Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Śmigłowce ratunkowe kontra kruczki prawne

Śmigłowce ratunkowe kontra kruczki prawne

Money.pl / 2007-06-28 07:23
Komentarze do wiadomości: Śmigłowce ratunkowe kontra kruczki prawne.
Wyświetlaj:
bieniek102 / 91.94.254.* / 2008-11-24 23:34
Moim zdaniem skoro mamy takie dobre stosunki z USA to powinniśmy szukać u nich śmigłowców bo są lepsze jak np. Sikorsky UH-60 w wersji dla ratownictwa medycznego (nie pamiętam jak dokładnie się nazywał). TO byłby o wiele lepszy wybór.
loti / 83.21.198.* / 2007-11-12 13:33
To jest typowe zachowanie Polaków. Kupimy niemiecjkie cała kasa poleci do niemiec do ich pracowników i tam zostaną podatki. W polsce zarobi tylko grupa x i pan Wilczyński .
Aero-Info / 83.12.98.* / 2007-06-29 14:05
Autor uprawia czarny PR w najgorszym gatunku. P. Jakimczyk nie wie, że AgustaWestland jest największym inwestorem i partnerem polskiego przemysłu lotniczego (zamówienia za kilkadziesiąt milionów dolarów rocznie dla PZL Świdnik)? Eurocopter ani nie zainwestował ani nie wydał w Polsce nawet złotówki. P. Jakimczyk nie wspomina, że za drobne uchybienia w dokumentacji, podobne do tych, które popełnił Eurocopter z przetargu wykluczono właśnie PZL Świdnik, bo przez Ministerstwo Zdrowia preferowany jest Eurocopter. Od początku przetarg był ustawiony na EC-135, a dyskryminowany jest Grand (pisała o tym prasa). Może to opisałby p. Jakimczyk. AgustaWestland nie uprawia pieniactwa, walczy tylko o równe warunki gry i równoprawne traktowanie (na rozprawach przedstawiciele Eurocoptera nawet nie ukrywają, że są w doskonałych stosunkach z przedstawicielami MZ). Oferowany obecnie Polsce Grand jest bardzo dobrym śmigłowcem, używanym w wielu krajach.
wscibski / 83.17.199.* / 2007-07-02 11:24
Dziekujemy za komentarz samej Agusty ! Bo kto inny wiedzialby co sie dzieje na rozprawach sadowych. Przeciez posiedzenia sadowe- tu: Arbitrow sa niejawne...
Liotczik / 85.219.240.* / 2007-06-29 18:04
Agusta oferuje Polsce nie Grand, lecz A 109E. Aero-Info toczy spór o zalety Mercedesa, podczas gdy do przetargu wystawiono volkswagena. Kompletne pomieszanie pojęć. A Aero-Info jest, czego sam dowiódł reprezentantem lobby PZL Świdnik, żywotnie zainteresowanego tym, żeby to włoski koncern wygrał. Eurocopter niech broni się sam przed takimi zarzutami. Ich sprawa. Jako zwolennik zacieśnienia więzi z USA wolałbym Sikorsky'ego niż europejskie koncerny lotnicze.Co za argument, że pisała prasa. Jeśli "Prawda" napisała, że komunizm to najlepszy ustrój, znaczyło to jedynie, że tak twierdzi "Prawda", organ Politbiura i nic więcej. Pilocik natomiast chyba oczekuje, że wokół helikoptera unosić się będzie dyskretna woń fiołków albo perfum Chanel 5, bo gdyby kiedykolwiek latał helikoterem wiedziałby, że zwykle jest inaczej. Akurat w przypadku EC135 tylny wirnik jest zabudowany, więc bezpieczny, czego nie można powiedzieć o włoskim śmigłowcu.
RATOWNIK / 83.143.40.* / 2007-06-30 09:14
Drogi Liotcziku - tylko informacyjne :
Agusta oferuje Polsce właśnie GRANDA!!! (obecnie LPR używa śmigłowca Power)
Pilocik / 83.6.232.* / 2007-06-28 20:57
W helikopterze EC 135 z noszami trzeba podejść od tyłu, obok wirnika, przy wylocie spalin a reanimacji też nie mozna robić na stojąco... Nie jest więc chyba najbezpieczniejszy dla pacjentów.

Przy okazji może ktoś spyta publicznie o wstępne kryteria przetargu, które lobbyści Eurocoptera ustawili tak, aby wyeliminować Agustę.
RATOWNIK / 83.143.40.* / 2007-06-28 20:28
1. Śmigłowce Grand oferowane przez Aguste zakupiła ostatnio Szwajcaria mająca najlepszą na świecie służbę ratownictwa REGA. (dlaczego autor artykułu tego nie sprawdził? jest to dostepne na oficjalnych stronach Agusty - jaki miał tym cel?
2. w żadnym śmigłowcu ratownictwa medycznego nie jest możliwy masaż serca na stojąco! \przy masażu albo się klęczy, albo siedzi!
3. Wyjątkowo lobbingowy artykuł!!!!!!!
Liotczik / 85.219.240.* / 2007-06-29 13:47
Co ma do rzeczy Szwajcaria, skoro nam Agusta oferuje nie Grand, lecz A 109E.
A 109A jest używany przede wszystkim jako lekki śmigłowiec pasażerski, ale wykorzystuje się go również w lotniczym pogotowiu ratunkowym, a także jako śmigłowiec rozpoznawczy do celów obserwacyjnych, a w lotnictwie wojskowym jest używany na obszarach położonych na dużych wysokościach i gorących strefach klimatycznych. Łącznie wyprodukowano ok. 250 egzemplarzy w różnych wersjach.
reichstadt / 212.160.132.* / 2007-06-29 08:21
A czego można się spodziewać po dziennikarzu "Wprost'a"???
St. / 83.14.253.* / 2007-06-28 08:58
Jak można takie coś trzymać jeszcze na decyzyjnym stanowisku?! Przecież to trzeba postawić przed trybunał stanu, skonfiskować cały majątek w rodzinie i wysłać w kosmos, żeby nie mógł wrócić.
MN2 / 80.51.231.* / 2007-06-28 07:23
Gosiewski zna się na helikopterach. Ale na łodziach podwodnych na pewno się nie zna.
saul / 2007-06-28 10:40 / portfel / Pan Owca
? A po cholerę on ma się na tym znać?
WydymanyPrzez IV RP / 70.238.154.* / 2007-06-28 09:25
Nie obrażaj Edgara. On jest specjalistą od wszystkiefgo.
maa / 2007-06-28 10:38 / Tysiącznik na forum
Słyszałem, że Edgar ma łeb do interesów, jak nikt!
Na stacji we Włoszczowej ma być Jedno Okienko Kluski. Wszyscy przedsiębiorcy i kandydaci na przedsiębiorców będą wysiadać na Peronie im Edgara Gosiewskiego i załatwiać sprawy w tym Jednym Okienku.
Prokuratura nie będzie mogła zarzucić Edgarowi, że zmarnował pieniądze na stację - PKP zarobi, Włoszczowa się rozwinie, bo przecież kolejka przy Jednym Okienku będzie dosyć duża, będą potrzebne hotele, restaurację, nawet i agencja towarzyska znajdzie swoje miejsce.

Włoszczowa będzie kwitnąć!
luouu / 83.28.225.* / 2007-06-28 16:04
No cuszz ET GAR jakhi jestd kaszdy wicii:) njwazniejsze ze jest pracowity i napewno krzywdy nie da zrobic nikomu:D
pilot-koko / 83.238.151.* / 2007-07-25 16:07
Dla polskiego LPR-u powinien być śmigłowiec 2-silnikowy,z dobrym zapasem mocy na polskie warunki klimatyczne, w miarę obszerny dla obsługi medycznej.Polski rząd powinien poszukać śmigłowca za taką cenę,żeby w przyszłości nie było problemu z serwisem i częściami zamiennymi,(nie tak jak z naszymi F-16) i żeby serwisant nie windował cen za części i obsługę. W przetargu powinien uczestniczyć prawdziwy pilot który lata i zna realia LPR-u a nie jakiś laik- który będzie czekał "mów do ucha kiszeń słucha".

Najnowsze wpisy