Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Bartosz Wawryszuk
|

Gdyńska stocznia zbuduje statek dla szwedzkiej Marynarki Wojennej

8
Podziel się:

Gdyńska firma będzie odpowiedzialna za całość prac przy budowie, wodowaniu oraz wstępnych próbach morskich szwedzkiego statku.

Gdyńska stocznia zbuduje statek dla szwedzkiej Marynarki Wojennej
(mashleymorgan/CC BY-SA 2.0/Flickr)

Należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowej Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni zbuduje statek wywiadowczy dla szwedzkiej Marynarki Wojennej. Kontrahentem polskiej stoczni w tej inwestycji jest szwedzka grupa zbrojeniowa Saab.

Rzecznik prasowy Stoczni Remontowej Nauta Anna Maria Bulman poinformowała w środę, że gdyńska firma będzie odpowiedzialna za całość prac przy budowie, wodowaniu oraz wstępnych próbach morskich szwedzkiego statku.

- Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonane zostaną montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz finalny etap prób morskich (SAT) przed przekazaniem go użytkownikowi - wyjaśniła.

Dwa tygodnie temu Saab ogłosił, że otrzymał od szwedzkiej agencji zamówień obronnych FMV kontrakt na zaprojektowanie, budowę oraz dostawę statku wywiadowczego dla marynarki wojennej kraju. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 milionów koron szwedzkich. Jego wykonanie nastąpi w latach 2017-2020.

Bulman poinformowała, że wartość kontraktu między Nautą a Saab jest objęta tajemnicą handlową.

- Dla Stoczni Remontowej Nauta udział w tym przedsięwzięciu będzie szansą na dalszy, dynamiczny rozwój i możliwość zwiększenia portfela zamówień na statki, nie tylko na arenie krajowej. Jesteśmy firmą, która bardzo szybko się rozwija, stawia na innowacyjność, odważnie i z powodzeniem wchodzi na nowe obszary techniczne - to wszystko sprawia, że jesteśmy przygotowani do udziału w projekcie, jakim jest budowa jednostki o specjalnym przeznaczeniu - powiedział Sławomir Latos, prezes Stoczni Remontowej Nauta.

Kontrakt dla Nauty to efekt porozumienia zawartego pomiędzy Saab a PGZ w październiku 2016 r.

Cytowany w komunikacie wiceprezes Saab Jyrki Kujansuu podkreślił, że okręty wywiadowcze muszą wyróżniać się "dostępnością i niezawodnością na najwyższym poziomie". - Stocznia Remontowa Nauta jest doświadczonym partnerem, z wysokimi kwalifikacjami. Jestem również bardzo zadowolony z faktu, iż pierwotne zamiary współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową przekształciły się w rzeczywiste partnerstwo biznesowe, które już teraz przynosi wymierne korzyści dla zaangażowanych stron - dodał.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
mirekl
7 lat temu
a rosyjskich trolli boli!!!
śliedowatiel ...
7 lat temu
Szwedzi zamówili w kraju, w którym okręty podwodne nazywa się "łodziami"... Daje to gwarancje tajności. Bo nawet jeśli szpiony Wowy będą pytać, to głupole rządowe nie udzielą poprawnych odpowiedzi - mimo starań, bo z głupoty. To sposób PiS na przecieki... A może... może ten rząd planuje zatopienie Łodzi? Będzie Łódź Podwodna? Jest pkp Łódź Fabryczna, to może być i Podwodna! Ze stocznią Marynarki Wojennej w Radomiu!!!
captain
7 lat temu
.szczurom lądowym: marynarka wojenna ma i zamawia okręty a nie statki. Zamówiono u nas tylko platformę do uniesienia wyposażenia wojennego. A więc... chyba zamówiono statek który Szwedzi po doposażeniu zamienią w okręt. Odważni ci Szwedzi. Zamawiają jednostkę w kraju sławnym z wywiadowczych proputinowskich przecieków...
Michał Kupiec
7 lat temu
K! Jakie innowacje? Macie zrobić prace fizologiczną bo jesteście tanimi robolami a nie pieprzyć o innowacjach.... polskie innowacje to baba szmata na kiju i jazda...
sdfff
7 lat temu
niech lepiej stal wykorzystaja na pasy cnoty dla szwedzkich kobiet