Forum Forum prawneZmiany w prawie

Prawa konsumenta-brak informacji-odstąpienie od umowy

Prawa konsumenta-brak informacji-odstąpienie od umowy

Jvri / 2008-09-29 10:05
Witam,
zwracam się z prośbą o pomoc, nie znalazłem na forum podobnego wątku więc zakładam nowy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Sprawa wygląda następująco: dnia 15.09.2008 zakupiłem, poprzez serwis internetowy Allegro.pl, ze sklepu komputerowego w Krakowie nowego laptopa. Otrzymałem go dnia 19.09.2008. Niestety przy próbie instalacji systemu operacyjnego Windows XP, którego wersję posiadam od dłuższego czasu, okazało się iż zakupiony laptop jest skonfigurowany tylko i wyłącznie pod najnowszy system Windows Vista. Niestety takiej informacji (czyli brak możliwości zainstalowania XP) na stronie z aukcją przedmiotu nie było. Czytałem trochę o prawach konsumenta i wiem że brak informacji mogący wpłynąć bezpośrednio na decyzję kupna jest uchybieniem ze strony sprzedającego. Firma tłumaczyła się iż na stronie znalazła się informacja o dołączonych przez producenta sterowników pod system Vista (co mimo wszystko w moim mniemaniu nie jest jednoznaczną informacją odnośnie możliwości zainstalowania systemu XP) oraz faktem, że jest to najnowsza produkcja Intela i - cytuję - „dziwne żeby współpracowała ze starym systemem Xp” (co w cale nie jest takie oczywiste, gdyż można zakupić najnowsze laptopy które bezproblemowo obsługują system Xp). Tu rodzi się moja prośba o pomoc – czy jest to brak informacji na który mogę się powołać by zareklamować niezgodność towaru z umową (w końcu gdyby taka informacja się znalazła, najprawdopodobniej nie zdecydowałbym się na zakup tego właśnie modelu gdyż naraża mnie to na dodatkowe koszty-kupno nowego systemu-nie przewidziane w cenie zakupu towaru). Jak wyczytałem przy innych sprawach, przy powołaniu się na niezgodność mogę zażądać zwrotu gotówki wraz z poniesionymi kosztami za wysyłkę (wymiana odpada jako że wszystkie modele z tej serii nie będą współpracowały z systemem XP a obniżeniem wynagrodzenia nie jest zainteresowana druga strona). Druga frapująca kwestia dotyczy gwarancji. Ustawa gwarantuje nam 14 dniowy termin naprawy przez sprzedającego, czy w związku z tym firma może na karcie gwarancyjnej dowolnie wydłużać sobie ten termin - dokładnie zastrzegła sobie OD 14 dni DO 60!; i to pomimo iż na stronie aukcji podała inne terminy (od 14 do 28 dni) i czy ewentualna taka rozbieżność w podanych informacjach może być podstawą roszczeń do zwrotu towaru (w końcu co innego piszą na aukcji a co innego przysyłają dla klienta).
Będę niesamowicie wdzięczny za odpowiedź.
Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
Tomasz J.

Najnowsze wpisy