Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Co trzeci przewoźnik może zbankrutować

Co trzeci przewoźnik może zbankrutować

Money.pl / 2008-08-25 09:08
Komentarze do wiadomości: Co trzeci przewoźnik może zbankrutować.
Wyświetlaj:
Bernard+ / 83.22.117.* / 2008-08-25 20:35
W gospodarce wolno rynkowej zawsze po wzrostach są spadki raz większe raz mniejsze raz cykl koniunktury i dekoniunktury jest dłuższy innym razem krótszy, ale jest taka prawidłowość, że im wyższe były wzrosty w czasie hossy tym boleśniejsze są spadki w czasie bessy. Ale nie należy się zbytnio przejmować globalnie tym, że kilka procent najsłabszych przewoźników zbankrutuje. Wcale nie oznacza to długotrwałego wzrostu bezrobocia a tylko jest czyszczeniem sanitarnym branży. Im szybciej najsłabsi odpadną z rynku usług transportowych tym szybciej pozostali wrócą do równowagi a dla klientów będzie to pozytywny element relatywnego potanienia usług transportowych. Zaś Ci, którzy wypadną z rynku będą musieli zmienić zajęcie na bardziej poszukiwane choć zapewne czasowo mniej płatne a już pokazało się wiele braków pracowników w branży budowy dróg, i stadionów np a chińczcy dobrze zorganizują budowy więc będą zatrudniac Polaków na tych budowach dla Euro 2012.
Lektor / 88.199.18.* / 2008-08-26 23:09
branża jest przeinwestowana od 2 lat.Za dużo pojazdów,spadek frachtów,wzrost paliwa,wzrost płac,spadek euro.Teraz najtrudniejsze decyzje,zazwyczaj odkładane ,zwlekane.Pozbycie sie taboru i ludzi.Branża nie potrafi uzyskac lepszych stawek,bo jest zdeformowana i ma za dużo aut,które miały jeździć.Do tego dochodzi odwieczna patologia: łamanie przepisów,opał,dumping,kabotaż,przeważanie aut,pseudo-transport, transport jako2,-3,źrodło działalnosci,brak jasnych przepisów podatkowych ,fiskalizm i pazerność Państwa oraz krótkowzrocznośc przewożników : zakupy taboru,wzrost płac,kombinacje z czasem pracy ,i zwykla chciwość.
Oczyszczenie branzy sie należy.Będa ofiary.Rico,to nie jest przypadek
totool / 89.79.60.* / 2008-08-25 17:39
chyba nik z tu piszacych nie ma pojęcia o logstyce, owszem transport kolejowy tak ale nic nie zastapi tirów bo trzeba dowieźć towar do nie istniejących bocznic kolejowych i przewieźć do sklepów, magazynów i z magazynów dalej... nie będę dalej się rozpisywac bo i tak nie ma to sensu. transport jest potrzebny bo on napędza gospodarkę..... i dawał do niedawna niezłe dochody państwu, płaciły firmy transportowe spore podatki więc i państwo miało więcej. A jeśli chodzi o rentowność transportu drogowego: to jest złożona sprawa, bez stałych kursów, tras przewoźnicy nie mają szans na przetrwanie tego okresu. Niestety tabor jest sprzedawany sporo aut juz stoi w małych firmach pod płotem, a żeby jeździć na zachód trzeba odmładzać flotę bo juz do większości państw nie wjedzie się autem starym: euro 3 itd. I oczywiście wiadomo było sporo małych firm one zwalniaja kierowców i spedytorów i bankrutują, więc sporo bezrobotnych będzie....
werdes / 83.12.134.* / 2008-08-25 17:01
Robota dla przewoźnika to pochodna eksportu i importu (albo wywożą, albo przywożą i to niekoniecznie od nas i do nas), a więc zawsze będą mieli robotę. Nie wiem dlaczego autor artykułu skupił się akurat na nich, a nie na producentach polskich, którzy to ponoszą faktycznie straty. Chyba artykuł pisany na zamówienie przewoźników?
obserwator25 / 83.15.92.* / 2008-08-25 15:31
To jakaś zbudra, pokażcie mi przewoźnika, ktoremu jest źle? Popyt na usługi transportoiwe wrasta, bo kolej drożeje, a ceny paliwa ostatnio spadły. Tylko im zawsze mało i zawsze płaczą!!! Zgroza! Jak nie pojadą nasi to pojadą Czesi, Słowacy, Litwini, oni nadal są tańsi, chociaż ceny paliw mają podobne!!! A ja mam dość TIR-ów na drodze, więc może ktos by się zajął wreszcie koleją???!!!
Walet / 83.7.144.* / 2008-08-25 13:28
Od czasu kiedy Euro było po 4,80 zł każdy niższy kurs traktowany jest jako powód bankructwa firm transportowych. Transportowcy mieli swoją hosse, po hossie zawsze czas na besse. W czasie hossy niemal w każdym mieście firmy transportowe rozrosły się o 50%.
C**** / 82.177.111.* / 2008-08-25 13:20
Dziwna wiadomość, biorąc pod uwagę, że ceny paliw na stacjach benzynowych ostatnio zauważalnie spadły....
Walet / 83.7.144.* / 2008-08-25 13:18
Trzymajcie mnie !
Mocna złotówka = tańsze paliwo
Przy słabszej złotówce dopiero będą kwiczeć o koszty.
Pieniądze leżą na torach tylko nikt nie chce z głową zająć się koleją, że już nie trzeba pisać jak spadną koszty na naprawę dróg gdy tirów będzie mniej.
Kwachs / 82.177.111.* / 2008-08-25 13:18
Będzie mniej TIRów na drogach, tej zmory kierowców osobowych, motorowerów, motorów, rowerów i wszelkiego drogowego transportu osobowego. Transport towarowy powinien odbywać się koleją lub wodą.
leiho / 2008-08-25 13:22 / "Tu Ne Cede Malis"
jak zechcesz za to zaplacic (a zapewne nie zechcesz jak dowiedzialbys sie ile to kosztuje) - to moze zmienisz zdanie. Transport kolejowy zmasowany sprawiłby ze a jorut zamiast 1 zł zaplacilby 3 razy wiecej. Kosztu są POTĘZNE. Poza tym - nie ma ZADNEJ infrastruktury do tego. Zadnej. nie ma hubów, centrów logstycznych, nie ma organizacji. O tym gadają juz od 20 lat, tylko co z tego, skoro PKP nawet nie potrafi rozwiazac wlasnych problemów.
Kwachs / 82.177.111.* / 2008-08-25 13:37
Nie ma infrastruktury, bo od 20 lat przejazd drogami jest ZA TANI dla samochodów ciężarowych. A w cenie paliwa do lokomotyw jest zawarta akcyza, która idzie na utrzymanie dróg dla samochodów, a nie torów kolejowych. Stosując takie podejście, to teraz nie ma, za 10 lat nie będzie i za 20 lat też wciąż będą smrodzić TIRy, stojąc w miejscu na przepełnionych drogach. A tak, jak teraz coś się zacznie ruszać, to może za 20 lat będzie mniej TIRów, a więcej pociągów towarowych.
leiho / 2008-08-25 16:27 / "Tu Ne Cede Malis"
problem w tym, ze to sie po prostu nie opłaca, rozumiesz??? Mozesz zabronic jezdzic ciągnikom (czyli mowiac popularnie TIR-om) - gwarantuję, ze UE wykoppie Cie z szeregu w ciagu tygodnia. Jak sobie to wyobazasz? Aha, mozna podniesc akcyze na paliwo, LUB nalozyc na nich dodatkowe opłaty, jakies tysiące oplat za np zuzycie czegos tam - oczywiscie, MOZNA. tylko wówczas zapłacisz za wzsystko po 2-3 razy wiecej. O ile ja sobie poradze, i Ty pewnie tez, placać za pwiko pare zł wiecej, o tyle matka z dzieckiem której brak na mleko - jkuz nie koniecznie. Wiec nie gadaj bzdur o za tanim transporcie. transport ciezarowy jest na CAŁYM swiecie najtansza i najlepszą formą transportu, dla milionów ludzi oznacza to tansze i szybsze jedzenie, leki, wszystko. A jesli chcesz by ludzie placili 3 razy wiecej za wszystko - to przyzna j to wprost, i koniec tematu.
urzędnik / 83.17.3.* / 2008-08-25 11:34
Ale mam tanie zagraniczne wczasy !
mbm / 91.94.37.* / 2008-08-25 11:20
To przewoznicy powninni sie zainteresowac importem i usługami dla firm zachodnich poniewaz cena polskiego przewoznika i tak bedzie konkurencyjna dla prewozników z zachodu.
leiho / 2008-08-25 11:13 / "Tu Ne Cede Malis"
Pracuję w loistyce, od 4 lat. Kiedys byla to branza niezwykle dochodowa, pracownicy mieli potęzne prowizjie. Obecnie, przy tym kursie złotego po prostu jest KATASTROFA> Od pol roku szukam pracy, ciezko znalexc cos sensownego. Prowizje dla spedytorów spadły o 50 % minimum, zarabiamy polowe tego (POŁOWĘ, mielismy obnizki a nie podwyzki) co 2 lata temu. Generalnie, jest to chora praca, nie polecam nikomu o słabych nerwach. :))
aha, ja pracuje w sporej firmie, jesli u nas zyski spadły o 50-70 % i ledwo zipiemy, zwalnia sie ludzi, to nie wiem co siedzieje w mniejszyh firmach, podejrzewam ze jest jeszcze cieplej...
zezowaty Zorro / 83.5.136.* / 2008-08-25 10:48
mają za wysokie koscty...

Najnowsze wpisy