Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

Restauracje AmRest z ponad 40-procentowym spadkiem obrotów. Ciągle nie wszystkie otwarte

6
Podziel się:

Potężne straty notowały w drugim kwartale restauracje takie jak KFC czy Pizza Hut. W kwietniu blisko połowa z nich była zamknięta. Choć z miesiąca na miesiąc sytuacja się poprawiała, ciągle nie wszystkie działają. Sprzedaż AmRestu w rok spadła o ponad 200 mln euro.

AmRest ma w portfolio m.in. restauracje KFC.
AmRest ma w portfolio m.in. restauracje KFC. (East News)

AmRest jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza m.in. w Polsce restauracjami takich marek jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Najnowsze wyniki spółki pokazują, że branża mocno ucierpiała przez koronawirusa.

Duże ograniczenia w prowadzeniu restauracji w pierwszej fazie pandemii sprawiły, że przychody ze sprzedaży w drugim kwartale były niższe o prawie 44 proc. w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku. Obroty firmy wyniosły zaledwie 272 mln euro.

Tylko na terenie Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. w Polsce, choć nie znamy szczegółowych wyników z naszego kraju) sprzedaż w drugim kwartale była na poziomie 133,6 mln euro (spadek o 34,3 proc.). Mocniejszy zjazd restauracje zaliczyły w Rosji - spadek o 57 proc. do 22,3 mln euro.

Zobacz także: Zmiany w Kodeksie pracy. Duża nowelizacja już jesienią

Sprzedaż w Europie Zachodniej kształtowała się na poziomie 92,4 mln euro (spadek o 53 proc.), a w Chinach wyniosła 19,2 mln euro (spadek o 21 proc.).

"Reagując na pojawiające się wyzwania oraz w celu złagodzenia strat powstałych w wyniku ograniczenia możliwości spożywania posiłków w restauracjach, AmRest umocnił kanał sprzedaży z dostawą do domu oraz poprzez drive-thru. Sprzedaż wygenerowana poprzez te kanały w restauracjach należących do AmRest (equity) wzrosła w ciągu roku o około 70 proc. w maju i 51 proc. w czerwcu" - wskazują przedstawiciele spółki.

Podkreślają też, że wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń i ponownym otwieraniem restauracji w drugiej połowie drugiego kwartału wyniki sprzedaży poprawiały się, co daje nadzieję na wyraźną poprawę w trzecim kwartale.

Na koniec kwietnia otwartych było około 56 proc. restauracji prowadzonych przez AmRest. Działały one głównie poprzez kanał dostawy do domu, drive-thru i na wynos, co spowodowało spadek sprzedaży o 66,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

W maju sytuacja się poprawiła. Na koniec miesiąca funkcjonowało 81 proc. restauracji, a spadek sprzedaży wyniósł 40,7 proc. Na koniec czerwca działało już 92 proc. wszystkich lokali, a dzięki kontynuacji poprawy wyników sprzedaży, spadek rok do roku wyniósł 24,4 proc.

Na 11 sierpnia w ramach portfolio grupy funkcjonuje około 96 proc. restauracji.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
lksa
4 lata temu
Wy patrzcie na polskie restauracje jaka bryndza się dzieje
ja
4 lata temu
Właśnie teraz okazuje się, kto jest przygotowany na czarną godzinę, jak zarządzał swoimi pieniędzmi, kto zył ponad stan. W ksiażce pt. Emeryt.ura nie jest Ci potzree.bna autor pisał o możliwości wystąpienia takiecgo kryzysu, że może nas spotkać coś takiego jak brak pracy, zwolnienie, choroba, pokazywał jak budować majątek by zapewnić sobie finansowe bezpieczeństwo.
TANK
4 lata temu
To tylko wszystkim wyjdzie na zdrowie, bo co to za jedzenie...
Marta
4 lata temu
Prawda jest taka, że do tego typu restauracji nie powinno się chodzić wcale. Sama skończyłam chodzić do fast food'ów, ale za to moją nową obsesją stała się Restauracja Biały w Czerwionce, jedzenie poezja, aż mi się nie chcę samej gotować.
Prawienormaln...
4 lata temu
Może rodacy nareszcie zrozumieli że fast food to trucizna?