Kolejowa awantura za 254 mln złotych
Money.pl
/ 2008-08-13 07:25
j.
/ 87.204.150.* / 2008-08-14 09:07
A może by tak wysmarować go wazeliną i i spuścić trochę powietrza z kół.....??? ;-) "Takie rzeczy to tylko w Polsce"
Erzet 2
/ 87.207.167.* / 2008-08-14 09:30
Podarować te pociągi Panu Gosiewskiemu. Przecież tak dobrze żyje z Kierownictwem PKP
Ronald
/ 83.17.104.* / 2008-08-14 08:34
a gdyby okazało się, że z jakiegoś powodu ruch różnych pociągów trzeba przekierować tym tunelem i wjedzie do niego za wysoki pociąg ? Przecież tam nie ma znaków ograniczających wysokość jak np. te dla ciężarówek, a maszynista nie kierowca, że wykręci na najbliższym skrzyżowaniu !
matros61
/ 217.113.229.* / 2008-08-13 21:27
To zapewne WYSOKIEJ klasy Specjaliści KOLEiSIE.
Ciekawe kto za te błędy zapłaci ? Coś mi się zdaje że wiem
bulon
/ 89.206.21.* / 2008-08-13 20:06
już nawet komentować się tego nie chce.
K.B
/ 83.23.147.* / 2008-08-13 19:20
BZDURĄ JEST FUNKCJONOWANIE STANOWISK POLITYCZNYCH TJ . BURZENIE ZESPOŁÓW FACHOWCÓ TYLKO DLA TEGO ŻE SĄ MIANOWANI ZA CZASÓW INNYCH OPCJI ZASTĘPUJĄC ICH "SWOIMI"NIE KONIECZNIE ZNAJĄCYMI SIĘ NA RZECZY.
NASTĘPNĄ BZDURĄ JEST "OCHRONKA" DLA PKP-U UTRZYMYWANIE ARMII LUDZI NA JAKICHŚ SPECJALNYCH ZASADACH . JAK BY TO BYŁO PRYWATNE TO BY MIELI PROBLEM A TAK TO DARMOZJADY SIĘ POMYLILI A MY WSZYSCY ZA TO ZAPŁACIMY .ONI BĘDĄ SIĘ TŁUMACZYĆ ŻE MAJĄ MAŁO PIENIĘDZY I WOGÓLE ZE SPOWODOWANE JEST TO ZBYT MAŁA ILOŚ ZWIĄZKÓW ZAWODOWYC :-)
:-p
/ 89.78.36.* / 2008-08-13 18:47
a jak najprościej naprawić jakąkolwiek nawierzchnię po chłopsku? a zalać grubo warstwo betonu i z głewy... niech sie pany martwio. od tego pono głewy majo.
jeszcze jeden taki remont i tylko drezyny będą mogły jeździc przez polskie tunele :-)))))))))))))
Majo
/ 80.52.167.* / 2008-08-13 18:12
Tak to jest jak się zatrudnia znajomych i pociotki na odpowiedzialnych stanowiskach. Teraz odpowiedzialni za to marnotrastwo powinni za to zapłacić z własnej kieszeni...
pawel.k
/ 80.200.186.* / 2008-08-13 16:27
moi Drodzy,
to nie kolej kupila tylko Samorzad
kto moze wiedziec - nie kolejarz - o tzw skrajni pojazdow
tu w Belgi tez to sie stalo i to niedawno
Belgia zakupila w Hiszpani wagony pietrowe M6 i musiala przerabiac mosty i wiadukty
przypominam, ze w Hiszpani rozstaw szyn wynosi 1674 mm
w Belgi - tak jak w Polsce 1534 mm
nie pisze sie, gdzie poczyniono tego zakupu
przeciez wtedy mozna sie spodziewac powiekszonej skrajni
tak to jest z prywatyzacja, gdzie kolejami chca rzadzic laicy
kolej to nie drogi asfaltowe
ale i tam trzeba przestrzegac skrajni
pozdrawiam
pawel.k
/ 80.200.186.* / 2008-08-13 16:33
pomylilem sie - czeski blad: oczywiscie, ze w Polsce jest tor o tzw szerosci normalnej: 1435 mm
przepraszam
badyl L-2
/ 87.96.104.* / 2008-08-14 13:51
Ten co kupował te wagony, też się pomylił, a efekty mamy - jaka to różnica 1534 czy 1345 cyfry też te same,a że trochę nie w tej kolejności, to przecież nic wielkiego. Po co zwalać na Czechów, jak się samemu strzela "byka"?.
acomitam
/ 83.11.110.* / 2008-08-13 15:51
To na pewno robota nienawistników Kaczyńskich!!! Takie wyjaśnienie usprawiedliwi każdą niekompetencję, oczywiście pod warunkiem, że jej skutki trzeba będzie pokryć z publicznych pieniędzy. W normalnych warunkach osoby odpowiedzialne za niegospodarność w znacznym wymiarze dostałyby parę lat paki i do końca swoich dni płaciłyby jej koszty, ale w Polsce normalnie nie jest.
wałbrzych
/ 83.27.210.* / 2008-08-13 15:37
Jeżeli był przeprowadzany remont tunelu, to jak myślę wydane zostało pozwolenie na budowę. Ktoś zrobił projekt i musiał przystosować stary tunel do nowych norm. Jeżeli nie można było to musiały być wydane zgody na odstępstwa od warunków technicznych. Myślę, że tu tkwi problem, bo ministerstwo nie powinno wydawać zgody na zmianę skrajni tylko wymusić remont nadający tunelowi wymagane prawem wymiary. Jak się nie dało to trzeba budowac nowy, bo stary za 10 lat i tak będzie nie do użycia, a pociągi nie będą maleć tylko wręcz odwrotnie.
dziad z babą
/ 77.95.48.* / 2008-08-13 15:36
a wiecie drogie dziatki dlaczego w Rosji tory są szersze o 15 cm. budowniczowie spytali Stalina o ile mają zwiększyc rozstaw kół ,a on ich spytał ,, na H...J ZWIĘKSZAC ,, biedni nie zrozumieli że jest to pytanie ipotraktowali to jako rozkaz tak pozostało po dziś
jgie
/ 83.8.188.* / 2008-08-13 17:44
Pragnę zwrócić uwagę "dziadowi z babą", że ten klejnot męski, pisze się wg słownika poprawnej polszczyzny przez CH, a nie przez H. Dlaczego? Nie dlatego, aby był dłuższy, ale dlatego, że tak wynika z rodziny wyrazów: cech, cechuje...
dziad sam
/ 77.95.48.* / 2008-08-13 20:03
niech żyją językoznawcy
marcin97
/ 156.144.156.* / 2008-08-13 19:19
dziwne, w latach 80 jakos na murach pisalismy przez samo H i nikt z doroslych nas nie poprawial. teraz widze, ze nagle sie ortografia zmienila??
totu
/ 83.24.133.* / 2008-08-13 20:09
moze miales inne slowo na mysli ?
Zyg_myg
/ 85.222.34.* / 2008-08-13 16:38
Szerokość torów została ustalona w Rosji na długo przed Stalinem. Jeszcze za cara. Więc nich dziad z babą nie doprawia ideologii.
Stuttgart
/ 158.52.254.* / 2008-08-13 13:33
Czesto jezdze tymi wagonami w Niemczech (Drezno, Stuttgart; Berlin), szybkie, wygodne, ciche ale przede wszystkim pojemne - 2,5 wiecej miesc siedzacych jak w "trojczlonach". Dyskusje odnosnie celowosci ich zakupu uwazam za niestosowna. Nareszcie mamy szanse na europejski komfort! Problemem jest PLK ktore ciagle nie moze sie przestawic na europejskie tory. Ale to sie tezaz zmieni...
Realista
/ 80.54.11.* / 2008-08-13 14:26
A W JAKI SPOSÓB MA TO SIĘ ZMIENIĆ? JAK KTOŚ ZAMAWIA NOWE POCIĄGI TO POWINIEN SPRAWDZIĆ, CZY WSZĘDZIE BĘDZIE MÓGŁ Z NICH KORZYSTAĆ. PROBLEMEM POZOSTAJE STANDARYZACJA NP. TUNELI WYBUDOWANYCH W LATACH 30-TYCH UBIEGŁEGO WIEKU I DOSTOSOWANIE DO WSPÓŁCZESNEGO RYNKU PRZEWOZÓW KOLEJOWYCH. JAK KONKRETNA FIRMA CHCE PRZEWIEŹĆ PRZEZ KRAJ DUŻY ELEMENT KONSTRUKCYJNY TO MUSI WYZNACZYĆ MARSZRUTĘ PONIEWAŻ JAK WIADOMO NIE WSZYSTKIE WIADUKTY SĄ ODPOWIEDNIO WYSOKIE I NIKT NIE ROBI Z TEGO RABANU.
Pilsener
/ 2008-08-13 13:32
/
Sofciarski Cyklinator Parkietów
Nasi dzielni urzędnicy w służbie narodu roztrwonili parę groszy? Cóż to znaczy wobec wieczności! 250 milionów to tylko nieco ponad 1% tego, ile polacy wydają na emerytury górnicze, więc czym się przejmować? Skoro urzędnicy popełnili błąd, to na pewno z przepracowania - dać im nagrody, wysłać na urlopy i obowiązkowo zwiększyć liczbę etatów w urzędach. Więcej urzędników to mniej marnotrastwa, większa kontrola i dobrobyt - może jakiś nowy urząd? Proponuję Centralno-Katolicko-Narodowo-Krajowe Biuro Wspierania Inicjatyw Kolejowych. Będzie okazja dotrudnić paru politruków i znów polaków wydoić z kasy.
zyg_myg
/ 85.222.34.* / 2008-08-13 16:42
Regulamin forum
JanKS
/ 2008-08-13 20:00
/
Bywalec forum
A dlaczego drogi "nie-palancie" emerytury górnicze nie są finansowane ze sprzedaży węgla? Dlaczego moje i Twoje, i Pilsenera podatki idą na dofinansowywanie wydobycia węgla?
Właśnie o to chodzi Pilsenerowi, a nie o "dokopywanie" górnikom, czy zaprzeczanie, że ciężko pracują.
Oczywiście, że ciężko pracują. Tyle, że ich emerytury powinne być finansowane z efektów ich ciężkiej pracy, a nie z efektów pracy innych - jak to jest obecnie.
Pozdrawiam
marcin97
/ 156.144.156.* / 2008-08-13 19:22
sa "gornicy" ktorzy w zyciu nie byli pod ziemia a zbieraja plony takie samy jak ci z tunelow!
wielkopolska
/ 90.141.66.* / 2008-08-13 12:06
Gratuluje Warszawie rządących z PO Jak z reklamy bądz dumny ze swojego miasta .Walc do prokuratury po niej będziecie 20 lat spłacaC długi .Jakie miasto tacy samorządowcy Warszawo gratuluje po raz kolejny pani prezydent oby tak dalej a wykonczy was na wiele lat..
Nikodem Dyzma
/ 83.17.250.* / 2008-08-13 12:30
Coś kolega pokręcił.
Finansował Samorząd Województwa Mazowieckiego.
zibi161616
/ 83.13.153.* / 2008-08-13 11:44
do włoszczowej do włoszczowej