Forum Polityka, aktualnościKraj

Dziś poznamy zapisy czarnych skrzynek TU-154

Dziś poznamy zapisy czarnych skrzynek TU-154

Money.pl / 2010-06-01 13:09
Wyświetlaj:
Obywatel polski / 83.5.220.* / 2012-09-10 20:51
co oni to zrobili
advice-MS-6 / 78.8.135.* / 2010-06-05 13:45
w imieniu ofiar smoleńskiej tragedii przeciwko MON i MSZ – nie przygotowano w Mińsku i Witebsku żadnego zabezpieczenia logistycznego (ochrona, transport do Katynia) ażeby planowo tam lądować. Piloci o tym wiedzieli – i to była dostateczna presja na nich ze strony organizatorów lotu, tj. rządu! Ludzie tuska czują ten problem zaniedbań i próbują odwrócić uwagę społeczeństwa od istoty problemu. Widać, że pomocni są im również niektórzy "internauci" wszystko wiedzący, i to wiedzący lepiej! A swoją drogą, jak to było przygotowane w przypadku wylotu premiera?
Bloszek53 / 2010-06-04 12:43
To wielka tragedia ,załoga tu 154m robiła co musiała ,już raz za TIBILISI miały być wyciągnięte
konsekwencje wobec pilota innego lotu .P Prezydent na pokładzie Generał na karku i jeszcze
ten trzeci. Jak tu normalnie robić CZYJEŚ RĘCE SĄ CZERWONE.
Elendir / 2010-06-03 10:26 / Łowca czarownic
W kwestii nacisków zaciekawiły mnie 2 fragmenty:

10:26:18,8 KBC: Panie dyrektorze, wyszła mgła...
10:26:24,7 KBC: W tej chwili, w tych warunkach, które są obecnie, nie damy rady usiąść.
10:26:30,9 KBC: Spróbujemy podejść, zrobimy jedno zejście, ale prawdopodobnie nic z tego nie będzie.
10:26:34,3 KBC: Jak się okaże (niezr.) to co będziemy robili?
10:26:40,2 KBC: Paliwa nam tak dużo nie wystarczy do tego (niezr.)
10:26:44,8 A: No to mamy problem...

oraz

10:37:40,0 A: (niezr).
10:38:02,2 A: Wkurzy się jeśli jeszcze (niezr).
10:38:03,2 A: (niezr).

W pierwszym fragmencie widać wyraźnie że odbyła się tam wymiana zdań, podczas gdy z czarnej skrzynki odczytane zostały tylko wypowiedzi pilota. Co spowodowało że jednak zmienił zdanie i zdecydował się na próbę lądowania oraz jakie jeszcze warianty były rozważane nie ma w odczycie. Natomiast jak dla mnie widać tu wywieraną presję. Średnio inteligentny pracownik by zorientował się co jest od niego oczekiwane (nawet jeżeli nie wiedziałby tego wcześniej).

Drugi fragment mówi sam za siebie. Szkoda że piloci są znacznie lepiej słyszalni niż nieproszeni goście w kabinie pilotów.

Natomiast według nie ostatni fragment wskazuje że piloci podjęli próbę wyprowadzenia samolotu, ale było już za późno. Dlaczego? Tego ten zapis nie ujawnia, ale bynajmniej nie dziwię się że głowny pilot, zajęty sterowaniem samolotem, nic nie mówił. W sytuacji zagrożenia życia osoby o zimnej krwi nie gadają, a działają. Tyle że pewnie jak świadomość zagrożenia dotarła do pilota, to już było za późno.

Oczywiście jest to tylko opinia laika.
dyboja / 83.29.179.* / 2010-06-02 09:41
Kaczyński zbojkotował (!), bo zawsze musi rozrabiać. Tak wygląda jego odmiana, którą deklarował.
Ten człowiek jest całkowicie nie nadający się do współpracy, a tym bardziej do reprezentowania nas.
NIE ŻYCZĘ SOBIE ABY MNIE REPREZENTOWAŁ KTOŚ NIE PRZY ZDROWYCH ZMYSŁACH !
dobrzewychowany / 89.77.150.* / 2010-06-02 10:58
demagogii ciąg dalszy. znalazł się ekspert od medycyny , ta propaganda jest czytelna a poziom moralny żenujący
double agent sc / 173.32.52.* / 2010-06-02 06:03
No to mamy już fakty, których podważyć się nie da. Nasi profesjonalni piloci wypadli bardzo słabiutko, jak harcerzyki. Tak, byli pod bezpośrednią presją generała Błasika a pośrednią prezydenta. Koniec ze spekulacjami o spisku rosyjskim czy fałszowaniu odczytu urządzeń pokładowych. O ile się orientuję to samolot w trudnych warunkach powinien mieć autopilota wyłączonego. Niesposób tego przeoczyć. Czarne skrzynki nie kłamią. Jarosław Kaczyński nie powinien robić uwag na ich temat bo nie są jego własnością i odpowiedni ludzie są odpowiedzialni za podejmowanie decyzji na ten temat. Nie pozostaje nic innego jak poradzić słuchaczom radia M. oraz zwolennikom PiS-u a także dużej części zwolenników PO żeby uznali tą sprawę za zamkniętą. Diagnoza brzmi: bład pilota popełniony z powodu wywierania presji przez najwyższe władze. Rosjanie zrobili dobrą robotę. Radio M. powinno przeprosić Rosjan za insunuacje a resztę Polaków za sianie fermentu.
grek+pl+zorba / 62.21.28.* / 2010-06-03 11:45
Diagnoza brzmi błąd rozumowania, i kreowanie się na eksperta. Zalecenia odejść od tematu i zrobić sobie 2 tygodniowe wakacje.
Pozdrawiam
antysemita / 109.243.112.* / 2010-06-03 11:20
A skąd wiesz że to prawda co piszą, łapiesz kiełbasę medialną i tyle. Od samego początku trwa akcja dezinformacji w tym temacie więc nie bądź taki hop do przodu bo jeszcze wiele się może zmienić. Czas pokaże.
dobrzewychowany / 89.77.150.* / 2010-06-02 11:02
przekręcam się ze śmiechu, nawet Rosjanie nie potwierdzili zgodnosci z oryginałem, a tu już jednoznaczne wnioski a raczej propaganda wyborcza, sami eksperci poczekajmy z wnioskami do werdyktu śledżtw i komisji, a nie oskarżajmy ludzi bez pewnych jednoznacznych dowodów
anty_ / 84.10.95.* / 2010-06-02 02:22
ludzie, posluchajcie fachowcow ktorzy maja wylatane tysiace godzin.
wyciaganie tak szybko lecacego w dol samolotu z 80m dalo taki rezultat jaki zobaczylismy.
najprawdopodobniej byly problemy z odczytywanie wysokosci.
grek_pl_zorba / 62.21.28.* / 2010-06-02 01:59
Samolot był trzymany na autopilocie, bez wiedzy załogi-przejecie maszyny, do tego podawanie nieprawdziwych danych i zafałszowanie wskazań urządzeń pokładowych a do tego mgła,wszystko to sprawiło że do ostatnich sekund nikt z załogi nie podejrzewał że właśnie stracili i wysokość i kurs.Tylko takie okoliczności mogą wytłumaczyć ten spokój w kabinie pilotów, prawie do samego końca przed uderzeniem.Załoga została wprowadzona w błąd, dlatego nie próbowali wcześniej po sygnałach z TAWS podnieść maszyny.A kiedy TAWS się odezwał przyrządy pokazywały coś innego, zanim to sprawdzili nastąpił koniec, tym bardziej że informacja z "wieży"przyszła w ostatniej chwili.
genio lenio / 89.77.4.* / 2010-06-02 01:37
1. Nie bylo warunkow do ladowania.
2. Piloci obawiali sie lądowania.
3. Rosjanie odradzali lądowanie.
4. Lądowanie odradzali polacy z innego samolotu, ktory wczesniej wyladował.
5. Co robić decydował prezydent.
6. Doszlo do ladowania przy obecnosci w kokpicie gen. Błasika.
Pytanie: Kto jest winny katastrofy? Ospowiedź pisowcow: Ruscy! Wniosek: P:an prezydent to Rusek.
dobrzewychowany / 89.77.150.* / 2010-06-02 11:07
czy to nie typowa teoria spiskowa
niepopisowa / 82.210.131.* / 2010-06-02 19:21
Nie, bo w tej teorii nikt nie spiskuje przeciw pasażerom samolotu. Teoria spiskową jest mówienie, że ktoś strzelał do samolotu lub celowo wprowadzał załogę w błąd.
ufaj i kontroluj / 83.31.12.* / 2010-06-02 01:03
19 października 1986 r. na terytorium RPA rozbił się Tu-134 z prokomunistycznym prezydentem Mozambiku na pokładzie (oprócz niego w samolocie znajdowały się 43 osoby, w tym kilkunastu ministrów i innych ważnych urzędników tego państwa). Podobnie jak w przypadku katastrofy pod Smoleńskiem, maszyna roztrzaskała się, odchyliwszy się wcześniej o 37 stopni od właściwego toru lotu, a piloci obniżali samolot, zachowując się tak, jakby nie mieli świadomości, na jakiej wysokości się znajdują. Zignorowali też – tak jak polska załoga – sygnał ostrzegawczy GWPS, który włączył się 32 sekundy przed upadkiem. Po katastrofie południowoafrykańska policja zabrała wszystkie czarne skrzynki, odmawiając poddania ich niezależnemu badaniu. Oficjalny raport przygotowany przez śledczych RPA do złudzenia przypominał ustalenia Rosjan ws. katastrofy pod Smoleńskiem. Jego tezy były następujące: 1) samolot prezydenta Mozambiku był w pełni sprawny, 2) wykluczono akt terroru lub sabotażu, 3) załoga nie przestrzegała procedur obowiązujących przy lądowaniu, 4) załoga zignorowała ostrzeżenia GWPS. Rosjanie, którzy w katastrofie stracili wiernego sojusznika, gwałtownie oprotestowali raport komisji południowoafrykańskiej. Oskarżyli władze RPA o zamach polegający na “zakłóceniu sygnału nawigacyjnego samolotu”. Wskazywały na to okoliczności wypadku, bardzo przypominające zresztą to, co wydarzyło się 10 kwietnia 2010 r. pod Smoleńskiem. Po kilkunastu latach okazało się, że w tym akurat przypadku rację mieli komuniści. W styczniu 2003 r. Hans Louw, były agent służb specjalnych rasistowskiego reżimu RPA, przyznał, że samolot został strącony wskutek celowego zakłócenia sygnału nawigacyjnego przez południowoafrykańskich agentów. Dodał, że w wypadku niepowodzenia ataku maszyna miała zostać zestrzelona przez jedną z dwóch specjalnych ekip.
mix 44 / 188.33.142.* / 2010-06-02 00:03
MECHANIZMY MANIPULACJI – KOLEJNA ODSŁONA. Codziennie pojawia się nowa wiadomość dezinformująca. W tle tej wiadomości pojawia się kod. Ten kod jest już jasny. Hasło Smoleńsk, katastrofa, mgła, piloci, naciski, albo w dowolnej kolejności. Te niby informacje podawane codziennie mają służyć utrwaleniu kodu w mniej rozgarniętej większości społeczeństwa. Podobny kod mocno utrwalony to pis-agresja-plucie jadem-awantura-podsłuchy-obciach-mohery, albo w w dowolnej kolejności. Jaki to daje efekt? Przed kilkoma dniami w rozmowie w grupie kilkunastu osób, gdy ta zeszła na temat wyborów, większość potwierdziła, że afera Mira i Rycha dotyczyła pisiorów, a pod Smoleńskiem była mgła i naciski. To dopiero ! To działa ! Tak samo działają reklamy! To są efekty PI ! Spróbujcie wybadać to wśród znajomych, aż szczęka wam opadnie. Wszystko zależy kto czego słucha i co ogląda, czyli jaka reklama do niego dociera. Informacje wyrwane z kontekstu sprowadzają wszystkich do spekulacji, zwątpienia i zmęczenia tematem. Obecnie znaczna część społeczeństwa ma dość tematu, przyswoiła kod. Albo np. JAK ZWYKLE - ZUPEŁNIE CZYSTYM
PRZYPADKIEM, INFORMACJE Z ROSJI FORSUJĄCE NA SIŁĘ (CZYLI NA TZW.
CHAMA) WINĘ PILOTÓW, PRZEKAZANO NAM W CHWILI, GDY WSZYSCY BYLIŚMY
ZAABSORBOWANI POWODZIAMI W POLSCE A ROSJANIE JUŻ ORZEKAJĄ WE
WŁASNEJ SPRAWIE O WINIE PILOTÓW. LUDZIE ŻYJĄ TOTALNIE ZMANIPULOWANI
W JAKIMŚ MATRIXIE. Dezinformacja była bronią sowiecką przejętą od myśliciela chińskiego Sun Tzu, autora "Sztuki wojny" (V w. p. Chr.), a obecnie jest, masowo stosowana przez media społeczeństw postindustrialnych uzależnionych od telewizji, w których manipulowanie świadomością stało się technologią panowania. Normalnie wydarzenie tworzy informację, natomiast z dezinformacją mamy do czynienia wtedy, gdy zależność jest odwrotna; informacja tworzy wydarzenie w świadomości człowieka. Gdy np. dziennikarz zamiast całego problemu przedstawia nam jedynie jego fragment, gdy zaczyna grać na uczuciach, powinna zapalać się nam w głowie czerwona lampka.
MATERIAŁ, CZYLI LUDZIE, POLACY - NIE JEST JESZCZE DOSTATECZNIE OBROBIONY
MEDIALNĄ DEZINFORMACJĄ I ZMĘCZENIEM TEMATEM KATASTROFY. JEDNAK CAŁE
SZTABY SPECJALISTÓW PRACUJĄ NAD TYM WYTRWALE I NIEUCHRONNIE PADNIE
ROZKAZ: TERAZ. I POZNAMY KOLEJNE KŁAMSTWO KATYŃSKIE.
kwant2000 / 2010-06-02 13:46 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
KTO STOI ZA TVN-em i POLSATEM? Niech tylko Solorz, czy Walter podskoczą, a skończą, jak gen. Papala. Kto w tvn zatrudnił niejakiego Milana Subotica. Walter nie znał życiorysu tego pana? Pusty śmiech na sali. Z telewizją publiczna nie jest lepiej. Program Jana Poszpieszalskiego zepchnięto na godzinę 23. A jak realizator pilnuje, żeby program nie potrwał ani sekundy dłużej. Do Misji specjalnej komuchy do spóły z PEŁO dobiorą się niebawem, jak to zrobili wcześniej z CBA, czy IPN-em. Mamy demokrację pełną gębą, która coraz bardziej przypomina tą zza wschodniej granicy.
pietro_asp / 212.122.218.* / 2010-06-01 23:44
Widze, ze kazdy powod jest dobry do klotni politycznych... (pomijam fakt pisania wyrazow costam"PO"costam, bo to jest poprostu zalosne, az zaluje ze PIS nie ma skrotu, ktory da sie tak wstawiac, bo by mozna juz o tym magisterke napisac).

Zastanawia mnie kilka rzeczy.... Skoro rosjanie trzymali te skrzynki tak dlugo (sory, ale ile moze trwac przesluchanie niecalej godziny rozmow - nawet zakladajac, ze sluchali 3 skrzynki [chyba wszystkie sie nie rozwalily doszczetnie, ze trzeba bylo tasme ciac i sluchac po 10s] i przejrzenie parametrow lotu - jak dla mnie w takiej sprawie tydzien to juz dlugo...), to dlaczego polowa wypowiedzi opatrzona jest zapiskiem (niezrozumialy)?

Druga sprawa kiedy w kabinie 1. raz rozlega sie alarm 2. pilot stwierdza "w normie"... Jak dla mnie piloci uwazali, ze podchodza dobrze do ladowania (nie wiem jak dziala system TAWS, podobno ma jakies mapy terenu - i teraz pytanie czy sa one na tyle dokladne, ze w przypadku jakiegos falszywego sygnalu z radiolatarni sugerujacego, ze samolot jest dokladnie nad pasem piloci powinni przerwac podejscie?).

I kolejne pytanie, albo raczej watpliwosc.... Skoro miedzy 80, a 60m nad ziemia 2. pilot stwierdza "Odchodzimy", to dlaczego samolot kontynuuje opadanie (popisowka kapitana przed generalem?). Zastanawiajace jest tez to, co powiedzial dowodca wczesniej, ze jesli nie uda sie podejscie, to odchodza na automacie, wiec byc moze nastapila jakas awaria, czy to na lotnisku, czy w samolocie i w momencie gdy samolot byl na 60m wlaczono autopilota, a maszyna dalej ladowala... Piloci mysleli, ze samolot odpada sila rozpedu i zaraz sie odbije, a potem bylo za pozno, ale w takim wypadku slychac byloby jakas ich reakcje, tu jej nie ma... Pozatym, choc sie na tym nie znam, to logiczne wydaje mi sie, ze autopilota wlacza sie na pewnej wysokosci.

Powiem tak. Prawdy o tej katastrosie nie poznamy nigdy, ale zdecydowanie cos tu jest nie tak, albo mamy w kraju pilotow idiotow.
dobrzewychowany / 89.77.150.* / 2010-06-02 11:11
ostatni zapis skrzynki jaka wysokość 20 m, a uderzenie w drzewo jaka wysokość 5 m, to tak jakby brakowało końcówki zapisów a może skrzynka zapisuje tylko do pewnej wysokości
Blanka111 / 82.143.151.* / 2010-06-02 00:03
Zrozumienie Twoich wątpliwości jest trudne, gdy probuje się uwierzyć Putinowi... , który historie swoich zachowań i czynów ma ...jaką ma .. DLACZEGO jeszcze masz nadzieje na to że to uczciwy przekaz ...Ja nie WIEM ale nie UFAM władzy rosyjskiej w odróżnienia od premiera...
@@@ / 89.74.168.* / 2010-06-02 00:02

...i w momencie gdy samolot byl na 60m wlaczono autopilota,...

Autopilot byl wlaczony caly czas podczas podchodzenia do lotniska i wylaczono go dopiero na 5.4 sek przed katastrofa.
Anty Tusek / 82.143.151.* / 2010-06-01 23:56
Niejasności też przecież są odpowiedzią?? czyż nie??
Blanka111 / 82.143.151.* / 2010-06-01 23:54
Żałosne pytania na miarę Twojej enteligencji !!, POMYŚL trochę moze domyślisz sie dlaczego jest to dla wielu zrozumiałe...!!
Miro, Zbycho i Rycho / 84.75.178.* / 2010-06-01 23:09
Szkoda tylko, ze nie przygotowali pilotow do latania, jak nalezy. Szkolenie nalezy do Ministerstwa Obrony, chyli do rzadu, a nie do prezydenta.
Blanka111 / 82.143.151.* / 2010-06-02 00:13
Nie tylko ja wierze , ze piloci byli na pewno przygotowani, poczytaj prasę zagraniczną no i niezawodny system Taws nigdy wcześniej nie zawiódł...
Miko mnnbbvc / 84.75.178.* / 2010-06-02 00:34
Piloci nie byli przygotowani, jak nalezy, rowniez jesli chodzi o dyscypline stosowania wlasciwych procedur. Glownym zarzutem jest to, ze zeszli ponizej 100 metrow oraz, ze nie przestudiowali dokladnie rzezby terenu w poblizu pasa startowego przed wylotem z Warszawy. Pewnie mysleli, ze jakos to bedzie (bardzo polski sposob myslenia). Wlasnie kompletnie nie wzieli pod uwage tego jaru, ktory ta sie znajduje. Gdyby w czasie dyskusji przed wylotem do smolenska wyszla na wierzch sprawa jaru, byliby ostrozniejsi przy ladowaniu.
@@@ / 89.74.168.* / 2010-06-02 21:52

Wlasnie kompletnie nie wzieli pod uwage tego jaru, ktory ta sie znajduje.

Zanim zaczniesz na ten temat pisac przestudjuj dostepne informacje.
Przeczytaj choc raz, ze zrozumieniem, opublikowane zapisy skrzyki zawierajacej rozmowy w kokpicie.
W tychze zapisach stoi jak wol ze o tym jarze wiedzieli.
Króliczek / 82.143.151.* / 2010-06-02 00:54
A kto to wymyślił , że nie wiedzieli o jarze ?? jesteś pewien??
kokpic / 83.29.4.* / 2010-06-01 22:43
Nie wszystko jednak poszło PoOmyśli oprawców, OSTATNIE SEKUNDY w stenogramach sa wyraźnie ZMANIPULOWANE, te ....ku...wa..mać powyrywane z okrzyków pilotów przed rozbiciem ŚWIADCZA O JEDNYM - SAMOLOT BYŁ NIESTEROWNY - Klich dostał opier...dol, że puścił farbe o AUTOPILOCIE. I jeszcze jedno, te ostatnie sekundy NA PEWNO, nie tylko sa zarejestrowane w czarnych skrzynkach, ale zostały wyemitiowane w eter. Dlatego sie nie ważą jeszcze sprawcy masakry rzucić POtwarzy otwarcie w kierunku Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, w obawie przed TOTALNĄ DEKONSPIRACJĄ
jliber / 2010-06-01 23:21 / Tysiącznik na forum
A jaki miał byś sterowny skoro bez skrzydła leciał.
squun / 77.115.217.* / 2010-06-01 22:49
jak dla mnie to sam putin mógł rakietę w samolot wystrzelić ... kogo to obchodzi, mały się stawiał, mały oberwał proste !!!
kokpic / 83.29.4.* / 2010-06-01 22:53
za dużo chłopie słuchasz łubi-dupi i cyngli z tokechama, tam takie teksty al'a owsiak-wojewodka lecą przez 24-godziny, jak to robicie, że od tych zjełczałych befsztyków się nie pożygacie,
Gall# / 213.158.199.* / 2010-06-01 22:33
S tch komentarzy widać że, jeszcze nie do wszystkich dotarło znaczenie wydarzeń z 10 kwietnia. Jestem przekonany, że z czasem nazwisko Tusk zostanie powszechnie zaliczone do listy nazwisk największych zdrajców i szkodników naszego kraju. Będziemy wstydzić się tego człowieka jak nasi przodkowie wstydzili się: Stanisława S.
Potockiego, S. Rzewuskiego, F. Branickiego. Nie ma przesady w tym co tu piszę.
Konsekwencje postawy polskiego rządu - ten hołd wasalny - w obliczu katastrofy samolotu prezydenckiego i śmierci Głowy Państwa Polskiego, będą miały znaczenie historyczne; to hańba która okryje niesławą całe nasze pokolenie.
squun / 77.115.217.* / 2010-06-01 22:46
Hydrze (IV RP) głowę należało urżnąć oby teraz nie wyrosła jej druga ... bliźniacza !!!
POra zmądrzeć / 188.33.142.* / 2010-06-01 22:53
Jeśli nie IV RP, to IV rozbiór - staje się faktem. IV RP Lustracją przestraszyła konfidentów - stąd walka o zatarcie sladów współpracy w teczkach i POparcie dla PO przeciwnej lustracji. PO wypadku samolotu - SKOK NA IPN I USTAWA. Putin czarnych skrzynek nie odda, Merkel Tuskowi daje medal by Putin nie łyknął Polski jak Ukrainę. Zawsze prusaki i rusaki rozbierali nas. Teraz kupią nasze udziały i PO PTOKACH. Tylko za premiera Kaczyńskiego Rosja mimo blokady naszego mięsa, zmuszona została wskutek interwencji naszego premiera w UE do zakupu. On także uświadomił UE szantaż gazem w wyk Rosji, sam podjął decyzje o budowie w Świnoujściu gazoportu, co POwalił Tusk POdonie jak inwestycje p.powodziowe. Nominacja absolwenta Moskwy na szefa sztabu gen. przez Komorowskiego jest tak wymowna jak rezygnacja gen dyw. Stachowiaka z-cy zmarłego gen Gągora. Idiotą, albo ruską wtyczką jest ten co tego nie dostrzega i wali nadal w Kaczyńskiego.
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy