Przedstawiciele 194 państw przyjęli harmonogram prac nad globalnym projektem.
Globalne emisje dwutlenku węgla ze spalania paliw kopalnych w 2013 r. wzrosną do rekordowych 36 mld ton - wynika z raportu Global Carbon Project.
- Wielka Brytania powinna redukować emisję dwutlenku węgla, ponieważ tak nakazuje rozsądek - powiedział premier.
Propozycji sprzeciwiły się tylko Polska i Cypr. Komisja Europejska nie wyklucza, trwałego usunięcia pozwoleń z rynku.
Teraz Komisja Europejska do czasu wejścia w życie globalnego porozumienia chce pobierać od przewoźników wlatujących i wylatujących z Unii opłaty.
Już kilkukrotnie wetowaliśmy unijne plany. Tym razem dochodzi jeszcze element goszczenia przez Warszawę szczytu klimatycznego ONZ.
Niemcy chcą, by w 2020 roku 80 proc. nowych samochodów spełniało zaostrzone normy, w 2021 - 85 proc., w 2022 - 90 proc., w 2023 - 95 proc. i dopiero w 2024 roku - 100 proc.
Metoda, którą przyjął Sejm, jest promowana przez Komisję Europejską, jako jeden ze sposobów ograniczania emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
Ta technologia nie jest jeszcze stosowana jako powszechny instrument. Jest bardzo droga i niesprawdzona i być może nawet niebezpieczna dla środowiska.
Giełda gazu i energii EEX przeprowadziła w imieniu Polski pierwszą aukcję europejskich uprawnień do emisji CO2 - poinformował resort środowiska.