Forum Forum podatkoweInne

Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus

Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus

Wyświetlaj:
avellana / 89.76.65.* / 2008-01-25 14:07
jestem studentka.Otrzymuje rente rodzinna,po zmarłym rodzicu i w zwiasku z tym nie moge przekroczyc pewnej kwoty dochodu. Na wakacjach pracowalam legalnie w Anglii. Pracodawca po skonczonej pracy nie dostarczyl mi P45. odprowadzalam tam podatek.Pytanie: Czy tu w Posce musze rozliczyc sie z pracy za granica?Jak moge to zrobic nie majac P45?czy musze zglosic cos ZUSowi?
Tiinna / 84.189.2.* / 2009-09-02 13:10
Czy osoba mieszkajaca w Niemczech na stale i pobierajaca w Polsce rente rodzinna, od ktorej odprowadzany jest podatek musi sie rozliczac w Polsce tzn skladac jakies zeznanie podatkowe jesli renta rodzinna jest jedynym dochodem a osoba podlega opodatkowaniu w Niemczech?
belladonna / 2009-09-02 17:41 / Tysiącznik profesjonalny
Jeśli osoba ma dochody niemieckie, to podlega opodatkowaniu w Niemczech, jeśli ma tez dochody polskie, to one podlegają opodatkowaniu w Polsce. Jednak co do rozliczania, to istotne gdzie ta osoba ma rezydencję podatkowa, bo tylko w jednym z tych państw ma nieograniczone obowiązki, czyli rozlicza się ze wszystkich dochodów :)
Rafal CHMIELEWSKI / 195.225.121.* / 2008-02-28 23:43
Jezeli skladasz PIT w Polsce to powinnas uwzglednic w nim swoje brytyjskie dochody. Nie znaczy to, ze zaplacisz podwojny podatek! POwinnas sie rozliczyc za rok 2007 na formularzu PIT36 oraz PIT/ZG.
Wiecej szczegolow w moim darmowym przewodniku po PIT 36 i podwojnym opodatkowaniu: www.PodwojneOpodatkowanie.pl
Danielsen01 / 2008-03-25 00:00
Jeżeli pracowałem przez 2 miesiące wakacji w Szwecji a na co dzień jestem nauczycielem, czy muszę rozliczać się z tego dochodu. Jeśli został już tam odciągnięty ? Czy ten dochód muszę uwzględnić w rozliczeniu za 2007 pit 37? Podobnie jeżeli córka, która jest uczennica liceum, czy ona też musi się z tego dochodu rozliczyć? pozdrawiam