Notowania

żabka
04.02.2019 09:38

Wyroby studentów trafiają do sklepów sieci Żabka. To program "Kreatorzy Produktów"

Na półkach sklepów sieci Żabka pojawił się nowy produkt. Jest nim "Deser z tapioki" autorstwa studentek – Jagody Herkt, Joanny Kotas i Pauliny Jarmuszki. Powstał w ramach projektu "Kreatorzy Produktów".

Podziel się
Dodaj komentarz
(iStock.com)

Kariera dzięki pomysłowości

Projekt realizowany jest przez sieć Żabka należąca do funduszu CVC Capital Partners oraz Spółkę Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Do tej pory uczestniczyli w nim studenci kilku polskich uczelni wyższych. Oprócz wspomnianego już Uniwersytetu Ekonomicznego były to: poznański Uniwersytet Przyrodniczy oraz Uniwersytet Zielonogórski. Inicjatywa łączy siły świata biznesu oraz nauki. Młodzi ludzie mają szansę stworzenia produktów, które następnie pojawią się na półkach sklepowych w całej Polsce. Ponadto zwycięzcy otrzymują również szansę odbycia stażu w centrali sieci sklepów Żabka.

Zdrowe i smaczne produkty

Będąca częścią zwycięskiego produktu tapioka jest produktem pozyskiwanym z manioku, popularnej rośliny jadalnej uprawianej w krajach tropikalnych (takich jak Nigeria czy Tajlandia). W Polsce występuje zwykle w postaci małych kulek wykorzystywanych jako dodatek do deserów, ale także w charakterze zamiennika ryżu albo rozmaitych kasz.

Tapioka posiada liczne właściwości prozdrowotne. Jest produktem lekkostrawnym o niskiej alergiczności. Nie zawiera również glutenu, dzięki czemu poleca się go osobom cierpiącym na celiakię. Mówią o tym autorki nagrodzonego "Deseru z tapioki":

– Desery zwykle kojarzą się z czymś niezdrowym, a tak wcale być nie musi. Chciałyśmy obalić ten mit i stworzyć produkt, który będzie połączeniem czegoś zdrowego, zawierającego wysokie wartości odżywcze oraz smacznego, a przy tym będzie wyglądał estetycznie. To, że nasz projekt wygrał, to dla nas już ogromne wyróżnienie. Jednak, wciąż nie możemy uwierzyć, że jest on dostępny w jednej z największych sieci w Polsce.

(materiały partnera)

Studentki pracowały nad projektem przez kilka tygodni. Ich pomysł został uznany przez jury za innowacyjny przede wszystkim ze względu na recepturę. Tradycyjnie bowiem tapioka łączona jest z ekstraktem z kokosa, podczas gdy tu towarzyszy jej sok owocowy. "Deser z tapioki" zwyciężył ex aequo z projektem pt. "Bułka z wędzonką" autorstwa Magdaleny Buszewicz, Karoliny Bar i Agaty Czyż, czyli studentek kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji Żywności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Kolejna okazja na zdobycie bezcennych doświadczeń

"Kreatorzy Produktów" to projekt realizowany we współpracy ze studentami polskich uczelni od 2 lat. Komentuje Norbert Szczepaniak ze Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, czyli współorganizatora projektu komentuje:

– Udział w takim projekcie to bezcenne, niezwykle intensywne i rozwijające doświadczenie. Pozwala studentom na empiryczne zrozumienie biznesu, handlu i przemysłu spożywczego. Sukcesywne wdrażanie przez Żabkę kolejnych produktów autorstwa studenckich zespołów, jest dowodem wysokiej pożyteczności biznesowej modeli angażujących studentów w rozwój nowych produktów.

Zaznacza również, że:

– Kluczowym czynnikiem sukcesu jest właściwa synergia studenckiego potencjału, złożonego przede wszystkim z ciekawości, entuzjazmu i niekonwencjonalnego postrzegania rynku, z potencjałami biznesu i nauki dostarczanymi przez organizatorów. Odpowiednio sformułowany i zarządzany proces, uwzględniający właściwe motywowanie zespołów oraz specjalistyczne doradztwo, skutecznie uwalnia i ukierunkowuje pełnię możliwości studentów.

(materiały partnera)

Z kolei Joanna Kasowska, Kierownik Działu Kontroli Jakości firmy Żabka dodaje:

– Jako lider segmentu convenience, chcemy dostarczać naszym konsumentom produkty nie tylko smaczne, wygodne i szybkie w obsłudze, ale również zdrowe. Poszukując nowych inspiracji sięgnęliśmy po pomysły naszych klientów, którymi są również studenci.

Przy okazji podkreśla:

– Tu każda ze stron wygrywa. Uczestnicy projektu zdobywają ogromną wiedzę w zakresie wprowadzania produktu – od pomysłu i przelania go na papier, poprzez opracowanie produktu, do przełożenia procesu wyrobu na linie technologiczne w realnych zakładach produkcyjnych. Żabka natomiast otrzymuje nowe spojrzenie na potrzeby klienta. A rezultaty tej współpracy, czyli połączenia nauki i biznesu, możemy już podziwiać na półkach sklepowych.

Źródło:
Materiał Partnera
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
04-02-2019

???A kiedy program "większa kasa dla pracowników"? Kasjerzy odchodzą, ajenci też, niedługo centrala sama będzie konsumować te swoje pomysły

04-02-2019

LolAle nagroda staż w żabce hehheehehe

03-02-2019

WC teamDzieŃ bez Żabki, to dzień stracony. Nie długo Żabka w toalecie pojawi mi się jako papier toaletowy. Żabka każdego dnia, jak kupa każdego dnia ;)

Rozwiń komentarze (15)