Aplo
/ 83.16.236.* / 2007-09-19 09:53
Ja tak na poważnie.
Ktoś już niżej wymienił gdzie trzeba iść przy zakładani działalności, więc ja opiszę koncesje na alkohol, moze komuś się przyda.
Do wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu należy dołączyć: zaświadczenie o wpisie do ewidencji, tytuł prawny do lokalu, zgodę administratora/zarządcy w przypadku gdy lokal znajduje się w budynku wielorodzinnym (a takim jest już "bliźniak").
Należy sprawdzić jakie są w danej gminei zasady usytuowania punktów psrzedaży alkoholu tzn. czy lokal, który chcemy wykorzystać nie znajduje się w odległości mniejszej niż ... od obiektów chronionych np. kościół, szkoła.
Zezwolenie wydaje się po uzyskaniu opinii Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - czas rozpatrzenia zależy od częstotliwości spotykania się tego organu.
Jeśli są wątpliwości co do tego czy uzyskamy zezwolenie, można starać się o promesę wydania zezwolenia, aby mieć pewność, że pieniądze, które zainwestujemy w lokal nie pójdą na marne.
Jeśli chodzi o standard lokalu, to wymogi określi sanepid, którego decyzję o spełnianiu przez lokal warunków do sprzedaży alkoholu należy dołączyć do wniosku.