Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Nowy podatek od samochodów. Takie mają być zasady

1109
Podziel się:

Polska będzie musiała wprowadzić podatek od samochodów spalinowych, jako beneficjent europejskich funduszy. Ma to być jednorazowa opłata. Podatek ma zostać wprowadzony do końca 2024 roku. Jego wysokość będzie zależała od normy Euro danego samochodu.

Nowy podatek od samochodów. Takie mają być zasady
Najwyższe stawki nowej opłaty mają dotyczyć aut z najstarszymi normami emisji spalin (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Do końca 2024 roku zostanie wprowadzona jednorazowa opłata, której wysokość będzie zależała od normy Euro danego samochodu. W 2026 roku podatek ten będzie naliczany każdego roku - informuje "Rzeczpospolita". Najwyższe stawki będą dotyczyć samochodów z najstarszymi normami emisji spalin.

Podatek od samochodów spalinowych nie ominie nikogo

Nowe podatki prawdopodobnie będą dotyczyć każdego właściciela samochodu spalinowego. Nie jest jeszcze znana dokładna ich wysokość, ale według wstępnych ustaleń pod uwagę będą brane rok produkcji samochodu, a co za tym idzie, spełniane normy emisji spalin, stopień emisji dwutlenku węgla (CO2) oraz stopień emisji tlenków azotu (NOx).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Mówię serio". Polityk PiS o zbieraniu większości w Sejmie

- Nie planujemy podwyższać opłat rejestracyjnych dla aut spalinowych. Chcemy obniżać opłaty i tworzyć zachęty dla samochodów niskoemisyjnych i elektrycznych — informował w czerwcu 2022 roku rzecznik rządu Piotr Müller.

Jednak po podpisaniu 25 listopada 2022 r. tzw. kamieni milowych, licząc na pieniądze z KPO wydaje się pewne, że nowa opłata będzie musiała zostać wprowadzona w życie.

Polacy jeżdżą najstarszymi samochodami w UE

Europejski Urząd Statystyczny udostępnił dane dotyczące tego, ile samochodów przypada na 1000 mieszkańców w 2021 roku. Jak się okazuje, Polska króluje w tym rankingu z liczbą 687 samochodów na 1000 osób. Na drugim miejscu uplasował się Luksemburg z liczbą 681, a na trzecim Włochy - 675 pojazdów.

Eurostat udostępnił również dane dotyczące wieku samochodów w UE. Jak się okazuje, Polacy jeżdżą najstarszymi samochodami na Starym Kontynencie — aż 41,3 proc. aut w Polsce przekracza 20 lat. Co więcej, w naszym kraju 37,1 proc. stanowią samochody w wieku 10-20 lat. Natomiast niespełna 5 proc. to samochody mające maksymalnie dwa lata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1109)
Polakndm
4 tyg. temu
Kierowcy , Polacy i to właśnie do takiej unii europejskiej chcieliśmy wejść ! Unia a w szczególności Niemcy wyzbyli się do Polski i nie tylko, starych aut po to żeby napędzać swój przemysł motoryzacyjny, po to żebyśmy to my Polacy ponosili koszty ich utylizacji po to żeby teraz wyciągać od nas kase za zatruwanie środowiska ich samochodami! Daliśmy się nabić w butelkę!!! Dla niemców Polskie rządy zlikwidowały polskie zakłady samochodowe polskie stocznie teraz chcą zlikwidować Polskie rolnictwo !!! To woła o pomstę do Boga !!! Jeżeli MY Polacy nie zmobilizujemy się i nie przeciwstawimy utopijnej polityce Brukseli "niemiec" stracimy wszystko !!! Staniemy się parobkami naszych zachodnich sąsiadów i będziemy pracować za miske zupy z brukwi a już tak było !!!!
STARY
2 miesiące temu
Właściciele aut elektrycznych nie będą płacić - a prąd u nas głównie z paliw kopalnych. Tak więc ten podatek to CZYSTA HIPOKRYZJA !!! Nie wspominając że spowoduje on jeszcze mniejsze możliwości odłożenia na nowsze auto. Podatek ten opiera się na kretyńskim założeniu że jeździmy starymi autami bo chcemy, tak wiem niektórzy chcą bo stare są trwalsze, bo lubią .... ale w zdecydowanej większości każdy by wolał na co dzień jeździć nowym ...
Zakazy i maka...
2 miesiące temu
Jesteśmy pełnoprawnymi mieszkańcami Ziemi, nie dajmy się zniewalać garstce najbogatszych.
Polak
2 miesiące temu
Nie zgadzam się na podatek od aut.
Fort
4 miesiące temu
To ciekawe co nam rząd w 2022 zafundował zgadzając się na to. LPG powinno podwyższać normę np EURO2 na np EURO 4-5. A uwzględniając ślad węglowy przy produkcji baterii oraz ich recykling to zaczyna to inaczej wyglądać - poprostu lobbing?????😳
...
Następna strona