OSKAR dla Grupy Kolastyna za kampanię Ogród SPA
2007-07-10
Grupa Kolastyna SA - jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych - otrzymała Oskara Kosmetyków 2007 za kampanię reklamową kosmetyków Ogród SPA marki Laboratorium Kolastyna. Firma została wyróżniona nagrodą specjalną - Oskarem jubileuszowym. Elementem wyróżniającym kampanii był oryginalny koncept, który zakładał wykorzystanie wizerunku znanego mężczyzny – Krzysztofa Kiljańskiego - do wsparcia marki oferującej kosmetyki dla kobiet.
Konkurs OSKARY Kosmetyków organizowany jest od 10 lat przez branżowy magazyn Kosmetyki. Najlepsze produkty wybierane są w siedmiu kategoriach: preparaty do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów, paznokci, kosmetyki dystrybuowane w aptekach, zapachy damskie i męskie, makijaż oraz profesjonalne zabiegi kosmetyczne. Do walki o tytuł zgłoszono ponad 250 produktów firm polskich i zagranicznych. Zwycięzcy, oprócz statuetki, otrzymują prawo używania logo Oskara dla wzmocnienia wizerunku nagrodzonych produktów.
„Oskar Kosmetyków 2007 dla kampanii Ogród SPA to dla nas duże wyróżnienie. Otrzymana nagroda jest nie tylko potwierdzeniem osiągnięć naszego zespołu, ale także znaczącej roli działań promocyjnych, które - obok wysokiej jakości oraz innowacyjności produktów - budują zaufanie klienta. Kosmetyki z serii Ogród SPA - w nowej szacie graficznej i pod nowym, odświeżonym logo - wymagały szczególnej oprawy. Cieszymy się, że nasza praca została doceniona” - powiedziała Anna Mamczur, dyrektor ds. promocji i PR Grupy Kolastyna.
Ogród SPA to seria kosmetyków do kompleksowej pielęgnacji twarzy, dedykowana kobietom po 25 roku życia, młodym, dynamicznym i aktywnym. Kosmetyki z serii Ogród SPA były pierwszymi produktami Laboratorium Kolastyna, które w minionym roku pojawiły się na rynku pod nowym logo i w nowej szacie graficznej. Szeroko zakrojona akcja promocyjna była ściśle związana z repozycjonowaniem marki Kolastyna. Po raz pierwszy w reklamie kobiecych kosmetyków wystąpiła znana postać – celebrity w osobie mężczyzny, który zachwyca się naturalnym pięknem kobiet. „Jak one to robią, że robią z nami, co chcą…?” – te słowa w ustach Krzysztofa Kiljańskiego zabrzmiały niezwykle prawdziwie i wiarygodnie.
Nowatorska kampania objęła swoim zasięgiem 5 stacji telewizyjnych: TVN, Polsat ,TVP2, TV4 i TVN7. Dodatkowo działania telewizyjne wzmocniła reklama w prasie kobiecej (Twój Styl, Gala, Olivia, Viva, Naj, Glamour, Avanti, Cosmopolitan i Wysokie Obcasy), a także specjalnie stworzony serwis internetowy, połączony z komunikacją wideo – filmami przygotowanymi specjalnie na potrzeby kampanii – oraz interaktywnym konkursem artystycznym i wsparty działaniami reklamowymi na wortalach kobiecych (Onet, Interia, Gazeta.pl, O2.pl). Kampanię widać było także na citylightach usytuowanych w ośmiu największych miastach w Polsce. Towarzyszyły jej działania o charakterze BTL (m.in. konkurs konsumencki, inserty produktów w prasie, sampling próbek produktów). Zwycięska kampania powstała we współpracy z agencjami reklamowymi: Just, Tequila Digital, Polymus, Menatwork oraz domami mediowymi: Media Concept i Media Kontakt.