Notowania

giełda
08.06.2018 12:04

Sukces za sukcesem polskich gier. Space Pioneer od Vivid Games porwał graczy na świecie

Zaledwie tydzień był potrzebny, by nową grę polskiej spółki Vivid Games pobrało 400 tys. graczy. Space Pioneer, czyli mobilna strzelanina ma bardzo dobre oceny graczy i perspektywy na zyski. To kolejny sukces polskiej gry. Nasze produkcje mają coraz lepszą markę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Vivid Games / materiały prasowe)
Ekrany swoich urządzeń mobilnych z takim obrazkiem wciska już 400 tys. osób na świecie

Zaledwie tydzień był potrzebny, by nową grę polskiej spółki Vivid Games pobrało 400 tys. graczy. Space Pioneer, czyli mobilna strzelanina ma bardzo dobre oceny graczy i perspektywy na zyski. To kolejny sukces polskiej gry. Nasze produkcje mają coraz lepszą markę.

Debiut gry Space Pioneer w sklepie Apple App Store to pierwsza z trzech zapowiedzianych na ten rok premier bydgoskiego studia Vivid Games. W ciągu zaledwie jednego tygodnia dystrybucji gra zajęła już wysokie pozycje w rankingach sklepu Apple App Store, plasując się w TOP10 najczęściej pobieranych gier RPG w ponad 100 krajach. To przełożyło się na dużą liczbę ściągnięć - aż 400 tysięcy.

Gracze dają grze oceny na poziomie średnio 4,7/5, czyli bardzo wysoko. Dobre zdanie mieli też krytycy z wydawnictw branżowych. Już za tydzień gra zadebiutuje w sklepie Google Play oraz Samsung Galaxy Apps.

- Gra ideał. Bez mikropłatności koniecznych do normalnej rozgrywki, bez licznika energii, albo czegoś podobnego - pisze gracz o pseudonimie proteader w komentarzach na sklepie Play.

Zobacz też: Czy za 10 lat płatności mobilne wyprą gotówkę?

Choć mikropłatności nie są konieczne, to oczywiście producent gry na nie liczy. Pobiera się ją za darmo, ale wszelkie ulepszenia rozgrywki, czyli głównie lepsza broń - wymagają już wyciągnięcia pieniędzy i przesłania ich na konto Vivid Games.

- Space Pioneer to najwyżej oceniony tytuł w historii Vivid Games. Pozytywny odbiór graczy i prasy, dobre metryki użytkowe oraz technologiczna niezawodność zapewniają nam możliwość rozbudowy gry o nowe funkcjonalności, najlepsze z nich będą trafiać do gry w nadchodzących aktualizacjach_ - _komentuje Grzegorz Brol, product owner gry Space Pioneer.

Premiera w sklepie App Store to początek komercyjnej eksploatacji tytułu.

- Już za tydzień rozpoczynamy promocję gry na platformie Android, a w kolejnych miesiącach poszerzymy sieć dystrybucji o nowe kanały dystrybucji. Jesteśmy zadowoleni z jakości produktu, potwierdzonej przez wysokie oceny prasy i graczy. W przyszłości zamierzamy kontynuować działania promocyjne jak również inwestować w dalszy rozwój produktu co pozwoli zwiększać metryki użytkowe i monetyzacyjne. O wynikach będziemy systematycznie informować rynek – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Notowania akcji Vivid Games w ostatnim roku

Kolejny sukces polskich gier w tym roku

Rok 2018 obfituje już w dobre wyniki polskich gier. Space Pioneer może nie jest tu porównywalny, bo można go ściągnąć i grać za darmo, ale wpisuje się w listę dotychczasowych rodzimych sukcesów. Tych, za które gracze musieli płacić już przed pierwszą rozgrywką.

W lutym spółka CI Games podała, że sprzedaż gry Sniper: Ghost Warrior 3 przekroczyła milion, choć gracze i recenzenci wieszali na niej psy. Oczekiwania może były wyższe, bo nakłady spółka poniosła rekordowe w swojej historii, ale i tak wynik można uznać za zadowalający.

24 kwietnia debiutowała gra "Frostpunk" spółki 11 Bit Studios. W ciągu zaledwie 66 godzin rozeszło się ponad 250 tys. egzemplarzy. Przychody ze sprzedaży z nawiązką pokryły wszystkie wydatki poniesione na produkcję i marketing gry.

17 maja premierę na platformie Steam miała gra House Flipper, wydana przez spółkę PlayWay. Już w pierwszej dobie sprzedaży zwróciła wszystkie koszty produkcji i marketingu. Według szacunkowych danych posiadanych przez spółkę, w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów w sklepach online, oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 80 tys. sztuk gry. Przy cenie 64,74 zł za egzemplarz daje to około 5,2 mln zł przychodu.

W czerwcu pojawiła się kolejna świetna informacja. Gra-horror Agony, wydana przez giełdową firmę PlayWay przez pierwsze 72 godziny na portalu Steam sprzedała się w 34 tys. sztuk. Nawet mimo słabych ocen. To już wystarczy by mówić o sukcesie. Wytworzenie gry, razem z budżetem marketingowym, wykazuje kwotę bliską 3 mln złotych.

Jak widać polscy producenci zdobywają doświadczenie i coraz lepiej czują się na międzynarodowym rynku. Pierwsze szlaki przecierał Wiedźmin, a kolejne produkcje skutecznie nimi podążają.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: giełda, vvd, vivid games, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
10-06-2018

FarmManagerArtykuł OK. ale twórca artykułu zupełnie nie wspomniał o pierwszym polskim superhicie w tym roku grze Farm Manager 2018 firmy PlayWay. Przypomnijmy -W … Czytaj całość

10-06-2018

HouseFlipperGra House Flipper po 2 tyg sprzedaży zgodnie z raportem firmy PlayWay została sprzedana w ilości 200 000 szt czyli tylko w ciagu 2 tyg firma zarobiła … Czytaj całość

10-06-2018

Francuz„Gra ideał. Bez mikropłatności koniecznych do normalnej rozgrywki, bez licznika energii, albo czegoś podobnego - pisze gracz o pseudonimie proteader w … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (3)