Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Jak obniżyc koszty prowadzenia firmy?

Jak obniżyc koszty prowadzenia firmy?

Marta1515 / 2010-03-22 13:56
Pytanie banalne, ale pewnie niejedna osoba się nad nim zastanawiała. Na czym można zaoszczędzić prowadząc firmę? Na czym oszczędzić warto a na czym absolutnie nie?
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Wyświetlaj:
aga_ga / 217.172.249.* / 2015-12-03 17:54
Może trzeba podejść najpierw do tematu jak podwyższyć zyski i obrót firmy. Pytanie o jak duzej firmie rozmawiamy? I na jakiej fazie rozwoju jest.
Andrzejjj / 194.116.192.* / 2015-12-02 12:11
Myślę że warto na starcie zastanowić się co obniży generowane koszty naszej firmy. Niepotrzebnie wtedy będziemy m.in. wymieniać elementy takie jak okna itp. Warto pomyśleć więc o kilku rozwiązaniach, np. jeśli buduję halę czy spore biuro to od razu załatwić dobre okna, klimatyzację, wyłaz dachowy rb polska, odpowiednie energooszczędne żarówki itp. Wszyscy jest też potrzebne również ze względu na bezpieczeństwo w fimie, m.in p.poż.
majstero / 2015-11-08 23:16
Mam takie same zdanie jak kilku innych posiadaczy firm transportowych, a mianowicie chodzi mi o monitoring pojazdów, który znacznie zmniejszył mi koszty prowadzenia firmy. Czas trasy pracowników znacznie się skrócił, z czego zadowoleni są zarówno klienci, pracownicy, jak i oczywiście ja. A o innych zaletach, tego systemu można poczytać np. na http://www.finder.pl/co-oferujemy z którego sam korzystam
MB727 / 212.4.21.* / 2014-06-23 14:50
Tak naprawdę jest kilka sposobów na obniżenie kosztów stałych, które są tu opisywane. Ja kilka miesięcy temu skorzystałem z pomocy businesscontrolling.pl i mogę powiedzieć, że wszystko zależy od specyfiki danej firmy oraz założeń, w tym założeń i zmian w procesach które zachodzą w firmie. Teraz widzę ile błędów popełniliśmy na początku działalności i wydawaliśmy pieniądze zupełnie niepotrzebnie. Proponuję skupiać się na całej firmie i procesach a nie tylko na kosztach stałych, które tutaj opisujecie, bo to tylko, jak się przekonałem promil.
gośćmoney / 83.27.56.* / 2014-04-30 13:26
Można zaoszczędzić nieco na kosztach korespondencji korzystając z tańszych operatorów usług pocztowych. Ja myślę właśnie o przejściu do FORPOSTA bo cenowo to 50% tego co się płaci na poczcie, listonosz do domu przychodzi po listy, wydaje sie wygodne, wlasnie się temu przyglądam
legumina / 78.30.112.* / 2013-05-02 10:04
możesz zaoszczędzić pieniądze na pracownikach, nie mówię tutaj o zwolnieniach, na rynku dostępne masz programy, które wykonują czynności za pracowników, u nas korzysta się z programu kartapracy.pl, sumuje on sam godziny, ustalać można grafiki, generuje dokumenty do np. zusu, kontroluje godziny pracy pracowników, dzięki czemu mój szef nie zatrudnia dodatkowych osób
alicja1980a / 37.209.144.* / 2013-05-01 17:16
moim zdaniem najłatwiej jest zaoszczędzić na najmie lokalu, jeśli prowadzisz działalność, przy której stacjonarne biuro jest zbyteczne, to warto zastanowić się nad czymś takim jak wirtualne biuro, ja sama korzystam z usług krakowski-adres.pl, wcześniej za najem lokalu płaciłam 1100 zł, teraz za prestiżowy adres płacę nieco ponad 100 zł i wszystko jest jak powinno być
try / 77.255.22.* / 2012-09-25 09:05
Można wynieść koszty poza firmę - skorzystać z outsourcingu. Być może ciekawą propozycją byłoby też skorzystanie z zakupów grupowych dla firm.
Sebastian713 / 83.4.149.* / 2012-09-15 13:00
Witam, zajmuję się dystrybucją terminali płatniczych. Wyniki mówią, że terminal płatniczy potrafi zwiększyć zyski od 15 do 20%, czyli koszty związane z jego montażem pozwalają zwiększyć zyski. Jestem doradcą biznesowym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Bez względu na branżę, obroty czy lokalizację zaproponuję Ci najniższa prowizję w kraju, jak również terminal na własność. W Polsce jest wydanych 8 mln kart debetowych pozwól sowim klientom na zakupy. Chcesz wiedzieć więcej? Proszę o śmiały kontakt sebastian.l@urzadzeniaplatnicze.pl bądź pod nr tel, 605 224 316, pozdrawiam Sebastian.
kamelcia / 212.96.244.* / 2012-06-22 08:36
Rozwiązanie jest proste - uciekać z Polski. W naszym kraju podatki to jakaś masakra. A zus? Czegoś takiego nie ma w innych krajach. Rozwiązaniem jest Delaware - stan w USA. Tam właśnie zarejestrowano zdecydowaną większość najbardziej dochodowych firm na świecie - to chyba wystarczający argument.
roman1 / 37.47.0.* / 2012-03-06 12:41
jeżeli w firmie są auta do użytku pracowników to dobrze jest zainwestować w monitoring pojazdów. Ja mam flotis i koszty związane z paliwem są mniejsze teraz niż z okresu gdy nie miałem monitoringu. Nawet przy obecnym wzroście cen paliw :)
warszavva / 2012-03-05 16:00
Bardzo dużo czasu pod względem logistycznym, raportowania i planowania zyskałem dzięki platformie taxxo, zupełnie inna jakość pracy w księgowości. Super hybryda, biura stacjonarnego, z którym mam cały czas kontakt przy przekazywaniu dokumentów i kontrola przez internet swoich spraw. Duży plus to cała optymalizacja i obniżenie kosztów, czym się sami zajęli. Aha, żadnych problemów z wdrożeniem systemu.
kasyerka / 2012-03-05 16:38
tak jak wszyscy podkreślają, usługa powinna być online, ale pamiętaj, żeby mieć teź możliwość f2f się spotkać.
frak / 2011-06-24 13:55
zależy jaką masz firmę, ale bardzo istotne w wielu przypadkach jest magazynowanie towaru, naprawdę wiele zależy od tego jak długo gotowy do sprzedaży towar nie jest upłynniony, myślę że w tej kwestii zawsze da się zaoszczędzić
anabelle78 / 2011-06-24 11:49
A ja proponuję skuteczny CRM online www.infirma.pl

Choć jest płatny, to w efekcie dobrego korzystania przynosi zyski. Pokazuje które działy przynoszą korzyści a które straty. Bardzo ułatwia eliminowanie leniwych i nieskutecznych pracowników, bo pokazuje kto ile przynosi pięniędzy, np. w dziale marketingu.

Może nie dla 2-osobowej firmy ale w przypadku kilku pracowników bardzo skuteczne narzędzie.

3 miesiące testowania gratis, warto spróbować!
dobraRada / 193.0.242.* / 2010-12-01 11:49
na potrzeby reklamy napewno warto zastanowić się nad skorzystaniem z serwisów, w których można ogłaszać się za darmo, np. www.uslugodawca.pl

Najnowsze wpisy