Forum Forum prawnePracy

orzeczenie o niepełnosprawności stopie lekki-jakie korzyści dla pracodawcy

orzeczenie o niepełnosprawności stopie lekki-jakie korzyści dla pracodawcy

Magda185 / 178.42.77.* / 2013-07-17 02:04
Mam orzeczenie o niepełnosprawności stopień lekki. Zastanawiam się czy jest jakiś sens mówienia o tym potencjalnemu pracodawcy. Z tego co czytałam wynika, że nie ma on żadnych ulg z zatrudniania osoby z takim stopniem niepełnosprawności. Nie znam się jednak dokładnie na prawie pracy. Jeśli się mylę proszę wyprowadźcie mnie z błędu. Czy pracodawca ma jakieś zniżki/dotacje lub inne korzyści jeśli zatrudnia osobę z lekkim stopniem niepełnosprawności? Dziękuję z góry za odpowiedź.
Wyświetlaj:
kwy744 / 83.28.244.* / 2018-02-22 13:29
Cześć. Znacie może ośrodek www.czyz.edu.pl? Jakie macie opinie?
Victoria484 / 46.175.237.* / 2014-04-09 15:49
te uprawnienia to czysta fikcja, pracowałam w sądzie i nawet tam były one przestrzegane tylko na papierze a w rzeczywistości harowałam jak wół ponad wszelkie normy. Dodam że mam umiarkowany stopień i to na narząd ruchu. Chory kraj i jego system
szklarek / 2014-04-15 13:44
Wątek jest raczej o uprawnieniach pracodawcy. Jeśli uprawnienia pracownika niepełnosprawnego nie były realizowane należało zawiadomić PIP, sad pracy i je wyegzekwować. Łącznie z odszkodowaniem.Co ma kraj i system do tego, że konkretny pracodawca to gamoń ?
wiwan / 2013-07-17 10:57
Ma korzyści również w przypadku st. lekkiego.

Chodzi o
- wliczanie takiego pracownika do wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych, a ten wynosząc min. 6% zwalnia pracodawcę zatrudniającego min. 25 osób (w przeliczeniu na pełne etaty) z obowiązku wpłat na PFRON- art. 21