Forum Forum prawneCywilne

uszkodzenie samochodu na dziurawej drodze

uszkodzenie samochodu na dziurawej drodze

obelixus / 2013-02-08 09:00
jak to jest z uszkodzeniem samochodu na dziurze? Załózmy ze wjechalem w dziure w wyniku czego uszkodziłem opone i felge. Dla kogos posiadajacego AC to nie problem, ale co z osobami posiadajacymi tylko ubezpieczenie OC? Czy ma taka osoba jakies szanse na odzyskanie pieniedzy z naprawy? Skoro droga byla dziurawa to powinien za ten stan rzeczy odpowiadac konkretny organ czyli zarzad drog. Czy to do niego musze kierowac jakies dokumenyt? jestem zielony w tych sprawach a chcialbym wiedziec na wszelki wypadek :)
Wyświetlaj:
arh+ / 2013-06-03 10:13
Chcac dochodzic swoich praw i odszkodowania od zarzadcy drogi za usterke i szkode ktora powstala z winy zlego stanu drogi. Nalezy pamietac o podjeciu odpowiednich krokow.! Wezwac policje na miejsce zdarzenia w celu sporzadzenia notatki sluzbowej, zebrac oswiadczenia swiadkow jesli takowi byli, sporzadzic dokaldna dokumentacje fotograficzna miejsca zdarzenia, uszkodzen, oraz miejsc charakterystycznych w celu dokladnego ustalenia miejsca zdarzenia (niektore telefony posaidaja lokalizacje zdjec wg. gps co moze ulatwic) Majac takie dokumenty, udajemy sie do zarzadu dróg ktory majac ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej odeslac nas do ubezpieczyciela, lub tez zajmie sie sam tymi sprawami. Po przyjeciu zgloszenia , rzeczoznawca ocenia i szacuje wartosc odszkodowania poprzez ogledziny i stworzenie kosztorysu naprawczego.
aligatoreks / 2013-02-12 15:23
Zgodnie z polskim prawem (Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych) zarządcą drogi jest organ administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego, do którego właściwości należą sprawy z zakresu jej utrzymania.

Do kategorii zarządców dróg przepisy zaliczają przede wszystkim:

dla dróg krajowych – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad,
dla dróg wojewódzkich – zarząd województwa,
dla dróg powiatowych – zarząd powiatu,