KRUK

Wyświetlaj:
wioletaw28 / 2007-02-04 01:45 / Bywalec forum
Czy obietnica otwarcia przynajmniej 12 sklepów i osiągnięcia 10 proc. rentowności operacyjnej w 2007 r. wystarczy, by silne wzrosty wróciły, a cena przebiła psychologiczny poziom 150 zł?


Motorem wzrostu wartości ma być rozbudowa sieci dystrybucyjnej. W przyszłym roku W. Kruk chce uruchomić siedem sklepów z precjozami i pięć odzieżowej spółki Deni Cler. W sumie wyda na nie blisko 15 mln zł z zysku zatrzymanego i kredytu. W 2007 r. nowa emisja nie będzie więc potrzebna. Sklep jubilerski przynosi pierwsze zyski średnio 14 miesięcy od otwarcia, a Deni Cler — nawet do 22 miesięcy. Czy oznacza to, że spółka nie może liczyć na utrzymanie bardzo dynamicznego wzrostu zysków? Niekoniecznie. W tym roku W. Kruk otworzył cztery sklepy jubilerskie i dwa odzieżowe, więc w 2007 r. powinien zacząć zbierać pierwsze plony z tego zasiewu.


Dwa spośród pięciu nowych sklepów odzieżowych powstaną na szybko rozwijającym się Wschodzie — jeden w Moskwie, drugi w Kijowie. Szczegóły zarząd przedstawi w lutym, kiedy poda prognozy na kolejny rok. Wprowadzenie nowej marki na wymagający rynek wiązałoby się z dużymi nakładami na marketing, chyba że spółka skorzysta z istniejących już sieci dystrybucyjnych.


W kraju W. Kruk rozwija się bez przeszkód, choć dziwić może, że w ostatnich miesiącach miał przychody podobne jak przed rokiem (82 mln zł). Okazuje się, że w 2005 r. mocno je zawyżył udział w wystawie Expo w Japonii. Dynamicznie rosnący zysk netto lepiej odzwierciedla rozwój firmy. Polacy coraz więcej wydają na dobra luksusowe, bo kraj rozwija się w przyspieszonym tempie 5,8 proc. PKB rocznie. Czy lukratywny polski rynek luksusu nie skusi międzynarodowych koncernów, które mogłyby zagrozić niewielkiemu W. Krukowi. Gdyby weszły na nasz rynek, równowartość 4 proc. przychodów, wydawana na marketing, okazałaby się sumą za małą. Na razie światowe rekiny omijają Polskę, skupiając się na Dalekim Wschodzie i Rosji, która zbija kokosy na ropie.


Akcje W. Kruk zdrożały przez ostatnie pół roku o ponad 120 proc., ale nie wydają się przewartościowane. Wskaźnik ceny do zysku dla spółki to 36, a międzynarodowych producentów dóbr luksusowych 38. Na GPW trudno porównać W. Kruka, jedynego tu jubilera, z kimkolwiek.
.. / 83.29.152.* / 2007-02-07 00:31
myślę że nadchodzą spadki więcej na www.hejcom.pl/index_pliki/page359.htm

Najnowsze wpisy