Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Puste półki sklepowe w Polsce? Eksperci liczą się z kryzysem branży transportowej

115
Podziel się:

Unijny Pakiet Mobilności może pogrążyć polskie firmy transportowe. Eksperci uważają, że nowa regulacja może kosztować polskie formy nawet 14 mld zł. Może też wywołać to kryzys na rynku, a co za tym idzie na pólkach sklepowych może zabraknąć wielu produktów. Cała Europa walczy w tej chwili o kierowców, których po prostu w UE brakuje.

Puste półki sklepowe w Polsce? Eksperci liczą się z kryzysem branży transportowej
Czeka nas kryzys związany z brakiem kierowców? (Adobe Stock, ©michalsen - stock.adobe.com)

W lutym 2022 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy związane z unijnym Pakietem Mobilności. Dyrektywa nazywana jest "lex specialis" i dotyczy pracowników delegowanych. Nowe prawo może odbić się na polskim rynku transportowym. Zdaniem Macieja Wrońskiego ze Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska wdrożenie nowych regulacji może kosztować polskich przewoźników nawet 14 mld zł rocznie.

Nowe regulacja unijna pogrążą polskie firmy?

Mariusz Frąc z BCC Polska powiedział Monday News, że z powodu tego, że dla części firm transportowych koszty mogą przekroczyć dochodu, to nowe regulacje mogą doprowadzić do upadku części firm transportowych.

Zdaniem Anny Brzezińskiej-Rybickiej dodatkowej koszty bez osłonowych rozwiązań mogą pogrążyć polskie firmy. W tej chcieli kierowca pracujący na trasach międzynarodowych zarabia około 7-8 tys. zł netto. Nagły wzrost pensji może wywołać ogromny szok wśród firm zajmujących się transportem.

Zobacz także: Nadchodzą chude lata? Prof. Belka: Włos jeży się na głowie. Polska idzie na żywioł

To jak wygląda kryzys na rynku usług logistycznych dokładnie widać na przykładzie Wielkiej Brytanii. Tam z powodu splotu brexitu i pandemii zabrakło kierowców, co wiązało się z ogromnymi problemami z bieżącymi dostawami produktów do sklepów. W niektórych miejscach na Wsypach zaczęło brakować nawet mleka.

Już teraz brakuje w Polsce kierowców

Czy taki scenariusz czeka Polskę? Jeżeli faktycznie szok wywołany nowymi regulacjami spowoduje wycofanie się części firm rynku, to może zabraknąć w naszym kraju odpowiedni ilości pojazdów i kierowców, a to będzie wiązało się z utrudnieniami w dostawie produktów do sklepów.

Już teraz polskie organizacje branżowe szacują, że obecnie brakuje w Polsce blisko 120 tys. kierowców. Tymczasem jeszcze dwa lata temu braki szacowano na około 100 tys.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
MondayNews
KOMENTARZE
(115)
Krzysiek
3 lata temu
a moze mi ktos wytlumaczyc po co meczyc sie u polskiego prywaciarza za miske ryzu skoro w Niemczech za taka sama prace mozna zarobic CZTERY razy tyle co w PL?
Śmiech
3 lata temu
Skończyły się czasy, gdy Pan Janusz, szanowny przedsiębiorca, mógł płacić trzy tysiące, bo - jak zwykł mawiać - "na to stanowisko mam jeszcze 20 innych kandydatów". Teraz Pan Janusz, szanowny przedsiębiorca, musi godziwie ZAPŁACIĆ. No, chyba że sam chce rozwozić towary do sklepów...
POLEXIT
3 lata temu
No to teraz widzimy czym jest ue " dobrobyt "
teraz opieka ...
3 lata temu
Mam wszystkie kategorie 25 letnie doświadczenie bezkolizyjnej jazdy ale za tą stawkę nie pracuję i prawo jazdy się marnuje
ProstaSprawa
3 lata temu
Jak firma odpowiednio zapłaci, to kierowcy się znajdą.
...
Następna strona