Autogaz coraz bardziej się opłaca
Money.pl
/ 2007-06-20 09:34
azz
/ 83.23.170.* / 2007-06-20 21:55
Gdyby nie zachłanność jazda na LPG była by traktowana jak ochrona środowiska. Tak było w latach 90-tych gdy dostawało się zniżkę w podatku drogowym z gminy za jazdę na LPG. Ale jak zawsze w tym kraju wprowadza się okresowo właczenia do ceny podatku drogowego, potem dowala się akcyzę, potem opłaty importowe itd.
Gaz LPG powstaje jako odpad przy rafinacji ropy naftowej, i tak naprawdę gdyby nie spalanie w samochodach, czy kuchenkach gazowych, nie wiadomo by było co z tym odpadem zrobić. W przeszlości spalano gaz na tkzw. świeczkach.
Gaz jako paliwo śilnikowe jest tak stary jak silnik spalinowy. Był okres że do napędu używano gazu z wytwornic zainstalowanych na samochodach. Gaz drzewny.
WADIK
/ 83.2.76.* / 2010-07-10 13:16
Mam pytanie: czy do nowych nissanow z silnikiem 1.4 oplaca sie instalowac lpg?
majsterek1986
/ 194.146.252.* / 2007-11-30 19:13
NIECH SIE WRESZCIE TE MATOLY ,KTORE NAMAWIAJA DO LPG OPAMIETAJA I NIE OPOWIADAJA BZDUR.DLACZEGO NIKT NIE NAPISZE PRAWDY.UKLAD WYDECHOWY PRZY INSTALACJI LPG PADA DWA RAZY SZYBCIEJ NIZ PRZY BENZYNIE,KATALIZATOR,SONDA LAMBDA,WYPALAJACE SIE ZAWORY SILNIKA,PADAJACE UKLADY WTRYSKOWE,DUZO DROZSZE PRZEGLADY REJESTRACYJNE I DUZO POMNIEJSZYCH PROBLEMOW.ZADNA OSZCZEDNOSC.JESLI KTOS NIE WIERZY NIECH ZAPYTA MECHANIKA Z PRAWDZIWEGO ZDAZENIA,ZERO OSZCZEDNOSCI, A KLOPOTOW CO NIE MIARA.JUZ DOSC KLOPOTOW MIALEM Z GAZEM.JUZ NIGDY W ZYCIU NIE ZMONTUJE INSTALACJI LPG DO AUTA.LICZYLEM TO NA DZIESIATKI ROZNYCH SPOSOBOW.NIE MA ZADNYCH OSZCZEDNOSCI.
Frakus
/ 83.27.130.* / 2009-10-19 19:59
nie masz racji!!! To ze tobie przepalily sie zawory to jest wina zlej mieszanki, lub twojego skompstwa i pozwoliles na przerobienie kanalow dolotowych,zebys mogl zamontowac tansza instalacje. Ja zrobilem moim autem 300 tys. km na gazie i tylko 3 razy wymienialem parownik i pare razy wiecej filtry, autka juz nie mam ale podejrzewam ze dalej jezdzi.
wszechwiedzący o gazie
/ 83.142.207.* / 2008-06-19 13:56
Tu mamy do czynienia z herezją. Co z tego że silnik czy wydech się złużywa szybciej na gazie zanim będziesz musiał te 2 rzeczy wymienić to rdza zje Ci całą karoserie.
Moim zdaniem u partacza zakładał gaz dlatego miał problemy pewnie tak kalkulując jak tutaj chciał zaoszczędzić na instalacji gazowej i o to ma swoja oszczędność. Dla mnie to niedzielny kierowca który przejezdza raz na tydzień 2 km do kościoła i spowrotem, wtedy faktycznie zakładanie gazu to pomyłka jak i również posiadanie auta. Deskorolke sobie kup :)
oszczędność jazdy na gazie jest ogromna poprostu człowiek jezdzi zamiast trzymać auto w garażu.
najbardziej opłaca się diesel!!
najbardziej opłaca się rower
widac, ze piszesz bez pojecia... to co sie oplaca zalezy od ilosci pokonywanych kilomentrow. A jak pisze w artykule juz po 16tys km zwraca sie instalacja i jezdzimy po srednio 2zl za litr. Diesel natomiast kosztuje wiecej w momencie zakupu (pojazd), a cena paliwa (ON) powoli zbliza sie do zoltej 95... reszte samemu prosze wydedukowac.
Bernard+
/ 83.30.225.* / 2007-06-20 17:06
Obliczyłem, że jeżeli cena najtańszego modelu oferowanego obecnie przez jedną z marek nowego samochodu z silnikiem Diesla jest wyższa o 11600zł od ceny najtanszego modelu z silnikiem benzynowym to przy obecnych cenach oleju napędowego i benzyny oraz przy podawanej przez fabrykę wielkości zużycia ON = 4,7l/100km a benzyny =6,1 l/100km koszt zakupu droższego diesla zwraca się dopiero po przejechaniu 118750km!!!
ss99
/ 83.24.183.* / 2007-06-24 13:14
Zgadzam sie w 100% (choć osobiscie jeżdze diesel 1.9 ;-) ) ale patrze na cene nowego samochodu z silnikiem diesla to mi włosy stają dęba: przynajmniej 10 tys zł więcej na tym samym modelu, to jakaś paranoja !!!
Co do gazu to trzeba wliczyć jeszcze koszty częstszych wymian świec zapłonowych filtra powietrza czy przewodów wysokiego napięcia. Samochód na gazie szybciej się zużywa i znacznie podnosi to koszty eksploatacji. Do tego dochodzi jeszcze okresowa regulacja instalacji, wyższa opłata przy przeglądzie technicznym i inne dodatkowe koszty. Jak benzyna drożeje to stacje podnoszą także cenę gazu. W tej chwili cena gazu jest już prawie wyższa niż była w zimie gdy tankowało sie gaz zimowy (droższy) i jest to powodem jedynie droższej benzyny. Jak wszystkie te koszty sie podliczy to ta opłacalność znacznie spada.
byl disel jest lpg
/ 80.48.187.* / 2008-05-28 23:26
jakie inne koszty?przeglląd roczny droższy o 60zł,filtr paliwa wymienia się co 15tys.jak na benzynie,filtr gazu co 15tys.wraz z ewentualną regulacja 40zł(i to w Warszawie)swiece kupuje sie nowe wraz z przewodami w momencie montazu lpg zrobilem juz 65 tys.na swiecach i przewodach oczywiscie przewody silikonowe za 150-200max i nic nie wymieniam a pojazd to toyota avensis 2,0 130km rok 2000 lpg załozone przy 190tys.jak ktos przewody kupuje do lanosa za 25zł to zmienia je co 15tys.Kolego dizelka cos ci się chyba w głowie zakopciło z padniętej turbiny i lejących wtrysków.
WADIK
/ 83.2.76.* / 2010-07-10 13:14
OPROCZ PADNIETEJ TURBINY I LEJACYCH SIE WTRYSKOW ZAPOMNIALES O NAJWAZNIEJSZEJ RZECZY : MIANOWICIE O POMPIE WTRYSKOWEJ :))