i najczęściej za nią musi zapłacić. Kobieto albo się doucz albo nie wypowiadaj na tematy bliżej Ci nie znane.
...
Następna strona