Połączenie Lotosu i Orlenu doprowadzi do braku konkurencyjności na rynku paliw w Polsce? - Zostanie zachowana ich duża niezależność - stwierdził Leszek Wieciec, prezes Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. I dodał, że dzięki walce z szarą strefą w Polsce rośnie pula niezależnych podmiotów paliwowych.
Powody do niepokoju mogą mieć kierowcy, którzy i tak już od pewnego czasu płacą coraz więcej za paliwa.
Oficjalna sprzedaż paliw wciąż idzie w górę. Szara strefa została poważnie ograniczona, ale nie zniknęła całkowicie. Nadal trzeba udoskonalać przepisy, mówią przedstawiciele branży paliwowej.
Przez opłatę emisyjną wzrośnie w Polsce inflacja, danina ta zaszkodzi finansom publicznym. Może też wpłynąć na wzrost szarej strefy i obniżenie wpływów z CIT i PIT. Taką opinię do projektu nowych przepisów napisało Ministerstwo Finansów, mimo to rząd przyjął projekt.
Wypowiedź saudyjskiego ministra stoi w opozycji do dotychczasowych deklaracji ze strony przedstawicieli państw OPEC.
Wskazuje, że ma to głęboki sens biznesowy. Szczególnie w obliczu rewolucji związanej z elektromobilnością.
Sprawdziliśmy, ile będzie znaczył nasz gigant wobec największych międzynarodowych firm.
Fuzja największych polskich paliwowych spółek ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa energetycznego Polski - uważa minister energii. A czy posłuży kieszeniom kierowców?
Ropa naftowa Brent osiągnęła cenę 70 USD za baryłkę. Po raz pierwszy tak wysoką od 2015 r. Co dalej z jej cenami?
Choć nie są to dobre wieści z punktu widzenia kierowców, na razie ciągle jeszcze ceny paliw nie idą aż tak mocno w górę.