Krakowska firma informatyczna nawiązała współpracę z największym greckim bankiem. W Piraeus Bank wdroży swoje autorskie rozwiązanie o nazwie LiveBank, które umożliwi obsługiwanie klientów przez wirtualnych doradców.
Piraeus Bank to grecki bank, do którego należy 30 proc. rynku w tym kraju. Nawiązał właśnie współpracę z polską spółką Ailleron, której zakres obejmuje rozszerzenie oferty banku przy pomocy flagowej technologii krakowskiej spółki - LiveBank.
Efektem współpracy będzie uruchomienie samoobsługowych kiosków VTS (Video Teller System), które pozwalają m. in. na kontakt wideo klientów banku z doradcą, przesyłanie dokumentów, a także wpłatę i wypłatę gotówki.
Rozwiązanie VTS powstało we współpracy z Printec - grecką grupą technologiczną, która jest partnerem Aillerona w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej. Partnerstwo opiera się na dostarczeniu przez Printec urządzeń umożliwiających stworzenie innowacyjnego oddziału bankowego. Rola polskiej firmy polega na opracowaniu i rozwijaniu oprogramowania dedykowanego urządzeniom.
- W pełni zautomatyzowane placówki Piraeus Bank są odpowiedzią na zmieniające się czasy w bankowości, których jesteśmy świadkami. Banki szukają rozwiązań, które pozwolą podnieść jakość oferowanych usług i sprostają wymogom dzisiejszego klienta, a jednocześnie znacznie ograniczą rosnące koszty - komentuje dyrektor generalny LiveBank w Ailleron Piotr Skrabski.
Z rozwiązania LiveBank korzystają inne znane w Polsce banki. Są to mBank z opcją "Expert Online", Commerzbank i "Doradca Online" w BZ WBK.
Piraeus Bank to lider bankowości na greckim rynku, który posiada oddziały w 8 europejskich krajach i którego łączne aktywa to ponad 82 mld euro.
Ailleron (połączone firmy: Wind Mobile i Software Mind) specjalizuje się w budowaniu produktów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Produkty skierowane są zarówno do szeroko pojętego sektora finansowego, jak i telekomunikacyjnego oraz hotelarskiego. Flagowe rozwiązania firmy to oprócz LiveBank takze :i Lumio i Ringback Tones.