Nadzwyczajne środki bezpieczeństwa podjęły wczoraj służby na lotnisku Okęcie w Warszawie. Ale ich zadaniem nie było zneutralizowanie przestępców, tylko wyłapywanie dziennikarzy.
PKP Intercity będzie uruchamiać średnio 383 pociągi każdego dnia. W nowym rozkładzie jazdy będzie o 23 połączeń więcej niż w poprzednim.
Na 12 godzin irlandzki przewoźnik Ryanair zawiesza działanie systemu rezerwacji. Od godziny 18 w środę 7 listopada do 6 rano będzie aktualizował system.
Resort zmierza przeforsować regulacje, które zablokują działanie w Polsce takim firmom, jak Uber czy Taxify. Utrudnią również życie korporacjom taksówkarskim.
Fundusz Inwestycji Polskich dostał zgodę od UOKiK na koncentrację z Solarisem. Będzie sprawował współkontrolę nad spółką wraz z hiszpańskim właścicielem Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles.
Do komisji prawnej przy Radzie Ministrów wpłynął projekt nowej ustawy o transporcie z resortu infrastruktury. Nowe prawo oznacza kres dla Ubera czy Taxify.
Branża związana z dostawami bardzo dobrze czuje się w Polsce. Giganci e-handlu otwierają kolejne magazyny. Ostatnie półtora roku to 3 mln metrów kwadratowych nowych powierzchni. Pozostałe firmy i gminy także walczą o swój kawałek tortu.
Wzrost kosztów, niedobór pracowników, coraz silniejsza konkurencja, zatory płatnicze. To tylko niektóre z problemów toczących polską branżę transportową. Liczba upadłości firm szybko rośnie, a prognozy nie są optymistyczne.
Nawet 30 tys. euro może kosztować noc spędzona przez kierowcę w kabinie. Zapłacą nie tylko ci złapani na gorącym uczynku. Inspektorzy bowiem mogą zażądać dowodu na to, że kierowca odpoczywał 45 godzin w warunkach hotelowych do 28 dni wstecz.
Każdego dnia setki tysięcy pasażerów wsiada i wysiada z pociągów warszawskiego metra. Dojazdy do pracy, wieczorne wypady, szybkie zakupy. W codziennym biegu umyka to, bez czego najszybszy środek komunikacji w stolicy, nie mógłby funkcjonować. Zarządzanie ruchem, serwis czystościowy, prace serwisowe, czy utrzymaniowe. Postanowiliśmy podejrzeć codzienną pracę warszawskiego metra od zaplecza. Dotrzeć tam, gdzie przeciętny pasażer nie zagląda.