Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

W Szczecinie odbyła sie smutna uroczystość

W Szczecinie odbyła sie smutna uroczystość

P.S / 212.160.111.* / 2009-03-11 19:56
zwodowano ostatni statek nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to ,że polskie stocznie przeznaczono na likwidacje bez walki i nie oddano ani jednego strzału .
Dlaczego to takie ważne bo właśnie wybuchła euforia w niemieckich stoczniach bo likwidacja polskich stoczni była pod niemieckie dyktando bo nikt na świecie nie dokonał czegoś podobnego do czego doszło w polsce a to za przyzwoleniem tzw rządu polskiego.
Polskiego chyba z nazwy bo na pewno nie reprezentuje on interesów polskiej racji stanu .
Przypomne ,że byłe stocznie po NRDowskie zostały zmodernizowane za pieniądze państwowe tak samo w róznych latach otrzymywały dotacje .Cała rzecz na tym polega ,że to ich rodziny bedą miały zapewniony byt bo ktoś wpadł na idiotyczny pomysł likwidacji.
Dotacje w polsce brali wszyscy PKP kikadziesiąt miliardów zł ,słuzba zdrowia czyli budrzetówka na która idą pieniadze własnie z produkcji chociażby statków dostała grube dziesiątki miliardów zł nie mówie już o KRUS ,ale nawet nasi kapitaliści ,którzy brali pożyczki na działalność gospodarczą też dostali duże umorzenia w latach 90 tych jak najbardziej państwowych pieniędzy.
Pisząc te słowa należy jeszcze dodać zbrojeniówke która powstała z kolan po latach 90 tych róniez jest zatapiana przez tych samych ludzi ,którzy zatopili stocznie . Nikt na świecie nie dokonał tak zbrodniczej likwidacji tak jak rząd Tuska ,bo tak jak Tusk postąpił nie zrobił nikt aby zlikwidować trzy głowne stocznie jest to ewenement na skale swiatową nigdzie nie spotykany, wnioski wyciagnijcie sami .Kim jest Tusk i komu służy. Jeszcze jedna rzecz na koniec dwa dni temu podano ,że Tusk gra sobie w piłke jak przedszkolak czy to poważny człowiek kiedy toną zakłady on ma to w dupie Pytam sie was Szczecinianie ile jeszcze lekcji chcecie odebrać głosując na liberałow np; wybraliście radnego z PO Radosława Majdana pijaka i awanturnika jak długo jeszcze będziecie zaślepieni , bo juz jest nastepny przykład dla was Urząd Moski dostał tylko 2 mln złoty na pogłębienie toru wodnego .
Ogólnie w biznesie stoczniowym ciężko jest wyjść na prostą ,ale musimy pamietać ,że na prostą w tym biznesie wychodzą inne firmy ,które dostarczają wyposazenie i suma sumarum jako całość ma to sens pomimo tego , że najgorzej na tym wychodzą same stocznie .
Dlaczego to takie ważne bo przemysł ten wiąże wiele zakładów i firm , a u nas znalazł sie sabotażysta , który wyciągnie jedno z tych domin i zawali wszystkich

Wszystko to co robią liberałowie od 1989 roku to systematyczne niszczenie gospodarki morskiej a Szczecin w tym wypadku już jest miastem marginalnym .Gdzie są przedstawiciele środowisk morskich z całego miasta ,którzy powinni posłać gromy na pseudo rząd polski ,który rujnuje wszystko co polskie

Stocznie Wadan Yards w Wismarze i Warnemünde otrzymają od rządu niemieckiego 180 mln euro wsparcia, w ramach programu „Parasol”, mającego wspierać niemieckie firmy w czasach kryzysu. Wcześniej oba zakłady dostały 60 mln euro od władz landu Meklemburgia – Pomorza Przednie. Stocznie Wadan należą w 70% do rosyjskiego funduszu FLC West.

http://www.promare.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1162
Szczególne podziękowania składam dla Donka ,który podobno jest premierem RP w której reprezentuje jak najlepiej interesy koleżanki za Odry co nasz Donuś już dowiódł przyjmując wspaniałomyślnie , wspaniałe zalecenia dla polskich stoczni .Dziekujemy ci Donku i obyś jak najwiecej grał w piłke bo kondycja i zdrowie jest najważniejsza ,a reszta sie nie liczy
Co mówił Tusk w Berlinie rzadnych dotacji a co mamy pytam ??
Wyświetlaj:
P.S / 212.160.111.* / 2009-03-13 12:21
Funkcjonowanie w Polsce wolnego rynku według unijnych zasad nie przewiduje pomocy publicznej dla podmiotów gospodarczych, chyba że takie odstępstwo zostałoby uzgodnione z Komisją Europejską (KE). W negocjacjach związanych z naszym wstąpieniem do UE nie poruszono nawet możliwości specjalnego potraktowania przemysłu okrętowego w okresie jego restrukturyzacji, choćby w oparciu o niemiecki precedens.

Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską (TWE)1 w sekcji pt. "Pomoc przyznawana przez państwa" w art. 87 ust. 1 zastrzega, że państwo członkowskie nie ma prawa udzielać pomocy przedsiębiorstwom w jakiejkolwiek formie. Ale już ust. 2 ma brzmienie: "Zgodna ze wspólnym rynkiem jest: (...) c) pomoc przyznawana gospodarce niektórych regionów Republiki Federalnej Niemiec dotkniętych podziałem Niemiec, w zakresie, w jakim jest niezbędna do skompensowania niekorzystnych skutków gospodarczych spowodowanych tym podziałem". Zauważmy, że w tym zapisie "pomoc (...) niezbędna" - jej skala, zakres i czas trwania są pozostawione do interpretacji rządu niemieckiego.

Oczywiście zasadniczą przyczyną zacofania gospodarczego w byłej NRD była księżycowa gospodarka socjalistyczna, a nie podział Niemiec, tylko tego nie napisano, bo takie same zasady socjalistycznej gospodarki obowiązywały w Polsce i we wszystkich pozostałych krajach bloku wschodniego, powodując podobne zacofanie gospodarcze, chociaż żaden z tych krajów nie był podzielony tak jak Niemcy. Dlatego powołano się w TWE na "podział" Niemiec, żeby innych krajów postsocjalistycznych wstępujących do UE nie postawić na równej z Niemcami, uprzywilejowanej pozycji.

Byłe NRD-owskie stocznie dzięki pomocy państwa są unowocześniane, rozbudowywane i mają się dobrze, a będą się miały jeszcze lepiej po likwidacji polskich stoczni. Podobnie zresztą jak stocznie w Holandii - ojczyźnie pani komisarz UE ds. konkurencji Neelie Kroes.

Gdyby nasi negocjatorzy ustalający warunki akcesji Polski do UE myśleli perspektywicznie o polskiej gospodarce, mogliby się powołać na następny ustęp wspomnianego wyżej artykułu TWE: "3. Za zgodną ze wspólnym rynkiem może zostać uznana: a) pomoc przeznaczona na sprzyjanie rozwojowi gospodarczemu regionów, w których poziom życia jest nienormalnie niski, lub regionów, w których istnieje poważny stan niedostatecznego zatrudnienia; b) pomoc (...) mająca na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce Państwa Członkowskiego".

Jeśli chodzi o pkt 3a, to po likwidacji stoczni gdyńskiej i szczecińskiej całe nasze Wybrzeże stanie się regionem wybitnie dotkniętym bezrobociem. Czy dopiero wtedy, tj. po likwidacji stoczni, państwo polskie będzie mogło udzielić pomocy publicznej temu obszarowi? Alternatywą likwidacji stoczni byłoby przyznanie pomocy przez państwo, aby nie kreować obszaru wybitnie dotkniętego bezrobociem. Z gospodarką jest jak ze zdrowiem - lepiej zapobiegać chorobom, niż je leczyć.
Z kolei pkt 3b ewidentnie upoważniał do uwzględnienia ratowania stoczni przez państwo, by nie wywołać poważnego zaburzenia w polskiej gospodarce. Niestety, temat ten nie został podjęty przez naszych negocjatorów, którzy dobrowolnie zrezygnowali z okresów przejściowych. To karygodne zaniedbanie.
borts666 / 83.10.41.* / 2009-03-11 21:57
Dlaczego nikt tego nie komentuje,a szczególnie Wy młodzi inteligenci,biznesmemi,którzy na apel SMS "ruszcie d...y idzcie na wybory".Ruszyliscie, poszliscie, zagłosowaliście na tych co pokazali Wam świecidełka,obiecali cuda zrobiliscie na przekór starszym,wybraliście tych co roztrwaniają nasz kraj..Komu zrobiliscie krzywdę ,nam którym niewiele zostało czasu na tym świecie,czy sobie,swoim dzieciom.
Czy ta lekcja nauczyła Was czegoś?.Czy znów jak pojawi sie nowy cudotwórca pójdziecie za nim jak stado b.....w?, nie zważając na głosy doświadczonych życiem.
P.S / 212.160.111.* / 2009-03-12 18:14
Napisałem ten tekst bo znam sytuacje wiem , że stocznie wcale nie były monstrum pożerającym pieniądze z budżetu .Przedstawiłem to w miare rzetelnie .
Dlaczego to takie ważne bo wiekszość ludzi nie potrafi mysleć logicznie i łączyć faktów ,
pranie mózgów i nagonka wystarczą aby duża część uznała ,że rząd ma racje ,ale racji nie ma nie przedstawiona rzadnych metorycznych argumentów jak działaja stocznie jak sa zorganizowane zapomniano ,że na statek składa sie proodukcja setek zakładów ,zap;omniano ,ze tam pracuje wiecej ludzi niz w stoczni tych zakładów nie da sie z dnia na dzień przestawić bo to nie mozliwe i nie wykonalne.
Osobiście uwazam ,że polskie stocznie są potrzebne stoczniom z bogatych krajów UE jako wykonawcy prostych i nie skomplikowanych sekcji okretowych ,które póznie pontonami będą dowożone do stoczni zachodnich i tam składane aby szybciej zbudowac statek..
Taka sytuacja dla polskich stoczni to całkowita marginalizacja czyli z produktu całosciowego schodzimy prymitywny montaż ,jest to degradacja zakładów , nie zapominajmy o innych podwykonawcach wyposazenia okretowego ,którzy również poprzez ewentualne robienie sekcji przestana wytwarzać wyposazenie bo u nas nie bedziemy budować całościowo statków .Nie ma najmniejszych watpliwosci ,że taki stan jest ewenemengtem w skali swiatowej gdzie suwerenny rząd doprowadza za zgoda UE do likwidacji trzy głowne stocznie .
Ten rząd nie jest moim rządem w tym co przedstawiłem nie ulega to dla mnie najmieszym watpliwością .
To co napisełeś borts666 dowodzi ,że ci młodzi którzy by mieli to komentować nie mają najmniejszego pojęcia z czym mamy doczynienia gdyż ich myślenie jest ukierunkowane prostolinijnie .Jezeli ich prostota zaślepiona brakiem myślenia doprowadzi do takich wyborów jakie mamy to przyszłość widze w ciemnych barwach .
borts666 / 83.10.36.* / 2009-03-12 21:39
Popieram Cię całkowicie.Mnie również serce się kraje patrząc na to co się w kraju dzieje.Moje doświadczenie jest podobne ,lecz w innej gałezi gospodarki.Media sprzedane,fora zaśmiecane przez wpisy naganiaczy którzy manipulują opinią młodych.Dla nich istnieją tylko dwa kolory sprawy : biały i czarny.Ja mam nadzieję że nie jesteśmy jeszcze przegrani.Kiedy większość dostanie w d...ę{młodych} obudzi się w nich instynkt samozachowawczy
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy