jezeli jak piszesz po wniosles swoje zadanie na podstawie ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej to Twoje roszczenie musi byc zrealizowane gdyz podczas pierwszych 6 mieisecy od dnia zakupu domniemywa sie ze towar byl wadliwy w momencie zakupu.
Takze nie dotrzymanei terminiu 14 dni powoduje automatycznei uznanaie roszczenia konsumenta i wtedy sprzedawca nie ma wybory musi twoej roszczenie spelnic.
Dla Ciebei strona spora jest tylko i wylacznie Era a nie nokia czy ktokolwiek inny. Tak wiec tłumaczenia ery to sobie moga wsadzic wiesz gdzie bo Ciebei to nei interesuje.
Proponuje wiec napisac po raz ostatni pismo w ktorym przedstawiasz swoje zadanei na podstawie ww. ustawy.
Napisz ze żadasz wymiany a jezeli tego nei zrealizuja odstepujesz od umowy i bedziesz zadal zwrotu kosztow calego postepowania reklamacyjnego tak wiec zacznij sobie zbierac np bilety tramawajowe czy kolejowe za dojazd do miejsca sprzedazy telefonu.
Musisz opisac stan faktyczny i zaznaczyc fakt przekroczenia przez nich 14 terminu i w zwiazku z tym wyznaczyc im ostateczny termin 14 dni na realizacje uznanego przez nich rozczenia( uznanie wynika z przekroczenia terminiu).
Jezeli nie wymienia telefonu w tych 14 dniach lub jezeli nei uzyskasz zadnej odpowiedzi musisz wniesc sprawe do sadu i zapewniam cie ze jeszcze na tym zarobisz, gdyz sprawe bedzies mial wygrana na bank a do tego dojda koszty postepowania zadowego, zastepstwa procesowego itp.
Jezeli nie ogarniasz tego i sam nei dasz rady wniesc pozwu mozesz isc do miejskiego/powiatowego rzeczniak konsumentow i on bedzie cie reprezentowal przed sadem.
Aczkolwiek stwierdzam ze ci rzecznicy to malo rozgarnieci sa i wiedze maja nikla no ale z ta twoja sprawa to powinni sobie poradzic.
Mozesz poczytac tez moje inne wypowiedzi dotyczace prawa konsumenckego to moze jeszcze bardziej sie zapoznasz ze swoimi prawami i obowiazkami sprzedawcy.