Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Zabiorą kolei 5 mld złotych. Będzie gorzej niż w Rumunii

Zabiorą kolei 5 mld złotych. Będzie gorzej niż w Rumunii

Wyświetlaj:
SOBIEPAN / 83.30.169.* / 2011-01-24 17:19
Niech ten gość już lepiej zostanie przy łopacie. Do niczego innego się nie nadaje
jakub2 / 79.162.73.* / 2011-01-24 15:39
Niemcy już czekają na polskie koleje za grosze , a jak już wykupią to mają transport w rękach jak w 1939 tyle tylko że tanim kosztem i przy pomocy? V kolumny , i okupacja w pełni , mam nadzieję ze jakaś partyzantka się znajdzie.
Bib / 91.206.210.* / 2011-01-24 08:22
O ZGROZO,
Tym sposobem Pan Grabarczyk rozłoży kolej na 4 łopatki. Nie można do tego dopuścić. Dobra Kolej to wizytówka kraju, a drogi i tak finansowane z różnych źródeł są okradane przez nieudolnych inwestorów.
Zróbmy coś na Boga z koleją, nie zabierajmy ich pieniędzy, jeśli można coś w końcu zrobić.
gżegżółka / 82.160.233.* / 2011-01-24 06:53
A Niemcy znów się będą śmiali z głupich niedouczonych polaczków i nazywać ich polskimi świniami że nie idą z postępem i nie dają większych nakładów na kolej, ale cóż świnia zawsze będzie świnią
ironius / 87.99.49.* / 2011-01-23 18:36
Rząd nie ma pomysłu na infrastrukturę, podobnie jak na inne rzeczy.
Ja chcę podróżować koleją, a nie tracić czas w samochodzie. Zobaczymy za kilka lat, gdy nie będzie kolei, a na autostradach i ekspresówkach nie pomieszczą się miliony kupowanych aut. Czy te 5mld zabrane kolei to będą efektywnie wydane pieniądze? Wątpię
p-p / 84.190.203.* / 2011-01-23 14:50
w polen jest -?
nowe AUTA, na raty !
a polityka pada ,,,
Syzyfowe prace / 87.204.176.* / 2011-01-23 11:43
Gdyby Polska była Emiratem wydobycie ropy byłoby nieopłacalne.
gf / 95.49.102.* / 2011-01-23 10:41
wszystko to prawda ALE w opcji że rząd chce sprywatyzować kolej do końca. A w sytuacji złej obsługi łatwiej sprywatyzować.Ludzie sie zgodzą bo nie maja wiedzy na co się godzą.
................ / 89.79.219.* / 2011-01-23 05:13
Złomiarze już zacierają ręce.
~mick / 62.87.177.* / 2011-01-23 00:28
i dobrze! wolę autostrady czy ekspresówki niż brudne, śmierdzące, psujące i spóźniające się pociągi. A w szczególności czekam na s5 Poznań-Wrocław
jakub2 / 79.162.73.* / 2011-01-24 15:54
mick Kolej to nie tylko przewóz twojej śmierdzącej d..y ,ale wielki transport towarowy który wepchnoł sie na drogi i autostrady gdzie sieje śmierć i zniszczenie przez tiry , po za tym ekologia i obronność kraju i wiele innych przyczyn przemawiających za utrzymaniem kolej w rekach państwa , prywatyzacja tego sektora nie rozwiązała problemu , tylko go pogłębia , to jest właśnie elektorat PO , najważniejsza jest własna du.a.
MTA / 77.236.26.* / 2011-01-23 03:01
Widać, że jesteś kompletnym ignorantem w temacie... Pociągi właśnie dlatego są stare i śmierdzące, że nie ma kasy na nowe... to samo dotyczy szlaków... Kasy na kolej jest tylko tyle, że ledwo starcza na bieżące utrzymanie najważniejszych szlaków...
W każdym normalnym kraju wydatki na infrastrukturę kształtują się na poziomie 60/40 dla kolei - 60% kasy idzie na infrastrukturę kolejową i to widać po naszych sąsiadach, w Niemczech, czy Czechach...
Ale oczywiście tego już nie wiesz... bo prościej obrzucić coś błotem i wyśmiać...
morf666 / 83.2.211.* / 2011-01-22 20:59
wszyscy macie rację. Jednak zauważcie że kolej to przede wszystkim na zachodzie prędkość, prędkość i jakość. Nie każdy chce jeździć fiatem 126p, ale ma zachodnie używane auto, bo standard lepszy. Proszę zauważyć że pod autostrady trzeba ziemi - która kosztuje, trzeba budowniczych a kilometr autostrady jest niebagatelnie drogi jak dla naszej kieszeni. A teraz kolej, grunty pod nią są już własnościowe, więc nie trzeba dokupować, teraz wystarczy zmodernizować tabor, bo ten mamy jeszcze z lat 50 XX. wieku, kto by chciał jeździć fiatem 126p - nikt. Główne magistrale kolejowe łączące kraj istnieją tylko je zmodernizować co nie będzie kosztowne i przystosować je do prędkości do 160 km/h co da mam połączenia szybkie i krótkie czasowo. Niestety Grabarczyk nie widzi jeszcze najważniejszego potencjału - ilości, bo niestety większość towarów pod względem logistycznym można dostarczyć koleją i to ogromne ilości, bo wystarczy że skład jaki może pociągnąć lokomotywa elektryczna to do 2 000 ton samego ładunku + waga składu samego co daje w przybliżeniu 3 000 ton, pytanie ile trzeba na to TIR-ów.
A wszystko rozchodzi się o logistykę i dobre zarządzanie istniejącą infrastrukturą. Ale najważniejsze jest to żeby znaleźli się ludzie w rządzie i samej PKP - kompetentni, potrafiący wykorzystać pieniądze oraz istniejącą infrastrukturę kolejową.
Nowe wagony do przewozu ludzi + zmodernizowana infrastruktura + odpowiedni marketing = sukces murowany.
Wyobraźcie sobie jak by wyglądałaby podróż z Przemyśla do Szczecina w 8 godzin w luksusowym pociągu Pendolino jak na Polskie warunki.
Pozdrawiam
zby79 / 79.163.238.* / 2011-01-23 00:25

A wszystko rozchodzi się o logistykę i dobre zarządzanie
istniejącą infrastrukturą.

Rozkładu jazdy nie potrafią zrobić a tu takie wymagania?
oswiecony17 / 83.8.167.* / 2011-01-23 02:11
Afera z rozkładem jazdy to celowe działanie, aby skanalizować opinię społeczną. I mamy kuż efekty w postaci komentarza "uświadomionego" zby79 - nie sądzisz chyba, że kasjerka nie potrafi wywiesić arkusza papieru???
wd / 89.78.90.* / 2011-01-23 15:55
To raczej nie jest celowe, bo balagan na kolej trwa od lat. I nie pomogly ani rozbicia na spolki, ani zmiany zarzadow. Problem polega raczej na ludziach, ktorzy rzadza i czesc ktora pracuje. Oni wychowali sie i przyszli po to by nic nie robic korzystnego, a tylko brac pensje wzorem poprzednikow. Jesli kolej chce dotacji powinna miec tanie bilety lub wrecz darmowe. A tak po prostu zarzadowi nie zalezy na robocie, bo dogadanie rozkladow to nie jest kwestia kosztow, a sprawnej organizacji.

Ludzie calkiem slusznie oczekuja, ze skoro maja placic w podatkach za kolej to niech jej uslugi beda darmowe. Wtedy jest sens kupowania za panstwowe pieniadze nowoczesnej infrastruktury. Pozwole sobie zauwazyc, ze takie brytyjskie koleje na wielu waznych odcinkach nie sa nawet zelektryfikowane, a osiagaja ponad 100 km/h (spalinowozy).

Jest kwestia ceny i jakosci - o ile takie TGV we Francji jezdzi szybko to jednak z racji ceny wiekszosc wybiera tansze rozwiazania. To nie jest oferta dla zwyklych ludzi, tylko bajanie tych ktorym krajowe polaczenia lotnicze przestaly odpowiadac.

My powinnismy skupic sie, po zbudowaniu autostrad przede wszystkim na budowie taniej (lub wrecz darmowej - bo to jedyne rozwiazanie do obciecia kosztow wlasnych do minimum, przy jednoczesnym finansowaniu z podatkow) kolej jezdzacej z predkoscia ok. 120 max 160 km/h. Ale rzeczywista, nie wyimaginowana. Szybsza kolej tak, ale za wlasne pieniadze prywatnych przewoznikow - bo jesli ktos zamiast leciec do Gdyni z Warszawy, chce dojechac tam koleja to niech kupuje bilety. Bo koszty beda ogromne, a wagony w polskich warunkach beda wozily powietrze.
AZda / 213.134.184.* / 2011-01-22 17:20
Widziały gały co brały?
http://teczki.obserwowani.pl/8542.html
oveovi1 / 195.205.88.* / 2011-01-22 14:12
a co to ma Rumunia do rzeczy???bo nie rozumiem p.A.Furgalski
Lysy 25 / 77.255.158.* / 2011-01-22 11:21
Skończymy bez kolei i z siecią drogową po której będą jeździły głównie furmanki.

Ceny ropy naftowej rosną i za parę lat może to być nawet 200-300 USD za baryłkę a wtedy Polska zostanie właściwie bez szlaków transportu.

Może flisacy będą spławiali coś Wisłą.

Budowa sieci autostrad w warunkach gdzie rozpoczynają się globalne deficyty ropy to najzwyklejsza głupota.

No ale buduje się.
Dokładnie jak za Gierka.
vokus1111 / 178.235.208.* / 2011-01-22 00:45
no może się skończyć tak, że nie będzie kolei w Polsce
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy