Ta inwestycja pochłonęła setki milionów złotych. Teraz nikt z niej nie korzysta

Nowy terminal w Gdyni (z tarasem widokowym na najwyższej kondygnacji) ma 5,5 tys. m kw. powierzchni, przylega do niego rampa łącząca gmach z promem. Inwestycja kosztowała przeszło 300 mln złotych, natomiast terminal od wielu miesięcy nadal pozostaje pusty. Czemu? Powodów jest kilka?

 Otwarty we wrześniu nowy terminal pasażerski w gdyńskim porcie nadal stoi pusty Otwarty we wrześniu nowy terminal pasażerski w gdyńskim porcie nadal stoi pusty (gdynia.pl)

Zarząd gdyńskiego portu zapewniał we wrześniu przy okazji otwarta terminalu, że już w styczniu skorzystają z niego pierwsi pasażerowie. Teraz mówi się o wiosennym terminie. Tym samym inwestycja, która pochłonęła aż 300 mln złotych nadal stoi nieużywana.

Nowo wybudowany Publiczny Terminal Promowy zlokalizowany jest przy nabrzeżu Polskim (basen im. Piłsudskiego) na terenie gdyńskiego portu. Jak przypomina trójmiejska "Wyborcza", władzom portu zależało nie tylko na poprawie warunków obsługi pasażerów, ale także na skróceniu czasu manewrowania jednostek w basenie portowym.

Inwestycja, której generalnym wykonawcą była Korporacja Budowlana Doraco, rozpoczęła się trzy lata temu i została otwarta we wrześniu ur.

- Zakończyły się tam zgodnie z założeniami prace budowlane i obecnie trwają wymagane przepisami odbiory. Po ich zakończeniu terminal będzie przekazany do użytkowania i będą mogły stamtąd odejść pierwsze promy - wyjaśnia w rozmowie z "GW" Aleksander Wicka, kierownik działu marketingu w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia.

Komorowski o losach "lex TVN": Im większa presja z zagranicy, tym większa szansa na weto Dudy

Terminal czeka na pierwszych pasażerów

Zgodnie z nowymi przewidywaniami i rozmowami z armatorami pierwsze promy przewoźnika Stena Line odejdą w nadchodzącym kwartale.

Nowy terminal ma obsługiwać połączenia szwedzkiego armatora Stena Line z Gdyni do Szwecji, ale także promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pływających pod marką Polferries - podaje "GW".

Przedstawiciele portu wskazują, że chieliby, aby statki drugiego armatora rozpoczęły operacje w odstępie około 2-3-miesięcznym, z uwzględnieniem okna czasowego, jakie umożliwi realizację takiego zadania.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm zdecydował
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm zdecydował
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją