end
/ 195.72.149.* / 2009-09-24 12:17
Uwaga inwestorów skupia się na międzynarodowym rynku frachtowym, dobrym globalnym wskaźniku pomyślności handlowej i gospodarzej. Niestety sektor ten często opisuje się tylko w aspekcie wahań indeksu londyńskiej giełdy Baltic Exchange. Indeks ten nadal przykuwa uwagę sporej liczby osób z powodu ekstremalnych ruchów cen obserwowanych w ostatnich 12 miesiącach – ceny najpierw zleciały w dół o 94%, następnie silnie się odbiły na początku tego roku, a teraz znów spadają.
Oto nasz nowy tygodniowy komentarz dotyczący tego segmentu rynku: zasadniczo rynek frachtowy nadal wygląda na pogrążony w depresji, jednakże na rynku tankowców azjatyckich przewożących paliwa destylowane pojawiają się pewne pozytywy.
W segmencie masowców generujące trend statki typu Capesize, przewożące głównie rudę żelaza do Chin, spowodowały zmniejszenie ceny za przewóz natychmiastowy o ponad 36% w ciągu ostatnich 4 tygodni, natomiast mniejsze statki, jak się zdaje, utrzymały chwilowo pozycję.
Na rynku tankowców ceny dla dużych tankowców przewożących ropę (VLCC) pozostają w dołku, a ich armatorzy ledwo wychodzą na zero przy bieżącej cenie za przewóz natychmiastowy.
Jednakże na rynku tankowców azjatyckich przewożących paliwa destylowane znaczące wyciskanie dostępności statków w związku z rosnącym magazynowaniem paliw utwierdziło rynek w trendzie wzrostowym, a cena za przewóz natychmiastowy tylko w ostatnim tygodniu wzrosła o 20%. To, czy ów pozytywny trend rozszerzy się na inne segmenty rynku tankowców i zostanie utrzymany w dłuższym okresie, dopiero się okaże.
dlaa darka .Czarne nie jest czarne , a białe nie jest bialUwaga inwestorów skupia się na międzynarodowym rynku frachtowym, dobrym globalnym wskaźniku pomyślności handlowej i gospodarzej. Niestety sektor ten często opisuje się tylko w aspekcie wahań indeksu londyńskiej giełdy Baltic Exchange. Indeks ten nadal przykuwa uwagę sporej liczby osób z powodu ekstremalnych ruchów cen obserwowanych w ostatnich 12 miesiącach – ceny najpierw zleciały w dół o 94%, następnie silnie się odbiły na początku tego roku, a teraz znów spadają.
Oto nasz nowy tygodniowy komentarz dotyczący tego segmentu rynku: zasadniczo rynek frachtowy nadal wygląda na pogrążony w depresji, jednakże na rynku tankowców azjatyckich przewożących paliwa destylowane pojawiają się pewne pozytywy.
W segmencie masowców generujące trend statki typu Capesize, przewożące głównie rudę żelaza do Chin, spowodowały zmniejszenie ceny za przewóz natychmiastowy o ponad 36% w ciągu ostatnich 4 tygodni, natomiast mniejsze statki, jak się zdaje, utrzymały chwilowo pozycję.
Na rynku tankowców ceny dla dużych tankowców przewożących ropę (VLCC) pozostają w dołku, a ich armatorzy ledwo wychodzą na zero przy bieżącej cenie za przewóz natychmiastowy.
Jednakże na rynku tankowców azjatyckich przewożących paliwa destylowane znaczące wyciskanie dostępności statków w związku z rosnącym magazynowaniem paliw utwierdziło rynek w trendzie wzrostowym, a cena za przewóz natychmiastowy tylko w ostatnim tygodniu wzrosła o 20%. To, czy ów pozytywny trend rozszerzy się na inne segmenty rynku tankowców i zostanie utrzymany w dłuższym okresie, dopiero się okaże.