Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Erbud do piątku przedstawi szczegóły naprawy pasów na Modlinie

Erbud do piątku przedstawi szczegóły naprawy pasów na Modlinie

Wyświetlaj:
ciapata / 2013-02-14 11:07
wiadoma sprawa jest ze ktos komus posmarowal kase za to zeby odwalic taka fuszerke i zabrac za to grube pieniadze i co gorsza probowac uniknac konsekwencji. Przeceiz taki pas MUSI byc w 110% bezpieczny z racji tego ze odbywaja sie z niego kluczowe chwile podrozy jakimi sa starty i ladowania!!
m-53 / 95.49.175.* / 2013-02-13 22:53
Pasy na Modlinie - jaka to jenzyk?

- Po tych pasach od miesiąca powinny hulać frezarki. Czemu jeszcze nikt nie podjął decyzji.
- Czy wykonano odwierty, pobrano próbki betonu i przeprowadzono badania wytrzymałości, nasiąkliwości i mrozoodporności
- Czy przeprowadzono badania próbek "inspektorskich" - przecież musiały być pobrane w czasie betonowania i przechowane do kontroli

- Uważam, że w sytuacji spaprania jednej (???) warstwy bezwzględnie powinno się przeprowadzić badania na pełną głębokość konstrukcji. Jakość podbudowy, dla trwałości konstrukcji, jest ważniejsza od jakości warstwy wierzchniej - bo tą stosunkowo prosto i tanio można wymienić lub naprawić.
wartość kontraktowa wykonania dwóch progów, w których wystąpiły ubytki, to ok. 10 mln zł

Powierzchnia pasa betonowego to ca. 50 tys. m2
Wychodzi, że 1 m2 pasa startowego kosztował 200 złotych.
Trudno uwierzyć.
Dla porównania 1 m2 autostrady (licząc nawierzchnię utwardzoną) kosztuje 2.000 złotych - dziesięć razy więcej

Były inspektor nadzoru budowlanego

Najnowsze wpisy