Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

Answear.com zadebiutował na giełdzie. Na starcie 20 procent zysku i na tym nie koniec

3
Podziel się:

Pierwszy tydzień nowego roku przyniósł już dwa giełdowe debiuty. W piątek w centrum uwagi jest sklep internetowy Answear.com, którego akcje cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. W pierwszych minutach dały inwestorom 20 proc. zysku. Po godzinie stopa zwrotu jest dwa razy większa.

Answear.com zadebiutował na giełdzie. Na starcie 20 procent zysku i na tym nie koniec
Zdalny debiut akcji spółki Answear.com na warszawskiej giełdzie. (YouTube, GPW)

Kurs akcji Answear.com wzrósł na debiucie na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie o 19,6 proc. W pierwszych transakcjach zawieranych przez inwestorów akcje chodziły po blisko 30 zł, a w ofercie pierwotnej można je było kupić po 25 zł.

Bardziej cierpliwi gracze już po 30 minutach sesji mogli się cieszyć z prawie 50 proc. zysku, bo notowania skoczyły w okolice 37 zł. Później kurs nieco spadł i po godzinie 10:00 jest na poziomie blisko 34,5 zł, co daje prawie 40-procentową zwyżkę.

Answear.com to założony w 2011 sklep internetowy zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech.

Zobacz także: Polska gospodarka w 2021. Kiedy koniec koronakryzysu? Zapytaliśmy ekspertów

Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach spółki. Sklep oferuje około 90 tys. produktów z ponad 350 światowych marek.

Poprzedni tegoroczny debiut spółki Photon Energy budził zdecydowanie mniej emocji. Można porównać piątkowy boom do tego sprzed kilku miesięcy, gdy na warszawski parkiet GPW wchodziło Allegro. Widać, że inwestorzy w dobie pandemii stawiają mocno na internetowe biznesy, którym lockdown nie grozi.

Answear.com jest 434. spółką notowaną na głównym rynku GPW oraz 2. debiutem na tym rynku w 2021 roku.

W ofercie pierwotnej firma sprzedawała inwestorom akcje po 25 zł za sztukę. W ten sposób do Answear.com trafiło około 45 mln zł. Jeśli doliczymy do tego sprzedane udziały dotychczasowych akcjonariuszy to wartość całej oferty wyniosła blisko 80 mln zł.

- Cały proces IPO, jak i jego finał uważamy za sukces. Pozyskaliśmy około 45 mln zł, które w sposób istotny powinny się przyczynić do naszego dalszego rozwoju - powiedział prezes Answear.com Krzysztof Bajołek podczas uroczystości debiutu.

- Kwota ta pozwoli na realizację naszych najważniejszych celów biznesowych. Przede wszystkim posłuży do powiększenia oferty produktowej i wzmocnienia świadomości na tych rynkach, na których już jesteśmy obecni. W przyszłości pozwoli także na wejście na nowe rynki - wskazał.

Przy cenie akcji ustalonej przed debiutem na poziomie 25 zł cały biznes Answear.com można było wyceniać na 430 mln zł. W szczytowym momencie dotychczasowych notowań na giełdzie kapitalizacja sięgała już prawie 650 mln zł.

Na dzień 30 września 2020 roku Answear.com mógł się pochwalić ponad milionem aktywnych klientów. Firma zatrudnia przy tym około 500 pracowników.

Dominującą część oferty Answear.com stanowią marki premium (Tommy Hilfiger, Guess Jeans, CK, Diesel, G-Star, Red Valentino, DKNY) oraz marki denimowo-streetwearowe (Pepe Jeans, Levi's, Lee, Wrangler, Dr.Martens, Quicksilver, Roxy).

Całość oferty dopełniają marki sportowo-outdoorowe (Adidas, Nike, Puma, New Balance, Columbia, Jack Wolfskin, Helly Hansen), popularne marki z segmentu ekonomicznego (Mango, Gap, Vero Moda, Jack&Jones), oraz marka własna Answear LAB.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(3)
Hmm
3 lata temu
Ale przecież teraz wszystko ładuje się w kryptowaluty i najlepiej te anonimowe typu epic. A nie w jakies firmy czy coś równie bez sensu w czasach upadku Europy i zapasci gospodarczej. Wzrosty na giełdach to tylko efekt wypuszczania pustego pieniądza państwowego, który gdzieś musi trafić. A krypto od 10 lat pokazują, że bez regulatorów jest lepiej dla inwestorów.
Ghjj
3 lata temu
marki denimowo-streetwearowe.... Taaa
Kroolik
3 lata temu
Przy ponad 96% redukcji zapisów to faktycznie można się było obłowić. Takie 1,5% zysku to nie byle co.