Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Autogaz coraz bardziej się opłaca

Autogaz coraz bardziej się opłaca

skomentuj
Wyświetlaj:
azz / 83.23.170.* / 2007-06-20 21:55
Gdyby nie zachłanność jazda na LPG była by traktowana jak ochrona środowiska. Tak było w latach 90-tych gdy dostawało się zniżkę w podatku drogowym z gminy za jazdę na LPG. Ale jak zawsze w tym kraju wprowadza się okresowo właczenia do ceny podatku drogowego, potem dowala się akcyzę, potem opłaty importowe itd.
Gaz LPG powstaje jako odpad przy rafinacji ropy naftowej, i tak naprawdę gdyby nie spalanie w samochodach, czy kuchenkach gazowych, nie wiadomo by było co z tym odpadem zrobić. W przeszlości spalano gaz na tkzw. świeczkach.
Gaz jako paliwo śilnikowe jest tak stary jak silnik spalinowy. Był okres że do napędu używano gazu z wytwornic zainstalowanych na samochodach. Gaz drzewny.
WADIK / 83.2.76.* / 2010-07-10 13:16
Mam pytanie: czy do nowych nissanow z silnikiem 1.4 oplaca sie instalowac lpg?
majsterek1986 / 194.146.252.* / 2007-11-30 19:13
NIECH SIE WRESZCIE TE MATOLY ,KTORE NAMAWIAJA DO LPG OPAMIETAJA I NIE OPOWIADAJA BZDUR.DLACZEGO NIKT NIE NAPISZE PRAWDY.UKLAD WYDECHOWY PRZY INSTALACJI LPG PADA DWA RAZY SZYBCIEJ NIZ PRZY BENZYNIE,KATALIZATOR,SONDA LAMBDA,WYPALAJACE SIE ZAWORY SILNIKA,PADAJACE UKLADY WTRYSKOWE,DUZO DROZSZE PRZEGLADY REJESTRACYJNE I DUZO POMNIEJSZYCH PROBLEMOW.ZADNA OSZCZEDNOSC.JESLI KTOS NIE WIERZY NIECH ZAPYTA MECHANIKA Z PRAWDZIWEGO ZDAZENIA,ZERO OSZCZEDNOSCI, A KLOPOTOW CO NIE MIARA.JUZ DOSC KLOPOTOW MIALEM Z GAZEM.JUZ NIGDY W ZYCIU NIE ZMONTUJE INSTALACJI LPG DO AUTA.LICZYLEM TO NA DZIESIATKI ROZNYCH SPOSOBOW.NIE MA ZADNYCH OSZCZEDNOSCI.
Frakus / 83.27.130.* / 2009-10-19 19:59
nie masz racji!!! To ze tobie przepalily sie zawory to jest wina zlej mieszanki, lub twojego skompstwa i pozwoliles na przerobienie kanalow dolotowych,zebys mogl zamontowac tansza instalacje. Ja zrobilem moim autem 300 tys. km na gazie i tylko 3 razy wymienialem parownik i pare razy wiecej filtry, autka juz nie mam ale podejrzewam ze dalej jezdzi.
wszechwiedzący o gazie / 83.142.207.* / 2008-06-19 13:56
Tu mamy do czynienia z herezją. Co z tego że silnik czy wydech się złużywa szybciej na gazie zanim będziesz musiał te 2 rzeczy wymienić to rdza zje Ci całą karoserie.
Moim zdaniem u partacza zakładał gaz dlatego miał problemy pewnie tak kalkulując jak tutaj chciał zaoszczędzić na instalacji gazowej i o to ma swoja oszczędność. Dla mnie to niedzielny kierowca który przejezdza raz na tydzień 2 km do kościoła i spowrotem, wtedy faktycznie zakładanie gazu to pomyłka jak i również posiadanie auta. Deskorolke sobie kup :)

oszczędność jazdy na gazie jest ogromna poprostu człowiek jezdzi zamiast trzymać auto w garażu.
jan kowalski / 2007-06-20 09:34 / Tysiącznik na forum
najbardziej opłaca się diesel!!
ozdobaster / 2007-06-20 11:35 / Bywalec forum
najbardziej opłaca się rower
r4lph2 / 2007-06-20 11:14
widac, ze piszesz bez pojecia... to co sie oplaca zalezy od ilosci pokonywanych kilomentrow. A jak pisze w artykule juz po 16tys km zwraca sie instalacja i jezdzimy po srednio 2zl za litr. Diesel natomiast kosztuje wiecej w momencie zakupu (pojazd), a cena paliwa (ON) powoli zbliza sie do zoltej 95... reszte samemu prosze wydedukowac.
Bernard+ / 83.30.225.* / 2007-06-20 17:06
Obliczyłem, że jeżeli cena najtańszego modelu oferowanego obecnie przez jedną z marek nowego samochodu z silnikiem Diesla jest wyższa o 11600zł od ceny najtanszego modelu z silnikiem benzynowym to przy obecnych cenach oleju napędowego i benzyny oraz przy podawanej przez fabrykę wielkości zużycia ON = 4,7l/100km a benzyny =6,1 l/100km koszt zakupu droższego diesla zwraca się dopiero po przejechaniu 118750km!!!
ss99 / 83.24.183.* / 2007-06-24 13:14
Zgadzam sie w 100% (choć osobiscie jeżdze diesel 1.9 ;-) ) ale patrze na cene nowego samochodu z silnikiem diesla to mi włosy stają dęba: przynajmniej 10 tys zł więcej na tym samym modelu, to jakaś paranoja !!!
leemoon / 2007-06-20 22:49
Co do gazu to trzeba wliczyć jeszcze koszty częstszych wymian świec zapłonowych filtra powietrza czy przewodów wysokiego napięcia. Samochód na gazie szybciej się zużywa i znacznie podnosi to koszty eksploatacji. Do tego dochodzi jeszcze okresowa regulacja instalacji, wyższa opłata przy przeglądzie technicznym i inne dodatkowe koszty. Jak benzyna drożeje to stacje podnoszą także cenę gazu. W tej chwili cena gazu jest już prawie wyższa niż była w zimie gdy tankowało sie gaz zimowy (droższy) i jest to powodem jedynie droższej benzyny. Jak wszystkie te koszty sie podliczy to ta opłacalność znacznie spada.
byl disel jest lpg / 80.48.187.* / 2008-05-28 23:26
jakie inne koszty?przeglląd roczny droższy o 60zł,filtr paliwa wymienia się co 15tys.jak na benzynie,filtr gazu co 15tys.wraz z ewentualną regulacja 40zł(i to w Warszawie)swiece kupuje sie nowe wraz z przewodami w momencie montazu lpg zrobilem juz 65 tys.na swiecach i przewodach oczywiscie przewody silikonowe za 150-200max i nic nie wymieniam a pojazd to toyota avensis 2,0 130km rok 2000 lpg załozone przy 190tys.jak ktos przewody kupuje do lanosa za 25zł to zmienia je co 15tys.Kolego dizelka cos ci się chyba w głowie zakopciło z padniętej turbiny i lejących wtrysków.
WADIK / 83.2.76.* / 2010-07-10 13:14
OPROCZ PADNIETEJ TURBINY I LEJACYCH SIE WTRYSKOW ZAPOMNIALES O NAJWAZNIEJSZEJ RZECZY : MIANOWICIE O POMPIE WTRYSKOWEJ :))
skomentuj

Najnowsze wpisy