Forum Polityka, aktualnościKraj

Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Wiceprezes PKP dla money.pl: W tym roku Intercity będzie miało 5 mln pasażerów więcej

Wyświetlaj:
Add567 / 195.189.84.* / 2015-09-22 10:39
a w to miejsce wrzucono pendolino, gdzie bilet kupowany przed odjazdem pociągu kosztuje co najmniej drugie tyle. Całe szczęście, że konkurencja nie śpi,
Giga / 5.60.3.* / 2015-09-22 08:53
Ale bzdury pociągi relacji Szczecin Warszawa zardzewiałe śmierdzące toaletą które jadą z Lublina lub Białegostoku ( cena 67 zł i jazda 7 godzin) , jedyny pociąg który bije na łeb Pendolino to Prus lub Chrobry , wygodne siedzenia , obszerny , cichy ale jakiś mądry postanowił ,że kursuje w tygodniu( ALE w takich godzinach ,że głowa boli np o godz 4 rano), w sobotę i niedzielę pozostają te stare klekoty , cena biletu duża 130 zł . Jak jadą 2 osoby lepiej samochodem , ale nie po A2 bo przejazd kosztuje 70 zł , ktoś Rządzący mówi ,że mamy drogi wspaniałe pytam DLA KOGO ??? bezrobotnego???? HAHAHAHAHAHAHAHAHA
Jacek Tril / 194.54.18.* / 2015-09-22 07:17
Nie trudno o rekord w stosunku do 2014 roku, bo chyba liczony tak bedzie ten rekord gdy w stosunku do ilosci pasazerow PKP w ciagu 10lat stracilo 1/3 pasazerow a w stosunku rok do roku co piaty sie przesiadl na inny sreodek transportu, a dodatkowo spolka nie daje wyboru i nie ma innej mozliwosci jak przejazd Pendolino jesli chce sie w optymalnym czasie dotrzec do celu podróży. Jedyną trasą gdzie PKP intercity nie podstawia pendolino, jest trasa Wrocław Kraków, ale i tam jest wdrozona polityka wysokiej ceny, na tej trasie nie ma ani jednego pociagu TLK spolki są same droższe EIC , piszę o trasie z pominięciem Katowic o czasie przejazdu 3 godziny z Wrocławia do Krakowa
ss102 / 89.70.166.* / 2015-09-22 00:04
Czytam te dyrdymały i mnie trafia szlak. Pociąg do warszawy z wrocławia jedzie 3.40. polski bus 6 z groszem. biley na pkp 59zł a na busa około 35zł. wybieraj marudo. ja bym pojechał pendolino wygodniejsze.
barabara u komara / 188.146.66.* / 2015-09-21 23:29
Po pierwsze to eksploatowany w Polsce pociąg nie jest typu Pendolino, nie posiada kołyski gwarantującej bezpieczeństwo jazdy. Cukierek kupiony przez popieranych przez PO kretynków to starocie z 1932 roku, opakowane w płaszczyk przypominający właściwe pendolino. I przepłacony tak dużo, że nieruchawa unia zabrała dofinansowanie do tego badziewia. No ale po PO-krakach trudno spodziewać się normalności, wiedzy, miłości do ojczystego kraju. To takie żydowskie przechrzty, podłe, złodziejskie, (nawet nieprzejechane kilometrówki kradną z kasy państwowej). A cudak zrobiony przez egzekutywę po-kraków dyrektorem pkp, to taki niedouczony laluś, równie zakłamany jak i reszta tego badziewia z po.
franczek / 31.61.141.* / 2015-09-21 23:04
Niech ten" mądry Pan" najpierw powie że tam gdzie obecnie jezdzi Pendolino zlikwidowano o połowe tansze pociągi pospieszne a więć pasażer nie ma wyjscia i musi słono płacic i jechac tym Pendolino. To skandal aby były takie drogie bilety na pociągi w Polsce.Często bilet lotniczy do Londynu jest kilka razy tanszy niż bilet PKP W-wa - Gdansk.W d. z takim drogim pociągiem-zmniejszyc ilosc prezesów PKP to ceny spadną od razu.
Trassss / 109.241.132.* / 2015-09-21 22:28
Oj ludzie ludzie, Pendolino a co to takiego? Jeżeli ktoś kalkuluje cenę i szybkość to wybiera tańsze i szybsze EIC o wyższym standardzie niż panuje w Pendolino. Nie wspominając że EIC "Sobieski" wyprzedza Pendolino o dobre 20 lat w komforcie jazdy. Najszybsze w Polsce są właśnie połączenia EIC nie Pendolino, w dodatku są tańsze.
aoeu / 92.29.33.* / 2015-09-21 21:25
Kupowanie luksusowych pociagow w Polsce mija sie z celem z wielu powodow (nie tylko dlatego, ze przecietnego katolika polskiego nie stac na luksusy). Gdyby choc Polacy potrafili szanowac... to moze by to mialo jaki taki sens. Ale dla chamstwa nie warto. Wystarczylyby proste wagony, w ktorych dawniej przewozono towary, proste i wytrzymale, aby kmioty nie zniszczyly, nie obsikaly, nie rozwalily siekiera... Dla prostego luda potrzeba prostych rozwiazan. I wytrzymalych.
the end / 81.190.106.* / 2015-09-21 20:47
jazda pendolino jest na wiekszosci tras w Polsce przymusem nie ma juz alernatywnych polaczen miedzy miastami na ktorych te pociagi zostaly wstawione
Bat nadebil / 83.29.35.* / 2015-09-21 20:37
Pendolino od wielu lat jezdzi juz w 8 karajach i nigdzie nie ma takiego cyrku jak u nas chory tek karaj w kazdym temacie.
Zbigniew Tylek / 83.4.173.* / 2015-09-21 20:09
W Pendolino jeżdżą tylko pracownicy zagranicznych firm.
ss102 / 89.70.166.* / 2015-09-22 00:09
Jestem Polakiem i jeżdżę pendolino i co!!! kiedy jadę zawsze jest komplet w wagonie.
zeznon / 83.20.251.* / 2015-09-21 19:36
pkp jest na sprzedaż, niemcy nie wiedzą jeszcze jaką nazwę nadać swojej nowej spółce, czy JP II, czy Kopernik albo MSkłodowska Curie, czy Kocham Polską Krowę, żeby stado baran..ów myśłało że to polska spółka jeździ...
tuJa / 88.156.137.* / 2015-09-21 18:16
PKP IC to dziwna firma. Ktoś zakupił za nasze pieniądze ble co i teraz naciągają pasażerów. Jeżeli kupisz w internecie 2 bilety to system to zaakceptuje i zedrze z ciebie kasę. Ale ten sam system u konduktora pokaże ,że masz płacić karę. Potem dowiemy się o sukcesach "managerów" PKP IC. Załatwić coś w tej firmie to niemożliwość. Zlekceważą Cię. Piszesz do nich i bez reakcji. Jedyna nadziej to zmiana władzy i sczyszczenie tej całej ekipy do spągu. Nie jestem fanem PIS-u, ale to jedyna szansa. I NIECH NIKT MI NIE MÓWI , ŻE PENDOLINO TO DOBRY ZAKUP. TO PRAWDOPODOBNIE JEDEN Z WIĘKSZYCH PRZEKRETÓW
Centrino / 46.112.186.* / 2015-09-21 22:18
Nie fanie PISU, który darzy wielkie nadziej w tej partii (nie jest to czasem hipokryzja?? ) - najpierw zasięgnij wiedzy kto podpisał kontrakt z Alstrom`em a później się wypowiadaj.
TnT888 / 212.160.172.* / 2015-09-22 00:04
Owszem PiS zainicjował zakup, a kto go sfinalizował? Krasnoludki
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-09-21 17:38
20 Pendolino kosztuje prawie tyle samo, co 40 Newag/Pesa -czy to nie "daje do myślenia"? Nikt mnie przy tym nie przekona, że niewielka przewaga prędkości Pendolino ma jakiekolwiek znaczenie -bo i tak nie mamy torów, na których można by ją wykorzystać. Zanim przebudujemy odpowiednią ilość torów, to i produkowane w Polsce pociągi będą miały dopasowaną do nich prędkość -a nadal będą tańsze.
TomX / 37.190.173.* / 2015-09-21 21:31
"Nikt mnie przy tym nie przekona, że niewielka przewaga prędkości Pendolino ma jakiekolwiek znaczenie" no to sorry że Cię nie przekona. A różnica nie jest taka niewielka bo Pe. może szybciej o jakieś 100km/h od Polskich jeździć. Nie mówiąc już o tym że Pe. jest konstrukcją szczelną hermetyczną - inny komfort jazdy. Tak jakby jechać samochodem z najnowszym zawieszeniem hydraulicznym a polonezem. Oczywiście przy 150 km/h różnica nie jest wielka ale przy 200.

"bo i tak nie mamy torów" - to nie jest wina PKP IC - za to odpowiadają PKP PLK.
TnT888 / 212.160.172.* / 2015-09-21 23:52
Tylko, że polskie "pendolino" (po włosku wahadełko) to nie są prawdziwe pendolino. Alstom sprzedał PKP składy bez wychylnych pudeł. Nikt nie może powiedzieć, że to nie ma wpływu na prędkość (a podobno o nią właśnie zamawiającym chodziło) na łukach których na polskich torach nie brakuje. Praw fizyki się nie oszuka, choćby nie wiem jak zaklinali rzeczywistość ludzie z koalicji PO - PSL.
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-09-21 22:48
Na ilu trasach to Pendolino faktycznie jeździ 200 km/h? Co mnie obchodzi, kto odpowiada za tory? Są, jakie są i po innych ten pociąg nie pojedzie, bo ich nie ma. Kupując pociągi PKP IC dokładnie o tym wiedział -to po co kupował coś, czego i tak nie wykorzysta niepotrzebnie płacąc tyle kasy? Poza tym zdarzyło mi się słyszeć, że "polska wersja" nie ma pełnych możliwości "standardu", bo i tak brak odpowiednich torów nie pozwoliłby na ich wykorzystanie -kosztuje jednak 2x drożej od pociągu, który w pełni aktualne możliwości tych torów wykorzystuje.
Jan235 / 85.237.183.* / 2015-09-21 18:00
Gdy ogłaszano przetarg nz SZYBKI POCIĄG ani PESA ani NEWAG nie miały w swojej ofercie zestawu o zblizonej klasie i szybkości do PENDOLINO. Pierwsze próby takiego pociągu PESA przeprowadziła w pierwszej połowie 2015roku.
kazimierz2 / 78.131.198.* / 2015-09-21 22:56
Przyjmuję, że masz rację -nie śledziłem tematu przez wszystkie lata, więc nie będę się kłócił. Teraz jednak obie te firmy mają odpowiednie zestawy -a na pewno pomysł ich budowy nie pojawił się wczoraj. Czy ktoś przed zawarciem kontraktu na Pendolino interesował się planami rozwojowymi obu firm? Myślę, że możliwe było zawarcie z nimi kontraktu na opracowanie i wykonanie odpowiedniego zestawu -którejś by się to na pewno udało (jak widać udało się obu i to bez takiego kontraktu).
mrfreddie / 128.177.118.* / 2015-09-21 17:24
Lapownicy i przekretasy, ktorzy nastrzeczyli nam pendolino powinni zostac rozstrzelani, a przynajmniej (teraz po zniesieniu kary smierci) do konca zycia gnic w lochu.

Od poczatku widac bylo, ze ten wydatek (dla ledwo zipiacego PKP) nie ma najmnijeszego sensu. Bardzo wysoki koszt - watosc uzytkowa taka sama l(lub mniejsza) niz wieloktronie tanszych skladow krajowej produkcji. Slowe, kompletnie niepotrzebna zabawka.

Kiedy sie wybuduje infrastrukture dla kolei duzych predkosci (co zapewne nie nastapi jeszcze przez dlugie lata) wtedy bedzie czas, zeby myslec o takich zakupach. Opowiadanie, ze jak kupimy szybki pociag, to wtedy pojawi sie bodziec do bardziej sprawnej modernizacji torow i trakcji jest rownie prawdziwe jak twierdzenie, ze Euro 2012 przyczyni sie do zintensyfikoania inwestycji dorgowych i w ogole napedzi gospodarke.

Zamiast marnowac grube pieniadze i pograzac PKP w dlugach, ktore sie moga skonczyc likwidacja firmy (i np. sprzedaza kolejom niemieckim - byc moze zreszta o to chodzilo), trzeba bylo z rozsadkiem zaczac modernizowac najbardziej zdekapitalizowane linie. 160 km/h na calym przebiegu dalekobeznej trasy na dzisiejsze wrunki zupelnie by wystarczylo i przywrocilo konkurencyjnosc kolej (wobec transportu drogowego i lotniczego).
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy