VAT zapłacony przy zakupie towaru został odliczony w deklaracja
VAT-7. Jeżeli towar nie został sprzedany to trzeba go zwrócić. To nie jest zapłata, tylko zwrot wcześniej odliczonego podatku.
Przy likwidacji sklepu najlepiej sprzedać cały towar, tak żeby remanent likwidacyjny był na 0. Jeżeli jest taka możliwość to najlepiej sprzedać do jakiego sklepu z tej samej branży. Cena umowna. Może być niższa od ceny zakupu ( ale nie za bardzo), bo ktoś w pewnym sensie robi nam łaskę, że od nas kupuje. Może przecież kupić bez problemów w hurtowni. Jeżeli się nie da to zrobić wyprzedać. Tu ceny mogą być duże niższe. Sprzedać na fakturę albo przez kasę fiskalną. Wcześniej zrobić protokół na przecenę z uzasadniemiem likwidacji sklepu. Jako załącznik do protokołu zrobić spis z natury w cenach zakupu i każdą pozycję przecenić np. o 30%, potem 50%.
VAT do zapłaty będzie dużo mniejszy, podatek dochodowy też, jeżeli wystąpi. Do takiego rozliczenia Urząd na pewno się nie przyczepi. Trzeba to zrobić przed datą likwidacji firmy.
Jeżeli w firmie były amortyzowane środki trwałe trzeba zrobić z nimi to samo. Można to posprzedawać za symboliczną kwotę.
Przed likwidacją trzeba po prostu rozliczyć wszystko co jest w firmie do 0. Jeżeli nie masz na zapłatę
VAT-u, po złożeniu deklaracji
VAT-7 złóż wniosek o rozłożenie na raty. Oprocentowanie rat jest naprawdę niskie.