RODO upomina się o ochronę danych osobowych, w sytuacjach o których dotychczas nie myśleliśmy. Obowiązek wprowadzenia zabezpieczeń, wszędzie tam gdzie ma miejsce przetwarzanie danych, zwiększy bezpieczeństwo przede wszystkim tych danych, które przetwarzamy w formie elektronicznej.
Dla wielu RODO to przede wszystkim nowy, niewygodny obowiązek pociągający za sobą wiele, nierzadko złożonych zmian w funkcjonowaniu organizacji
Rynek e-commerce w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. Popularność zawierania transakcji w sieci rośnie. I choć pod koniec zeszłego roku, ponad połowa Polaków deklarowała, że robi zakupy za pośrednictwem Internetu, to aktualne prawo nie zawierało szczegółowych regulacji, które zagwarantowałyby bezpieczeństwo konsumentów.
Kluczowe zmiany, które wprowadza RODO, dotyczą w dużej mierze sieci, dzięki czemu każdy użytkownik Internetu zyskuje narzędzia do świadomego zarządzania swoimi danymi osobowymi.
Zmian w prawie jest wiele, a dostosowanie się do wszystkich wymogów RODO może niejednokrotnie wymagać od przedsiębiorców dodatkowych środków finansowych.
Surowe przepisy okazały się całkowicie nieskuteczne. W ciągu 20 lat organy ścigania wszczynały około 300 spraw rocznie, z których zdecydowaną większość umarzano.
Projekt ustawy przewiduje dwa lata więzienia, ograniczenie wolności albo grzywnę aż do miliona złotych dla osoby, która przetwarza dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne, albo do których nie jest uprawniona.
RODO - często określa się mianem rewolucji. I nie ma w tym nic dziwnego, bo zmiany są znaczące. Wiele z nich może zmuszać do redefinicji procesów biznesowych. Stąd tak wielka obawa i negatywne nastawienie, które rosną z każdą publikacją na temat nowych obowiązków czy wysokich kar. Studzimy emocje. RODO może być proste i mieć ludzką twarz. Wystarczy poznać i zrozumieć założenia RODO oraz wykorzystać sprawdzone metody na wdrożenie rozporządzenia do swojej organizacji.