Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

Nowy podatek od samochodów. Takie mają być zasady

1107
Podziel się:

Polska będzie musiała wprowadzić podatek od samochodów spalinowych, jako beneficjent europejskich funduszy. Ma to być jednorazowa opłata. Podatek ma zostać wprowadzony do końca 2024 roku. Jego wysokość będzie zależała od normy Euro danego samochodu.

Nowy podatek od samochodów. Takie mają być zasady
Najwyższe stawki nowej opłaty mają dotyczyć aut z najstarszymi normami emisji spalin (East News, Wojciech Strozyk/REPORTER)

Do końca 2024 roku zostanie wprowadzona jednorazowa opłata, której wysokość będzie zależała od normy Euro danego samochodu. W 2026 roku podatek ten będzie naliczany każdego roku - informuje "Rzeczpospolita". Najwyższe stawki będą dotyczyć samochodów z najstarszymi normami emisji spalin.

Podatek od samochodów spalinowych nie ominie nikogo

Nowe podatki prawdopodobnie będą dotyczyć każdego właściciela samochodu spalinowego. Nie jest jeszcze znana dokładna ich wysokość, ale według wstępnych ustaleń pod uwagę będą brane rok produkcji samochodu, a co za tym idzie, spełniane normy emisji spalin, stopień emisji dwutlenku węgla (CO2) oraz stopień emisji tlenków azotu (NOx).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Mówię serio". Polityk PiS o zbieraniu większości w Sejmie

- Nie planujemy podwyższać opłat rejestracyjnych dla aut spalinowych. Chcemy obniżać opłaty i tworzyć zachęty dla samochodów niskoemisyjnych i elektrycznych — informował w czerwcu 2022 roku rzecznik rządu Piotr Müller.

Jednak po podpisaniu 25 listopada 2022 r. tzw. kamieni milowych, licząc na pieniądze z KPO wydaje się pewne, że nowa opłata będzie musiała zostać wprowadzona w życie.

Polacy jeżdżą najstarszymi samochodami w UE

Europejski Urząd Statystyczny udostępnił dane dotyczące tego, ile samochodów przypada na 1000 mieszkańców w 2021 roku. Jak się okazuje, Polska króluje w tym rankingu z liczbą 687 samochodów na 1000 osób. Na drugim miejscu uplasował się Luksemburg z liczbą 681, a na trzecim Włochy - 675 pojazdów.

Eurostat udostępnił również dane dotyczące wieku samochodów w UE. Jak się okazuje, Polacy jeżdżą najstarszymi samochodami na Starym Kontynencie — aż 41,3 proc. aut w Polsce przekracza 20 lat. Co więcej, w naszym kraju 37,1 proc. stanowią samochody w wieku 10-20 lat. Natomiast niespełna 5 proc. to samochody mające maksymalnie dwa lata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1107)
Zakazy i maka...
9 godz. temu
Jesteśmy pełnoprawnymi mieszkańcami Ziemi, nie dajmy się zniewalać garstce najbogatszych.
Polak
9 godz. temu
Nie zgadzam się na podatek od aut.
Fort
miesiąc temu
To ciekawe co nam rząd w 2022 zafundował zgadzając się na to. LPG powinno podwyższać normę np EURO2 na np EURO 4-5. A uwzględniając ślad węglowy przy produkcji baterii oraz ich recykling to zaczyna to inaczej wyglądać - poprostu lobbing?????😳
Myśliciel
2 miesiące temu
Nie można nikogo zmuszać do kupowania pojazdów elektrycznych, inaczej to jest mobbing polityczny, niezgodny z prawem. Konstytucja gwarantuje wolność. Jestem człowiekiem wolnym i nie będę kupować kota w worku elektrycznym. Samochody ulegają samozapłonowi, są nieekonomiczne, ich produkcja jest bardziej szkodliwa dla przyrody niż jeżdżenie samochodem spalinowym.Nie można zmuszać kogoś do innych poglądów i do ich realizacji do DYKTATURA. Nie DYKTATURZE! Skończyły się rządy starego i zaczęły się POnowne popisy absurdalnymi przepisami.
gość
3 miesiące temu
skąd takie dane? ano, jak spojrzysz na rejestr swoich samochodów, to może się okazać, że figuruje w nim auto, które sprzedałeś przed 20 paroma latami, a ona dalej wisi, przypisane do twojego konta, pomimo, że dawno poszło na żyletki. I takie dane pokazuje się eruomatołom a ci zrobią Polakom eurokołchoz za gruby hajs!!
...
Następna strona