Pawel810
/ 185.28.17.* / 2023-04-13 07:54
Jestem lojalnym, wieloletnim klientem Oponeo i napisanie tej recenzji nie przyszło mi łatwo, ponieważ wciąż próbuję oswoić się z tym, jak szybko sprawy potoczyły się z dobrego do złego (przynajmniej moim zdaniem, stąd negatywna opinia). Dlatego zdecydowałem się na stwierdzenie faktów i pozostawienie oceny całej sytuacji Wam. Mogę się mylić, a moje oczekiwania nie są zgodne z normą. Lub jest to powszechna sytuacja, w której jeden lub dwóch nieuczciwych pracowników daje firmie złą opinię. W każdym razie oto fakty:
1. 2 grudnia 2021 r. — zakup czterech nowych opon zimowych Nokian WR Snowproof P 255/45R19 104 V XL do naszego nowego modelu Tesla Y Long Range. Opony nie były oryginalnymi oponami zimowymi OEM zalecanymi przez Teslę, ale przedstawiciele Oponeo zapewnili mnie, że spełniają wszystkie wymagania producenta. Zapłaciłem niecałe 3100 zł za nasze 4 opony i przesyłkę.
2. 11 grudnia 2021 r. - montaż opon w naszej nowej Tesli.
3. Początek kwietnia 2022 - wymiana opon na oryginalne letnie.
4.11.2022 - ponownie założone opony zimowe.
5. Grudzień i styczeń 2022 - zauważyłem, że nasza Tesla stała się bardzo nieprzewidywalna podczas jazdy po śliskich nawierzchniach (zwłaszcza po drogach pokrytych śniegiem i lodem). Samochód ciągle się ślizgał podczas przyspieszania, nie trzymał się zakrętów i miał bardzo długą drogę hamowania (ABS włączał się za każdym razem, gdy naciskałem na hamulec). Samochód nie nadawał się do jazdy.
6. 20 stycznia 2023 r. - W końcu zdecydowałem, że to nie jest normalne i złożyłem reklamację gwarancyjną w Oponeo.
7. 20 stycznia 2023 r. - Oponeo szybko odpowiedziało, że chcą umówić dostawcę, który odbierze opony, aby mogły zostać dostarczone do lokalizacji w celu oceny. Biorąc pod uwagę, że nie wiedziałem, czy to jedna czy więcej opon było wadliwych, zdecydowałem się wysłać wszystkie cztery opony. Ponieważ w Polsce był środek zimy i nie mogłem wyjechać z samochodu bez opon, zdecydowałem się na zakup 4 nowych opon Goodyear UltraGrip Performance +. Opony kupiłem ponownie na Oponeo za ponad 4700 zł. Poza tym, że do jazdy jednym z nich potrzebowaliśmy opon, głównym powodem decyzji o zakupie 4 nowych opon innego producenta niż Nokian było bezpieczeństwo.
8. 26 stycznia 2023 r. – nowe opony Goodyear dotarły i zostały założone na Teslę, a stare zostały odesłane do Oponeo.
9. 3 lutego 2023 r. – otrzymaliśmy informację od Oponeo, że producent zakończył analizę i ustalił, że jedna z 4 opon jest wadliwa. Zaoferowali nam opcję otrzymania nowej opony zastępczej lub pełnego zwrotu pieniędzy za pojedynczą oponę. Nie podano szczegółów, co było przyczyną uszkodzenia opony.
10. 5 lutego 2023 r. – Wysłałem odpowiedź do Oponeo, dziękując za szybką odpowiedź i prosząc o ponowne rozważenie swojej decyzji i zwrot pieniędzy za wszystkie cztery opony. Zaproponowałem nawet przyjęcie płatności w wysokości 70% pierwotnej ceny zakupu, biorąc pod uwagę, że opony mają już ponad rok. Głównym powodem mojej prośby było to, że Tesla pozwala na wymianę tylko czterech prób, jeśli różnica głębokości bieżnika między nowymi i starymi oponami jest mniejsza niż 1,5 mm. W moim przypadku różnica głębokości bieżnika wynosiła ok. 2,0 mm.
11. 6 lutego 2023 r. – Otrzymałem odpowiedź od Oponeo, że nie zmienią swojej decyzji i zaproponują zwrot pieniędzy lub wymianę tylko za jedną oponę. Poprosili o moją decyzję, którą opcję preferuję i poprosili o konto bankowe, na które mogą zwrócić pieniądze lub adres, na który można wysłać oponę zastępczą i 3 opony nieuszkodzone.
12. 8 lutego 2023 r. – Nie czułem się dobrze z tą decyzją i postanowiłem skontaktować się w tej sprawie z moim prawnikiem. Jedną z kluczowych rzeczy, o które pytał adwokat, było to, kto zdecydował się wysłać wszystkie 4 opony do analizy w ramach reklamacji gwarancyjnej. Zaznaczyłem, że podjąłem taką decyzję, ale było to spowodowane tym, że nie byłem w stanie stwierdzić, które opony są w porządku, a które wadliwe. Mój adwokat zasugerował, abym odrzucił formularz zwrotu pieniędzy Oponeo i poprosił o zwrot wszystkich 4 opon, abym mógł je sprawdzić przez niezależnego rzeczoznawcę.
13. 09.02.2023 – Odpisałem Oponeo, że nie przyjmuję zwrotu pieniędzy i poprosiłem o zwrot wszystkich 4 opon.
14. 9 lutego 2023 r. – Otrzymałem szybką odpowiedź od Oponeo, że nie mogą spełnić mojej prośby, ponieważ wadliwa opona przechodzi na własność gwaranta i przysługuje mi jedynie wymiana lub zwrot pieniędzy.
15. 09.02.2023 – Mój pełnomocnik poradził mi odpowiedzieć i zapytać na jakiej podstawie prawnej stwierdzili, że wadliwa opona automatycznie przechodzi na własność gwaranta.
16. 13 lutego 2023 r. – Ostatecznie otrzymaliśmy odpowiedź, że decyzja o przejściu opony na własność gwaranta została podjęta na podstawie informacji zawartych w par. 3 pkt. 1 karty gwarancyjnej firmy Nokian.
17. 14 lutego 2023 r. – po dalszych konsultacjach z moim prawnikiem zasugerował, abym wystąpiła o dalsze odszkodowanie.
18. 15.02.2023 –