Forum Forum podatkowePIT

podwójny podatek

podwójny podatek

maregt / 2011-10-25 09:53
Pracuję za granicą od kilku miesięcy, będę musiała się z tej pracy rozliczyć z fiskusem, chciałam zapytać jak można uniknąć podwójnego podatku? jakie formalności muszę załatwić w związku z tym?
Wyświetlaj:
zofiapazura / 153.19.163.* / 2012-01-11 17:51
Otóż do czerwca 2008 roku uczyłam się zaocznie w Polsce i ze względu że byłam w kiepskiej sytuacji finansowej pobierałam zasiłek socjalny z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 200zł miesięcznie (na wyżywienie).
W lipcu 2008 wyjechałam do Holandii i pracowałam przez cały czas aż do września 2011 (przez cały ten okres byłam w NL). W tym czasie nie uzyskałam żadnych dochodów w Polsce.
W Polsce posiadam tylko meldunek, no i auto na Polski blachach.
Wiem że muszę się rozliczyć, ale jak będzie potraktowane moje rozliczenie?
Jak potraktują moje zarobki z 2008 r. czy będę musiała zwrócić zasiłek socjalny?
Rozliczenia w u polskiego księgowego kosztuje 100zł za jedno rozliczenie, a nic konkretnego nie chce mi powiedzieć bo musi to wszystko policzyć, a ja chciała bym wiedzieć czy zapłacę coś do Polskiego US zanim dam papiery do rozliczenia.
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
belladonna / 2012-01-11 19:39 / Tysiącznik profesjonalny
zasiłek z MOPS nie podlega opodatkowaniu.... chyba nie dostałaś z tego tytułu jakiegoś PIT-a z MOPS-u?
Jeśli są dochody z Holandii polski rezydent musi składać PIT w PL... oprócz odliczania zagranicznego podatku jest jeszcze ulga abolicyjna (art 27g ustawy PIT). Wtedy komplet to PIT-36, PIT/ZG, PIT/O. Jeśli masz JEDYNIE dochody z NL, a w Twoich PIT będzie podatek "do zapłaty"... powinien wynosić "ZERO", to zmień księgowego. Nie powiem Ci które to poz. PIT-36 (podatek należny.... w zeszłym roku była bodajże 207)), bo co rok, jest inna wersja :)

PS Dołącz do PIT wyjaśnienia, ze nie byłaś świadoma, że z tego trzeba się rozliczyć w PL dlatego robisz to tak późno :)
czesia123 / 2011-10-25 18:12