Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Przetarg na helikoptery. MON: oferta PZL Mielec nie spełniała niezbędnych wymogów

Przetarg na helikoptery. MON: oferta PZL Mielec nie spełniała niezbędnych wymogów

Wyświetlaj:
grepik / 83.10.37.* / 2015-05-05 22:30
A dlaczego Black Hawk był oferowany BEZ UZBROJENIA? Bo oczywiście uzbrojenie kosztowałoby extra kasę - większą niż w zamówieniu. A MON jak baran miał sie dać ogolić podwójnie.
Feees / 89.79.152.* / 2015-05-05 22:28
Szczegółów pewnie nigdy nie poznamy, ale ja myśle sobie tak.
Amerykanie zrobili dobry interes na F-16 i podbnie chcieli na Black Hawk.
Planowali sprzedać "wiatrak" bez pełnowartościowego wyposażenia, a potem przez kolejne lata "kasować" za coraz bogatsze wersj. Sorry. Polska to nie trzeci świat. U nas wojsko nie będzie ścigać plantatorów w dżungli.
michal111111 / 193.104.239.* / 2015-05-05 23:30
wlasnie tak zalatwili nas z leopardami niemcy, czolgi u nas naprawa u nich
andrzej1956 / 87.158.81.* / 2015-05-05 22:20
MON -ministerstwo ogłupiania narodu
voy / 164.126.63.* / 2015-05-05 22:10
Ktoś za mało dał ... w kopercie!
trew415 / 91.231.122.* / 2015-05-05 22:10
bo to wstyd dla obecnego rządu wspierać polski przemysł. Tusk, komorowski byli i są sługusami unii...
łodzianin / 31.183.11.* / 2015-05-06 00:37
Jaki Polski przemysł? PZL Mielec to przecież są amerykańskie zakłady . Te helikoptery Airbus Helicopters - H225M będą produkowane w Łódzkich Zakładach Lotniczych ,a zatrudnienie znajdzie ponad 1000 osób. Myslenie nie boli.
voyovnick / 89.70.139.* / 2015-05-05 22:05
To dlaczego śmigurków nie są kupowane w Polsce a robi się ich montownię na Bliskim Wschodzie? Kłamstwo i ściema, poza tym BH to już 40-letnia konstrukcja, niepodatna na modernizację. Nie dajcie się manipulować.
Stary Tetryk / 77.254.83.* / 2015-05-05 21:49
Czytając opinie "Polaczków" odnoszę wrażenie, że to taki kraj który nie potrafi zaakceptować faktu bezstronnego przetargu.Zawsze węszą korupcje, szwindel, podstęp, oszustwo i nie przechodzi im do głowy, że można coś zrobić legalnie i zgodnie z przepisami.
Polakowi nigdy przez gardło nie przejdzie słowo dziękuję, ufam im, dobrze to zrobili.
km839 / 94.254.198.* / 2015-05-05 21:48
Nie lubię związków , ale w tym wypadku uważam , że powinniście zrobić porządek z gniazdem zgnilizny.Ten przetarg to skandal.
endy / 87.187.166.* / 2015-05-05 21:47
a ja mam rozwiazanietej kupy ,poprostu kase na te koptery wziac z wynagrodzen mon od sierzanta w zwyz 10% az do splaty
pmnnn / 94.254.198.* / 2015-05-05 21:45
Dlaczego warunki przetargu podpasowano pod Airbus niezaangażowany w Polsce należy zbadać przez prokuraturę.Pewnie Tusk wie dlaczego.
ABC450 / 37.128.8.* / 2015-05-05 21:16
Przecież wszyscy wiedzą że Francuzi korumpują wszystkich jak się da. Kilka lat temu we Francji można było łapówkę daną w innym kraju wykazać jako koszt uzyskania przychodu.
Tak wiec p************ Piechocińskiego (nota bene pochodzącego z matecznika korupcji czytaj PSL) można sobie wsadzić w buty łagodnie mówiąc
zibi2001 / 83.11.138.* / 2015-05-05 21:10
Ktoś podsmarował,ale niestety źle podsmarował,bo te zabawki francuzów będą się jedynie nadawały do siania nawozów
roy966 / 91.222.225.* / 2015-05-05 23:08
Nie opowiadaj bzdur, mam w rodzinie pilota śmigłowców, latał i lata na wszystkim z wyjątkiem MI-24, ma nadzieję, że będzie mógł latać na tej "francuskiej zabaweczce" i jest nią i jej wyborem zachwycony. Jak powiedział: wreszcie ktoś posłuchał pilotów a nie amerykańskiej ambasady. komu mam wierzyć...Pilotowi czy gościom chcącym sprzedać swój towar?
ziol / 89.74.200.* / 2015-05-05 21:08
Aby rozwiać wszelkie wątpliwości i wytłumaczyć tym zacietrzewionym... szczegóły przetargu na śmigłowce.
Tekst znaleziony w Sieci.
ALE LEPIEJ CHYBA TEGO STREŚCIĆ JUŻ NIE MOŻNA!

1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konku
jaś / 94.72.107.* / 2015-05-06 01:18
Dlaczego piszesz takie bzdury o linii produkcyjnej AW149 że jest we Włoszech.Pracuje w Świdniku przy produkcji AW 149.
tomdar / 77.253.51.* / 2015-05-06 00:21
brawo ,rzetelny artykuł, ale nie dla oszołomów i reszty niezorientowanych krzykaczytomdar
andi303 / 94.254.133.* / 2015-05-05 21:49
Siema. Gdzie można znaleźć ten artykuł/stronę?
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
uczciwy / 109.231.30.* / 2015-05-05 21:00
... ktoś dobrze komuś posmarował dolarkami, że wybrali dostawce śmigłowców spoza polskiego producenta. Oj dolarki , dolarki! Tak się w naszym kraju robi bizne$

Najnowsze wpisy