Trwa ładowanie...
bEJIfnOt
Notowania

Pomysł – Wszystkie wiadomości

Pomysł na biznes: Fotele gamingowe
17
24.03.2019 7:21

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Fotele gamingowe

Fotele gamingowe dedykowane zawodowym graczom i pracownikom biurowym - topomysł na biznes Pawła Nowaka, twórcy zielonogórskiej firmy Domator24, właściciela marki Diablo Chairs. Ta polska firma jest dziś liderem w sprzedaży foteli gamingowych w wielu krajach w Europie. W latach 2014-2017 ich obroty wzrosły o ponad 2,2 tys. proc. Tym samym rodzinny biznes z Zielonej Góry znalazł się w rankingu najszybciej rozwijających się firm w Europie według brytyjskiego "Financial Times". Fotele Diablo Chairs są projektowane w Polsce. Produkcja odbywa się za granicą w fabrykach kontraktowych. Fotele są skierowane do osób spędzających długie godziny przed komputerem. Klienci mają do wyboru trzy rozmiary i dwie wersje - sportową dla graczy i bardziej elegancką do biur. Ceny? Od 600 zł do 2000 zł. Początkowy koszt inwestycji wyniósł ok. 500 tys. zł. Sprzedaż foteli gamingowych ruszyła w 2015 roku. W ciągu trzech lat firma sprzedała ponad 100 tys. produktów. Fotele projektowane przez Polaków kupują klienci z całej Europy, a także ze Stanów Zjednoczonych czy Argentyny. W Polsce, we Włoszech, Francji i Hiszpanii zielonogórskie przedsiębiorstwo jest numerem jeden w swojej kategorii. Plany na przyszłość? - W ciągu trzech lat chcemy zostać liderem w sprzedaży foteli gamingowych w Europie - podkreśla właściciel. Kolejnym krokiem ma być podbicie rynku amerykańskiego. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Parkingi rowerowe
241
10.03.2019 8:40

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Parkingi rowerowe

Projektowanie i budowa parkingów rowerowych - to pomysł na biznes Radosława Kozubskiego, właściciela Bike2Box. Czy szara barierka z łańcuchem to jedyny sposób przechowywania roweru? Ta firma udowadnia, że można inaczej. Automatyczne wieszaki do przechowywania rowerów w pionie pozwalają oszczędzać 50 proc. powierzchni. Pomysł takich parkingów rowerowych spodobał się już wielu międzynarodowym korporacjom, a łódzka firma ze swoim produktem w tym roku wkroczy na rynek niemiecki. Oferta Bike2Box jest skierowana do deweloperów biurowych i wspólnot mieszkaniowych. To klient decyduje o kolorystyce, designie czy wyposażeniu rowerowni. - Jesteśmy jedyną na rynku firmą, która działa kompleksowo w zakresie infrastruktury rowerowej i promocji hasła "Rowerem do pracy" - deklaruje Kozubski. Ceny? Pojedynczy wieszak kosztuje 270-600 zł. Rowerownia na 100 miejsc w podstawowej wersji zaczyna się od 35 tys. zł. Skąd pomysł na taki biznes? - Kilka lat temu współtworzyłem projekt biurowy. W trakcie jego realizacji natrafiłem na problem braku miejsca dla dużej ilości rowerów w małej przestrzeni - wspomina właściciel. - Nie znalazłem żadnego rozwiązania na rynku, dlatego sam je stworzyłem. W ten sposób powstał nasz pierwszy podnośnik rowerowy - dodaje. Firma powstała w 2015 roku. Obecnie zespół tworzy 9 osób. Początkowy koszt inwestycji wyniósł 300 tys. zł. W ciągu 4 lat firma zainwestowała 800 tys. zł. Do tej pory zrealizowano kilkadziesiąt projektów rowerowni dla międzynarodowych korporacji. W 2018 r. przychody wzrosły do 700 tys. zł. W tym roku mają przekroczyć milion zł. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Słuchawki personalizowane
28
03.03.2019 8:10

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Słuchawki personalizowane

Pracownia słuchawek spersonalizowanych - to pomysł na biznes Piotra Granickiego, twórcy Custom Art. Jego firma oferuje słuchawki premium, tworzone na zamówienie. Biznes założył 7 lat temu. Zaczynał z kapitałem 3 tys. zł. Dziś zarządza firmą, która sprzedaje na 64 rynkach i należy do światowej czołówki producentów. W Custom Art klient sam decyduje o kolorze, materiale czy grafice na słuchawkach. Wszystko powstaje w oparciu o generator online na stronie firmy. Do stworzenia customowych słuchawek potrzebny jest odlew wnętrza ucha wykonany na miejscu lub dosłany pocztą. Produkcja jest bardzo złożona i wieloetapowa. Z customowych słuchawek polskiej manufaktury korzysta wielu artystów, m.in. Behemoth, Gojira, MØ, Ray Wilson, Sarsa. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Inteligentny stetoskop może zmienić medycynę. Pomysł - z Polski
26
03.02.2019 8:16

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Inteligentny stetoskop może zmienić medycynę. Pomysł - z Polski

Pierwszy na świecie inteligentny stetoskop - to pomysł na biznes Wojciecha Radomskiego, prezesa i współtwórcy StethoMe. Poznański startup stworzył elektroniczny domowy stetoskop do osłuchiwania dzieci i dorosłych, który współpracuje ze smartfonem. Polacy zapowiadają tym rewolucję na rynku telemedycyny. W projekt inwestują międzynarodowe fundusze, w tym VC Manta Ray, należący do Sebastiana Kulczyka. Firma planuje ekspansje w krajach Unii Europejskiej, a w przyszłości w Stanach Zjednoczonych. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes". Prowadzisz ciekawą działalność gospodarczą? Napisz do nas: pomyslnabiznes@grupawp.pl

Pomysł na biznes: Nocna niania
28.10.2018 7:22

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Nocna niania

Profesjonalna, nocna opieka położnych nad noworodkami - to pomysł na biznes Joanny Biolik, właścicielki marki Nocnaniania.pl. Jej firma umożliwia zamówienie do domu położnej. - Wszystko po to, by rodzice mogli odpocząć w tym pierwszym, intensywnym okresie - podkreśla właścicielka. Biznes cieszy się coraz większym zainteresowaniem. To jedyna taka firma w Polsce. Usługa opiera się na współpracy z wykwalifikowanymi położnymi. Nie zatrudniamy niań - tłumaczy pomysłodawczyni, która w Warszawie zrzesza obecnie 30-40 położnych. Opiekę można zamawiać na noc lub na godziny w ciągu dnia. Cena usługi? 419-380 zł za całą noc lub 45-40 zł za godzinę opieki w ciągu dnia. - Pomysł na ten biznes zrodził się po obejrzeniu filmu "Tully". Zaczęłam szukać informacji, czy istnieje taka usługa w Polsce. Okazało się, że nie - wspomina Joanna Biolik. - Dodatkowo moja położna środowiskowa utwierdziła mnie w przekonaniu, że jest to coś, co jest potrzebne, zwłaszcza dla mam bliźniaków - dodaje właścicielka. Koszt inwestycji wyniósł ok. 3 tys. zł. To równowartość zakupu i budowy strony internetowej, księgowości, prawnika i marketingu. Firma wystartowała latem. Początkowo z usługi korzystali pojedynczy klienci. W październiku zlecenia wypełniły już cały kalendarz. Plany na przyszłość to uruchomienie usługi nocnej niani w kolejnych miastach w Polsce. Niebawem rozpoczną się rekrutacje lokalnych położnych. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

bEJIfnOv
Pomysł na biznes: Sukienki premium
14.10.2018 7:33

MODA
 / 
Pomysł na biznes: Sukienki premium

Sukienki o klasycznych krojach, produkowane z wysokiej jakości naturalnych materiałów - to pomysł na biznes Krzysztofa Ziętarskiego, twórcy gdańskiej firmy Marie Zélie. Właściciel rzucił pracę fotografa i zajął się szyciem. Dzisiaj realizuje zamówienia o wartości przekraczającej pół miliona zł miesięcznie. - Brakowało nam ubrań, które łączyłyby codzienność i elegancję - podkreśla właściciel. Produkty Marie Zélie są projektowane i szyte w Polsce. Sukienki kosztują w przedziale 300-600 zł. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes"

Pomysł na biznes: Miejskie pszczoły
12.07.2018 11:40

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Miejskie pszczoły

Produkcja miejskich miodów i innych produktów pszczelich, adopcja pszczół i organizacja szkoleń - to pomysł na biznes Tomasza Petryki, właściciela gospodarstwa pasiecznego "Miodem Słodzone". Firma prowadzi miejską pasiekę na dachu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie. - Skład chemiczny miodów miejskich niczym się nie różni od miodów pochodzących z terenów wiejskich - wyjaśnia Petryka, który jest przedstawicielem 5. pokolenia pszczelarzy w rodzinie. Na własną markę postawił w 2014 roku. Doinwestował w rodzinny biznes ok. 15 tys. zł. W ciągu czterech lat działalności, sprzedaż w jego firmie wzrosła o ok. 1000 proc. Dziś z powodzeniem prowadzi pasiekę w centrum Warszawy, przygotowując się do otwarcia kolejnej. 80 proc. zamówień pochodzi od klientów biznesowych i instytucjonalnych. Sprzedaż dla klientów indywidualnych to 20 proc. Miód trafia także za granicę, m.in. do Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Holandii. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Ekologiczne zabawki i nie tylko
12.07.2018 11:40

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Ekologiczne zabawki i nie tylko

- Dobry dizajn dla sentymentalnych ludzi - to pomysł na biznes Iriny Lechowicz, właścicielki szczecińskiego start-upu AŻ Studio. Firmę prowadzi przy wsparciu rodziny i przyjaciół, stawiając na lokalnych dostawców. AŻ studio oferuje niezwykłe pamiątki dla rodziców, dziadków i dzieci - książkę do spisywania rodzinnych wspomnień, spersonalizowaną wyprawkę oraz lamę - zabawną maskotkę wypełnioną ekologiczną gryką. - Nasze produkty są trwałe, ponadczasowe i ekologiczne od A do Ż - dodaje właścicielka. Przygodę z własnym biznesem zaczęła dwa lata temu. Na początku zainwestowała ok. 40 tys. zł. Dziś jej firma notuje 300-proc. wzrost sprzedaży rok do roku. Największym zainteresowaniem cieszą się ekologiczne maskotki. Zamówienia realizowano dla klientów m.in. z Argentyny, Australii czy Stanów Zjednoczonych. Produkty AŻ Studia otrzymują też liczne nagrody w kategorii "polski dizajn". Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Grooming
12.07.2018 11:39

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Grooming

Profesjonalne usługi groomerskie - to pomysł na biznes Iwony Tarnowskiej-Ciosek, właścicielki firmy "Dolna 30", zajmującej się kompleksową pielęgnacją psów. - Czeszemy, strzyżemy, kąpiemy, przygotowujemy psy do wystaw i konkursów. Jesteśmy w stanie zrobić z nimi wszystko - wylicza groomerka. - Wyróżniamy się też podejściem do klientów, zarówno psich jak i ludzkich - dodaje. Swoją przygodę z psim fryzjerstwem właścicielka rozpoczęła 3 lata temu. Zrezygnowała z pracy w korporacji, szukając własnego pomysłu na siebie. W biznes zainwestowała ok. 20 tys. zł. Dziś jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów, a w 2019 roku będzie reprezentowała Polskę na mistrzostwach świata w strzyżeniu psów. Usługi groomerskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Liczba klientów Dolnej30 w styczniu wzrosła o 400 proc. rok do roku. Po 3 latach działalności właścicielka chce otworzyć kolejny lokal. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

bEJIfnOB
Pomysł na biznes: Czarne lody
12.07.2018 11:37

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Czarne lody

Czarne lody barwione aktywowanym węglem kokosowym - to pomysł na biznes Grzegorza Ryżewskiego, współwłaściciela lodziarni "Sweet Corner". Jego firma oferuje pierwsze w Warszawie czarne lody. - To nowy produkt na polskim rynku - zapewnia właściciel. Moda na grafitowe lody przyszła do nas z USA, tam są hitem w mediach społecznościowych. Biznes w Polsce prowadzi dwóch wspólników, którzy postanowili wykorzystać modny, naturalny barwnik - węgiel z łupiny kokosa. - Ma on właściwości prozdrowotne, absorbujące i wybielające zęby - wylicza Ryżewski. Lody są produkowane na bieżąco, w małych partiach i z mleka od ekologicznych dostawców. Smak? Śmietanka z Nutellą. Cena to 10 zł. Właściciele przyznają, że w prowadzeniu tego biznesu pomaga odpowiednia pogoda i… zakaz handlu w niedzielę. Sprzedaż rośnie z tygodnia na tydzień. Firma liczy, że po sukcesie lodziarni w Warszawie, wkrótce marka pojawi się w innych miastach. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Naturalne napoje herbaciane
12.07.2018 11:36

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Naturalne napoje herbaciane

Naturalne napoje orzeźwiające na bazie ekstraktów herbacianych - to pomysł na biznes Małgorzaty Wujek i Michała Boreckiego, założycieli firmy Wild Grass, producenta marek ChaiKola, ChaiMate i Sobear. - Postanowiliśmy stworzyć pierwszą na świecie naturalną herbacianą kolę - mówią właściciele. Dziś w ofercie firmy znajduje się 5 gazowanych napojów. Najważniejsze to ChaiKola (połączenie herbaty i orzeszków kola) i ChaiMate (napój energetyzujący na bazie yerba mate). Wszystkie są produkowane i rozlewane na Mazowszu. - Nasze napoje wyróżnia naturalny skład, brak konserwantów i oryginalna receptura. Smaki skomponowaliśmy sami - podkreśla Michał Borecki. Wszystko zaczęło się w 2010 roku, kiedy para zdecydowała się przenieść na stałe z Warszawy na Bali. Plan nie wypalił, a właściciele postanowili nie opuszczać Indonezji do momentu stworzenia pomysłu na własny biznes. I tak powstał polski napój orzeźwiający, który dzisiaj konkuruje na półce ze światowymi koncernami. - Od trzech lat obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży. W ciągu ostatnich 6 miesięcy potroiliśmy sprzedaż względem 2017 roku - wyliczają właściciele. Tylko w czerwcu firma sprzedała 600 tys. puszek. Teraz Wild Grass szykuje się na podbój zagranicznych rynków. Na początku polskie napoje pojawią się w Czechach i na Ukrainie. Kolejnym etapem będą rozmowy z kontrahentami z Chin. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Budowa drewnianych łodzi
3
12.07.2018 11:35

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Budowa drewnianych łodzi

Budowa własnych łodzi od podstaw i remonty innych jachtów - to pomysł na biznes Aleksandra Hanusza i Adama Hamerlika, przyjaciół i założycieli "Szkutni Wisła". Ich pasją jest żeglarstwo. W 2016 r. przepłynęli Atlantyk na 5-metrowej łódce kabinowej. To był impuls do założenia własnego biznesu w Warszawie. - Stwierdziliśmy, że chcemy robić drewniane łódki nie tylko dla siebie - podkreślają właściciele. Praktycznie nie mają konkurencji. Doinwestowali ok. 30 tys. w warsztat nad Wisłą i narzędzia, dzięki którym z drewna i sklejki są w stanie zrobić praktycznie wszystko. - Robimy łodzie żaglowe, wiosłowe, motorówki czy kajaki. Wszystko jest spersonalizowane i tworzone na indywidualne zamówienie - wylicza Aleksander Hanusz. Wciągu 6 miesięcy w szkutni powstało 5 małych łódek. Dodatkowo właściciele zajmują się naprawą i odświeżaniem innych jachtów. Pierwsze zamówienia przyszły z Niemiec. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes". Prowadzisz ciekawą działalność gospodarczą? Napisz: mieszko.rozpedowski@grupawp.pl

Pomysł na biznes: Mikrodomy na kołach
12.07.2018 11:35

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Mikrodomy na kołach

Całoroczne mikrodomy na kołach - to pomysł na biznesKrystiana Scheurera, współwłaściciela "Tiny House Company". Start up oferuje tańszą alternatywę dla tradycyjnego domu czy mieszkania. - Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła na rynek tiny houses - podkreśla Scheurer. Czym mikrodomki różnią się od tradycyjnego domu? Są mniejsze, tańsze i mobilne. Do tego wyposażone w niezbędne przyłącza i praktyczne rozwiązania. Moda na nie przybyła do nas ze Stanów Zjednoczonych. Tam kupują je młode osoby, których nie stać na kredyt hipoteczny. Polska firma chce swoim produktem podbić Europę. Po produkowane pod Warszawą domki już zgłaszają się klienci z Belgii, Francji, Niemiec czy ze Skandynawii. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

bEJIfnOC
Pomysł na biznes: Garmaż odzieżowy
12.07.2018 11:33

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Garmaż odzieżowy

Koszulki,bluzy i dodatki z autorskimi, zabawnymi grafikami - to pomysł na biznes Bartka Nowakowskiego, właściciela garmażu odzieżowego Chrum.com. To nie jest zwykły sklep. Wyglądem nawiązuje do sklepu mięsnego z białymi płytkami, ladą chłodniczą i hakami, na których wiszą pluszowe półtusze. - W naszej marce wszystko jest oryginalne - od projektów po wygląd naszego sklepu. Nie ma drugiego takiego miejsca - mówi Nowakowski. - Wszystkie produkty powstają w naszych głowach. Projektujemy je w pracowni i szyjemy we własnej szwalni w Warszawie. Od początku do końca mamy pełną kontrolę nad procesem produkcji - dodaje. Firma powstała w 2002 roku. Była dodatkowym zajęciem dla pracującego wówczas w agencji reklamowej właściciela. Po 10 latach postanowił on odświeżyć swój pomysł. W 2013 roku otworzył sklep stacjonarny. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. W ciągu kolejnych 12 miesięcy Chrum.com zarobił swój pierwszy milion złotych. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Designerskie świece 3D
12.07.2018 11:33

3D
 / 
Pomysł na biznes: Designerskie świece 3D

Nietypowe,kształtne świece, oparte o technologię prototypowania drukiem 3D - to pomysł na biznes Marka Kalińskiego, twórcy YouArtMe, właściciela marki Candellana. - Jesteśmy w stanie stworzyć produkt o dowolnym kształcie na zamówienie - mówi przedsiębiorca. Produkowane pod Toruniem świece okazały się prawdziwym hitem eksportowym. Polska firma podbija już zagraniczne rynki, głównie Stany Zjednoczone. Dystrybucja obejmuje już 21 krajów, a eksport to ponad 90 proc. sprzedaży. Zamówienia są realizowane dla takich zespołów jak Slayer, Motörhead czy dla Marilyna Mansona. Wśród klientów są też Facebook i Muzeum Powstania Warszawskiego. Zobacz, nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Roślinny rzeźnik
12.07.2018 10:41

FIRMA
 / 
Pomysł na biznes: Roślinny rzeźnik

Wędliny dla wegetarian i nie tylko - to pomysł na biznes Igora Sadurskiego i Rafała Czecha, dwóch braci, założycieli firmy "Bezmięsny mięsny", pierwszego w Polsce roślinnego rzeźnika. - Oferujemy alternatywę dla tradycyjnych mięs - mówią właściciele. Ich firma produkuje wysokobiałkowe zamienniki mięsa. W 100 proc. roślinne i bez cholesterolu. Co tu kupimy? Wędzony drewnem boczek, burgery, ziołową pieczeń czy kiełbasy - wszystko to bez grama mięsa. Pomysł na biznes zrodził się w 2016 roku. Wtedy bracia zorganizowali zbiórkę środków przez platformę crowdfundingową. Wsparło ich ponad 1,5 tys. osób, a zebrane ok. 160 tys. zł zainwestowali w wymarzony biznes. Dziś ich "bezmięsne mięsa" podbijają 16 europejskich rynków m.in. Niemcy, Wielką Brytanię, Francję czy Hiszpanię. W Polsce sprzedaż przekroczyła 15 ton, a w ciągu ostatnich dwóch miesięcy właściciele zrealizowali 30 proc. całego zeszłorocznego obrotu. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Kamizelki szyte na miarę
12.07.2018 10:40

MODA
 / 
Pomysł na biznes: Kamizelki szyte na miarę

Kamizelki idealnie dopasowane do potrzeb klienta - to pomysł na biznes Anety Jakubiak-Brzezińskiej, właścicielki marki Mr.OddVest. Firma stworzyła specjalny konfigurator online, który pozwala samemu zaprojektować wymarzony model kamizelki. - Na rynku nie ma drugiej takiej usługi - mówi właścicielka. - Oferujemy produkt premium, tworzony ręcznie, z najwyższej jakości tkanin, które sprowadzamy z Włoch - dodaje. Kamizelki są szyte pod Warszawą w małej pracowni krawieckiej. W ciągu 12 miesięcy ich sprzedaż wzrosła ośmiokrotnie. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Twórca The Sims stworzy nową grę. Będzie w realu
03.01.2012 14:07

RAZEM
 / 
Twórca The Sims stworzy nową grę. Będzie w realu

HiveMind to cross-mediowa platforma, w której bohaterem będzie żywa osoba.