Skład Pendolino, który został uszkodzony w zderzeniu z ciężarówką na przejeździe pod Ozimkiem, nie został jeszcze naprawiony. Przewoźnik właśnie rozstrzygnął przetarg na przywrócenie mu sprawności. Za naprawę zapłaci połowę tego, ile kosztuje nowy skład.
PKP Intercity sprzedawało zbyt drogie bilety w stosunku do liczby kilometrów pokonywanych przez pociągi. Co najmniej kilka razy spółka nie przerwała procederu, nawet gdy pasażerowie składali reklamację i zwracali uwagę na błędne wyliczenia.
Otwarcia ofert w przetargu na nowe pociągi spółka przesunęła na przyszły rok. Ma to dać czas potencjalnym wykonawcom na przygotowanie ofert i zakończenie negocjacji z poddostawcami.
9 grudnia wchodzi w PKP nowy rozkład jazdy, ale pasażerowie nie będą mieli zbyt wielu powodów do zadowolenia. Przeciągają się remonty tras, wycofywane są tańsze połączenia, a nawet pociągi Pendolino jeżdżą coraz dłużej.
Przedstawiciele PKP PLK zapewniają, że robią wszystko, by prace na dwóch kluczowych trasach kolejowych zakończyły się jak najszybciej. Trzeba będzie jednak za to dodatkowo zapłacić.
Wysokie odszkodowania za spóźniania pociągów. Bruksela przegłosowała pakiet zmian.
Unia Europejska dofinansuje kwotą niemal 200 mln zł prace na 180 przejazdach kolejowych. Główny cel tej inwestycji to poprawa bezpieczeństwa w newralgicznych punktach.
Resort infrastruktury jest zadowolony z postępu Krajowego Programu Kolejowego. Wiceminister Bittel powiedział, że zaawansowanie projektu jest na 60 proc. Jeszcze w tym roku zapowiada przetargi na 9 mld zł.
W przyszły wtorek zostanie umowa PKP z Alstom o montażu wi-fi w Pendolino - wynika z nieoficjalnych informacji. - Komentować nie będę, zapraszam na wtorek - mówi money.pl rzeczniczka PKP InterCity Agnieszka Serbeńska.
Coraz mniej lokomotyw i klasycznych wagonów pasażerskich na polskich torach. Wzrasta za to liczba elektrycznych zespołów trakcyjnych, choć klimatyzacja i dostęp do internetu to wciąż rzadkość.