Forum Forum prawneCywilne

REKLAMACJA TOREBKI

REKLAMACJA TOREBKI

skomentuj
Gosiaaa / 193.109.244.* / 2010-04-08 10:33
Pod koniec października 2009 r kupilam torebke,miala ona byc lepsza(wyższa cena) i oczywiscie polskiego producenta.po niecalych 2 miesiacach uzywania z uchwytów torebki wypadly sruby mocujace uchwyty do trzymania.Zgłosiłam to w sklepie poniewaz na rok mialam gwarancje,dołączyłam do tej torebki paragon i zaczelam cierpliwie czekac na naprawe.Niestety po upływie miesiaca nie mam zadnej informacji,kilka razy pytalam pania w sklepie kiedy ja odzyskam a ona stwierdzila,ze nie wie,bo pan z firmy ja odebral i cisza...pytalam czy nie ma do niego zadnego kontaktu,odpowiedziala zebym czekala,ze moze nie moga jej zrobic(dziwne,2 srubki przyczepic) i byc moze niedlugo sobie wybiore u niej nowa.Teraz mija w poniedzialek 1,5 miesiaca i nadal nic...Czy moge domagac sie od sklepu czy tez producenta dodatkowych roszczen poniewaz musiałam kupic nowa torebke bo zwrot tamtej strasznie sie wydłuza i nie wiem kiedy w koncu ja odzyskam...prosze o pomoc!
Wyświetlaj:
nightew / 2019-08-30 14:36
Warto sprawdzić produkt 5 razy przed zakupem
alkac / 89.228.216.* / 2010-10-29 14:41
Dzień dobry

Kupiłam w sklepie torebkę damską w cenie 170zł .Niestety po dwóch tygodniach podszewka torebki zaczęła pruć się na szyciu ,poczym zauważyłam iż poszewka to bubel , rozchodziła się praktycznie w całej torebce , postanowiłam produkt reklamować . Na rozpatrzenie reklamacji miałam czekać dwa tygodnie ,panie pracujące w sklepie zapewniły ze zadzwonią do mnie gdy nadejdzie odpowiedz od producenta, niestety czas minął a telefon milczał .Po trzech tygodniach udałam się do sklepu i przezywam szok , Pani na mój widok wyraźnie zaniepokojona mówi „Proszę zaczekać już biegnę do szewca !(szewc po drugiej stronie ulicy )Proszę sobie wyobrazić jak fajnie wyglądała podszewka Torby za 170 zł (jak na polskie warunki produkt dość drogi) zszyta przez szewca , w dodatku jak pisałam wcześniej materiał podszewki rozchodził się w dalszych jej miejscach ,a swoja droga gdybym chciała oddać torbę do szewca nie naprawiał by jej trzy tygodnie. Odmówiłam przyjęcia towaru ,tym razem prosiłam o zwrot pieniędzy gdyż uważam ze przekroczony został czas reklamacji ,przy czym sprzedawca wyraźnie zemnie zakpił .Teraz czekam na telefon ze sklepu .Proszę mi odpowiedzieć czy prawo jest po mojej stronie czy sprzedawcy .I co w przypadku gdy pani szefowa zbyje mnie sławami iż nie jest to wada wynikająca z winy producenta ? Gdyz tego sie napewno spodziewam.
wiwan / 2010-04-08 11:38
Pisze Pani, że miała gwarancję- w takim razie termin, o który Pani pyta musi być zdefiniowany w karcie gwarancyjnej. Dopiero na tej podstawie można stwierdzić, czy nie są wobec Pani jej zapisy spełnione.
Gosiaaa / 193.109.244.* / 2010-04-08 11:45
karta gwarancyjnej nie otrzymałam,Pani sprzedajaca poinformowala mnie ustnie o rocznej gwarancji w dniu zakupu,a teraz nie mam zandej odpowiedzi ani nawet torebki.Sądze ze jest to niezgodność towaru z umowa...
wiwan / 2010-04-08 12:20
Zatem w momencie przyjęcia reklamacji lub najpóxniej w ciągu 14 dni powinna być Pani przez sprzedawczynię poinformowana, czy reklamacja jest przyjęta i zgadza się na Pani żądanie ( wymiana lub naprawa ). Nie udzielenie takiej odpowiedzi w tym czasie jest równoznaczne z uznaniem i reklamacji i Pani żądania.
Natomiast w kwestii czasu naprawy Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 z późn. z.). określa go mianem "odpowiedni". Z tego co Pani pisze już został przekroczony, bo to dwie śrubki, a nie meble. Przysługuje więc Pani żądanie obniżenia ceny lub wręcz odstąpienie od umowy tj. zwrot całej kwoty.
Gosiaaa / 193.109.244.* / 2010-04-08 12:24
nie wiem czy dobrze zrozumiałam...moge domagać sie zwrotu za nowa torebkę czy w zamian za ta zgłoszoną zwrot kwoty?
wiwan / 2010-04-08 12:31
Za tę nieszczęśliwie naprawianą tygodniami.
Podklejam jeszcze artykuł ( w nim m.in. infolinia konsumencka )
http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/poradnik;money;pl;jak;zalatwic;reklamacje,233,0,544745.html
uhh / 193.0.242.* / 2010-04-08 13:22
tylko uwaga bo będą panią zbywać że nie mogą oddać pieniędzy ;], Prawo jest po pani stronie. Z doświadczenia wiem że w kilka dni pani torebka będzie naprawiona i gotowa do odbioru :D
Gosiaaa / 83.28.226.* / 2010-04-08 21:07
odwiedzę sklep i zobaczymy co i teraz powiedzą,jak byłam ostatnio Pani mnie poinformowała,że Pan który ją wziął do naprawy będzie po świętach... ale w cuda nie wierzę bo wcześniej mówiła,że przed świętami będzie torebka na pewno.wtedy też mieli do mnie zadzwonić w celu zgłoszenia się po odbiór.No nic będę nachodzić do skutku ;] Dziękuję za pomoc
Marta2011 / 87.105.249.* / 2011-05-19 08:40
Tak właśnie bywa z niesprawdzonymi sklepami. Ja kupuje torebeczki w amiche.pl i nie musze się martwić reklamacjami, bo sklepik sprawdzony.
skomentuj

Najnowsze wpisy