Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Zabiorą kolei 5 mld złotych. Będzie gorzej niż w Rumunii

Zabiorą kolei 5 mld złotych. Będzie gorzej niż w Rumunii

Wyświetlaj:
Wacuś Młody Europejczyk / 83.5.181.* / 2011-01-21 19:52
WykOOlejone LEMINGI - najlepiej to WSZYSTKO " wyj...b...ać w kosmos ", razem z tym MAKABRYCZNYM nierządem i cała kolonią bezpłodzia, które bez klikania nie da rady wytrzymać nawet pół godziny
Konkret / 2011-01-21 19:17
Niech już zamykają{ostatni gasi światło) bo jak widzę naszą PKP to mnie krew zalewa .6 wagonów ,a 1 pasażer,kierownik pociągu,konduktor ,maszynista-to stały widok jak stoję na przejeździe kolejowym.
Proponuję żeby dla tego 1 pasażera zamówić TAXI a tą resztę posłać na ...
Drewnis / 212.160.173.* / 2011-01-21 18:33
Nie mogę takich artykułów czytać. Kolej jest najtańsza! No to ja chyba liczyć nie potrafię. Bilet z Warszawy do Gdańska to około 100 zł w jedną stronę. Po pierwsze pociąg z Warszawy do Gdańska jedzie 5 godzin jak do tego doliczę że muszę dojechać na dworzec i z niego to mi wychodzi jakieś 6. Samochodem jest jakieś 350 km. Gdyby do gdańska z wa-wy była ekspresówka to jechał bym 3h. A tak siódemką jadę góra 4,5 godziny. A na wachę wydaję góra 200 zł w dwie strony. A zatem koszty takie same a komfort nie porównywalny (oczywiście na korzyść samochodu).A jeśli się jedzie z rodziną to różnica w koszcie jest ogromna. Osobiście nie widzę racjonalnego powodu wydawania miliardów w kolej. Dla pociągu towarowego nie ma znaczenia czy jedzie 30 czy 130 na godzinę. Bo świeżych owoców się koleją nie przewozi. Jeszcze w szkole uczono mnie że pociąg jedzie od stacji a do b a samochód bezpośrednio od odbiorcy do dostawcy. Należy jedynie inwestować w linie na krótkich odcinkach w aglomeracjach miejskich do 100 km od centrum. Bo to ma sens.Choć na swoim doświadczeniu i w to powątpiewam. Mój pociąg z Legionowa do Warszawa Wola (całe 30km) pokonuje w 50 minut. Wynik ten raczej nie powala. Dla porównania ja taki odcinek samochodem pokonuje w 20 minut.
kole / 178.36.143.* / 2011-01-21 21:47
Dziś do Gdańska jedzie się 5h,
ale to nie jest normalny czas. Ekspres do Gd. w latach '90 jechał ok. 3h.
W normalnym kraju ekspres pomiędzy dwiema aglomeracjami między kótrymi jest 350 km - powienien jechać 2h. Więc pociągi mają sens, ale PKP ma straszne problemy ze środkami UE, jeśli jest ryzyko to niech je przełożą na drogi i tyle.
jliber / 2011-01-21 18:59 / Tysiącznik na forum
Widać że właściciele money.pl mają jakieś powiązania z PKP, to jedyne wytłumaczenie tego tekstu.
kayaggg / 213.238.67.* / 2011-01-21 18:32
POlitycy celowo tak rządzą spółką PKP, rozwalają to, co zostało.
double agent sc / 173.32.52.* / 2011-01-21 17:45
Dlaczego jak w Rumunii? Powinno się myśleć pozytywnie więc znacznie lepiej jest powiedzieć, że będzie lepiej niż w Zimbabwe. To co mogę dodać do tego tematu to to, że kupując bilet stałem w kolejce całą godzinę a było nie więcej niż 20 osób. W Polsce, kraju z ponad tysiącletnią tradycją, ciągle można przejechać najszybciej z jednego końca kraju do drugiego, tak jak tysiąc lat temu, jadąc wierzchem na koniu. W tym długim, dwudziestoletnim okresie przejściowym przechodzenia z socjalizmu do nowoczesnego kapitalizmu i ciagłej nauki całego społeczeństwa o tym jak żyć w kraju o ustroju demokratycznym, ludzie sami wybierają co jest dla nich lepsze. Większość wybrała transport samochodowy a nie kolejowy. Tych co się ze mna nie zgadzają mogę zapewnić, że przeciętna droga od przystanku autobusowego do domu jest znacznie krótsza niż ze stacji. Potrzeba istnienia linii kolejowych jest niepodważalna ale nie w takim układzie jak obecnie. Wiekszość tras kolejowych idzie tak jak w XIX wieku układano tory zgodnie z linią granic podczas zaborów. Można też bardzo dużo powiedzieć o szybkości i wygodzie podróżowania koleją. Kto ma czas do stracenia na tak długie podróżowanie w dzisiejszych czasach? Nasuwa się automatycznie wniosek, że połączenia gdzie jest mało klientów powinne być zamknięte i zastąpione transportem autobusowym. Pracowników kolejowych obijających gruchy możnaby wtedy przesunąć do zwijania niepotrzebnej trakcji elektrycznej a złom miedzi nawet można eksportować po znakomitej cenie. Tory, po których pociągi przejeżdżaja raz na dzień lub nawet raz na tydzień mogą rozbierać bezrobotni a żwir może nawet przydałby się przy utwardzaniu dróg szybkiego ruchu. Decyzja Grabarczyka wydaje się jak najbardziej słuszna jeżeli weźmie się pod uwagę sytuację finansową w jakiej Polska się znajduje. Jeżeli Rząd nie będzie podejmował w dalszym ciągu działań dążących do przeprowadzenia reform zalecanych przez EU to nigdy nie będzie na nic pieniędzy. Minister czy nawet premier, przypierani do muru przez innych przy korytach mają bardzo małe szanse na zmianę tego co się obecnie dzieje wię nawet taka drobna zmiana jaką zrobił Grabarczyk powinna tylko cieszyć.
ReNatka / 195.238.227.* / 2011-01-21 17:19
Dobrze!! Niech zabierają i to jak najszybciej. Niech się wezmą do roboty a nie tylko kasę im dawać.
oder wie seh ich das? / 89.72.16.* / 2011-01-21 17:12
Grabarczykowi i całej ekipie PO należy się Żelazny Krzyż za umoczenie PKP i przygotowanie do przejęcia przez Deutsche Bahn AG.


GUT GEMACHT!

Od PO dostał kwiaty u mnie ma kopa z listy wyborczej.
jliber / 2011-01-21 18:58 / Tysiącznik na forum
Jeszcze bym Deutche Bahn dopłacił jakby chcieli PKP. Dzisiaj bym oddał.
oborowy / 79.185.91.* / 2011-01-23 22:45
jliber.Ty swoje POrtki oddaj za darmo.

Pajacu jeden.
oder wie seh ich das? / 89.72.16.* / 2011-01-21 21:26
Nie martw się oddadzą jak będzie odpowiednio kosztować żeby odpowiednio zarobić, a zapłacą jeszcze mniej.

Zupełnie jak z cukrowniami, kupili po to tylko żeby sprzedać dalej. Tylko pytanie kto po drodze na tym zarobił. Przecież nie Polska.

GUT GEMACHT!
qwertus / 89.73.151.* / 2011-01-21 16:11
wystarczy ich kłamstw i obłudy, na zielona trawkę z nimi
EURO STUDENT / 2011-01-21 16:21
na zieloną trawkę to się idzie po pracy ... oni nie wykonali żadnej pracy

widzę tylko jedno wyjście dla nich - wóz z łajnem i za wschodnią granicę
antyJewsovieticus / 178.235.210.* / 2011-01-21 16:10
POgrobowcy Polski. To czego nie mogą sprzedać dobiją. Nie może być nic polskiego. Niemcy już zacierają rączki.
jliber / 2011-01-21 18:59 / Tysiącznik na forum
Jeszcze bym Deutche Bahn dopłacił jakby chcieli PKP. Dzisiaj
bym oddał.
p_a_o_l_o / 77.255.104.* / 2011-01-21 15:37
NARESZCIE, to dobry ruch do tego aby w końcu to dziadostwo PKP padło i zbankrutowalo, wtedy wejdą zachodnio-europejskie koleje i może będzie troszke drożej ale po ludzku! nie będziemy jeździc jak bydło w zimnych i brudnych pociagach wsiadając do nich przez okna. Ja wole dopłacić kilka złotych i jechać jak człowiek a nie jak zwierzę. Dzięki takiem przesunięciu kasy będziemy mieli SZYBCIEJ i lepsze drogi a po upadku PKP i lepsza kolej. I zobaczycie, że jak wejdą do nas zachodnie koleje to okarze się, że na tych samych torach da się jeździć lepiej, wygodniej i punktualniej!
man1 / 46.113.233.* / 2011-01-23 23:17
ZEBYS SIE NIE ZDZIWIL, ze zachodnie koleje (np. DB) w Polsce beda jezdzic lepiej, wygodniej, punkualniej... Wycofane na zachodzie 20 letnie wagony dadza na polskie tory a zachodniego standardu jeszcze tu dlugo nie zobaczysz. Trzeba byc naiwnym, zeby twierdzic ze zagraniczni operatorzy dadza do polski nowoczesne sklady jakie jezdza na zachodzie. W kujawsko-pomorskim na jednej trasie jezdzi angielska arriva-sklad bardziej nadajacy sie do muzeum niz na trase. Trzeba inwestowac madrze w PKP a nie liczyc, ze ktos inny tu wprowadzi lepszy standard. Tylko, ze za rzadow PO nie ma sie co spodziewac, ze bedzie lepiej.
kole / 178.36.143.* / 2011-01-21 21:51
dziadostwo państwowe, nie zbankrutuje, bedziesz ciągle dopłacał podatkami do tego żelastwa.
może nich ktoś mi wyjaśni, dlaczego UE zależy na zrównoważonym rozwoju ? skąd wynika 40-60 ??
Deder / 87.207.128.* / 2011-01-21 16:53
A ja się z tobą zgadzam w zupełności. Lepiej już "dziś - jutro" mieć lepsze drogi i nie wydawać na marne unijnych funduszy (których oni i tak przez swoją opieszałość nie potrafią wykorzystać w terminie, a przez to możemy je całkowicie stracić) w ciągłe remonty przestarzałych rozwiązań i technologii wykonywanych przez skrajnie nieodpowiedzialnych ludzi z PKP. Lepiej to od razu zaorać, a po wybudowaniu najważniejszych (strategicznych) dróg, zacząć od nowa w nowoczesnych technologiach (przeskakując nie jedną dekadę w rozwiązaniach technicznych) i budować z głową przy udziale środków własnych lub obcych inwestorów. Zaoszczędzone fundusze np.: na mniejszej ilości wypadków drogowych i kosztów z tym związanych (służba zdrowia itp.) - można wówczas przeznaczyć na dopłaty do biletów lub inne koszty związane z modernizacją kolei. A tak to nigdy nie będziemy mieli ani dobrych dróg, ani kolei spełniającej podstawowe standardy przewozu ludzi, zaznaczam ludzi nie bydła. Na ten czas chaosu na pewno znajdą się kreatywni ludzie (biznesmeni), którzy tą lukę zapełnią "busami". Przecież życie samo podpowiada rozwiązania choćby prowizoryczne i tymczasowe. Po co mamy iść tą samą drogą technologiczną i popełniać te same błędy, jak moglibyśmy pójść na skróty w doganianiu innych.
relista62 / 89.72.236.* / 2011-01-21 16:39
Kolejny chory marzyciel, a skąd te niemieckie koleje tak dobrze stoją może dlatego , że Niemiecki Rząd dobrze traktuje swoją DB w odróżnieniu od wszytkich polskich rządów które swoją kolej gnoją od lat, może dlatego , że niemiecki rząd po każdych wyborach nie traktuje swojego DB jako łupu dla znajomych królika i nie obcina na każdym kroku nakładów na utrzymanie infrastruktury. Podano ostatnio, że cała polska kolej dostała całe 2,75 mld zł w tym na utrzymanie infrastruktury cały 1 mld zł i jak to się ma do kosztów utrzymania torów. Wydaje mi się , że specjalnie wywołano przesilenie na kolei , aby zabrać pieniądze przeznaczone na inwestycje w utrzymaniu polskich torów. I do ciebie marzycielu Niemcy do nas nie wjadą bo nie będą mieli po czym jeździć podobne zdanie mają Czesi szkoda im taboru na dziadowstwo. Wiesz dlaczego Tusk nie odwołał Grabarczyka a pochwalił go za niby dobrą pracę bo ten jest w stronnictwie Schetyny , a to jest groźne dla pana premiera. Bardzo lubię jeździć pociągami ale w Polsce urzędnicy również kolejowi bardzo lubią pł.......ć d....ę w wypasionych brykach więc im kolej nie jest potrzebna ot cała tajemnica tego kraju.
Wacuś Młody Europejczyk / 83.5.181.* / 2011-01-21 16:26
Aż serce rośnie, na tak ŚWIATŁEGO LEMINGA. Bo jak Polska była w Unie Europejskiej to koleje austryjacke i rosyjskie i pruskie tak fajnie konkurowały, że pociagi chodziły jak zegarki. Ale sie popsuło przez Piłsudskiego bo mu się bycia w Unii Europejskiej odechciało i zachciało polskich kolei. Ale jak Tusk wszystko ponaprawia to sie Piłsudskiego z krypty na Wawelu wyniese na kopiec Piłsudskiego, a Tuska położy na Jego miejsce.
12ww3333 / 24.114.255.* / 2011-01-21 16:13
Bez obrazy ale nie masz zielonego pojecia o czym piszesz - teoria jest piekna - wejda zachodni inwestorzy i bedzie cacy - odrzutowe kolejki a moze nawet uzywajace elektromagnetycznej technologii takiej jak w Hong Kongu - 400Km/h - uweierz mi to tylko bujna wyobraznia... Realia sa troche inne - ktos z rzadu dostanie w lape i wpusci na rynek inwestora , ten z kolei uruchomi zamiast 100 to 20 polaczen bo mu sie nie bedzie oplacalo. Potem okaze sie ze sprzet jest nie nadajacy sie na warunki polskie (np. za wysokie wagony - juz tak raz bylo wczesniej) i wtedy - kase wchlonie mafia PO, pociagu nie bedzie, a te jak to napisales "troche wyzsze stawki" spowoduja ze 2 lata po wdrozeniu projektu pomyslisz sobie - co by nie mowic to PKP przynajmniej mialo wiecej polaczen i tansze bilety o 100% ... Tak naprawde chodzi tylko o zarzad i budzet - PO rozgrabilo wszystko co sie da... teraz chca dokonczyc dziela prywatyzujac szpitale itp - uweirz mi ze PKP gdyby mialo kase jaka oni chca teraz rozkrasc - to bylbys zadowolony zarowno ze standardow jakie oferuja jak i z jakosci uslug....
myślący / 78.131.216.* / 2011-01-21 15:50
Człowieku , nie wiesz o czym mówisz! To już było ćwiczone - zachodnie koleje zażądały jeszcze większych pieniędzy - nie mómy tu o dotacjach bo jest to bzdura - to jest utrzymanie własnej infrastruktury, któego to obowiązku Państwo nie spełnia od lat! A jeżeli twierdzisz, że po tych samych torach bez remontuy pojedzie zachodnia kolej szybciej, to znaczy że albo jesteś terrorystą i lubisz oglądać katastrofu albo nie masz pojęcia co wypisujesz.... A troszkę drożej - oznacza np 3-4 x jak cię na to stać....Powodzenia!
EURO STUDENT / 2011-01-21 15:01
Grabarczyk z Łopatą - Grabarz polskiej infrastruktury
arch / 2011-01-21 15:39 / Tysiącznik na forum
Trafny komentaż - A " Ministerstwo ogranicza budowę dróg "z troski o finanse publiczne""

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/479990,ministerstwo_og
ranicza_budowe_drog_z_troski_o_finanse_publiczne.html
Adam222 / 77.88.138.* / 2011-01-21 14:58
Ostatni biznes jaki zrobi PKP to sprzedaż szyn kolejowych na złom.
kole / 178.36.143.* / 2011-01-21 22:10
na drutach miedzianych więcej zarobią, ale mogą nie zdążyć, bo sprytny narodek już się tym zajmuje
Wol / 83.168.89.* / 2011-01-21 14:40
Lobby kolejowe przystapiło do ofensywy.Na kolei jest podobnie do słuzby zdrowia,ile byś nie wsadił to i tak efektów nie zobaczysz.Oczywiscie kolej należy modyfikować,ale to długi i kosztowny proces,natomiast przesuniecie tych pieniędzy na drogi przyniesie efekt w krótkim okresie czasu i ulży nam kierowcą.Tak trzymać.
relista62 / 89.72.236.* / 2011-01-21 16:49
Dlaczego zachód inwestuje w swoje koleje jak myślisz dlatego , że tak kolej kochają czy dlatego, że mają zatkane drogi i miasta. Powiedziałbyś m, że w Polsce nam do tego daleko ale już teraz wystarczy zobaczyć co się dzieje w godzinach szczytu nawet w małych miastach horror drogowy. Wybudowanie dróg ekspresowych nic nie zmieni bo nie będzie można do nich dojechać jak każdy kto nie będzie miał możliwości dojechać do pracy koleją ruszy swoją zdezelowaną bryką, ale ty gościu myślisz a co mi tam eszta mnie nie obchodzi. Napisano kiedyś w regulaminie wojskowym , że żołnierz ma prawo do dobrego DOWODZENIA , a ja jako obywatel Polski mam prawo do dobrze rządzącego rządu i od lat nie mogę się tego doczekać ciągle co wybory PARTACZE w rządzie i w SEJMIE na szczęście nie wszyscy.
Adam222 / 77.88.138.* / 2011-01-21 15:01
Sam sobie zaprzeczasz. Jeśli uzdrowienie kolei to proces kosztowny to nie wolno zabierać z kolei pieniędzy bo uzdrowienie nigdy nie nastąpi. A niestety kolej jest tańsza niż prywatne wożenie tyłka. No i nie każdy ma samochód.
kole / 178.36.143.* / 2011-01-21 22:01
uzdrowianie proponuję zacząć od wypieprzenia połowy leszczy i nierobów. cytowany tu ciągle DB ma zupełnie inny wskaźnik zatrudnionych na 1 km. o połowę niższy.

dopóki tego nie zrobią - nie zgadzam się na ani jedną złotówkę dotacji, bo jak zwykle wszystko zmarnują i rozkradną.

mały paradoks - samochód z czterema osobami na dystansie 300 km jest tańszy niż pociąg, bo wychodzi po 80 na łebka, z amortyzacją samochodu. pociąg - 400 za bilet + DOPŁATY od podatników.

Ile jeszcze chcesz wrzucić pieniędzy do tej złodzejni ???
Ekonom. / 195.20.110.* / 2011-01-21 12:57
Bardzo mi się podoba wasza partia, ale przekonajcie mnie , dlaczego warto zagłosować na PO w najbliższych wyborach?

Najlepiej powiedzcie mi, co zawdzięczam obecnemu Rządowi, bo wciąż się wacham... :( a obowiązki rodzinne + wymagająca praca skutkują, że nie mam czasu na oglądanie najpopularniejszych stacji telewizji komercyjnych, publicznych i tych o zabarwieniu duchowym, nie słucham radia, na internet też czasu nie mam. :(
fanPO / 178.235.210.* / 2011-01-21 16:19
Bo nie tylko młodym odbieramy wszystko. I dodatki do kredytów mieszkaniowych i podnieśliśmy vat na dziecięce rzeczy z 7 na 22% i wprowadziliśmy najwyższe podatki w Europie. Od marca dobierzemy się i do trupów. Już ustawa zmniejszająca zasiłek pogrzebowy czeka na wejście w życie. Bezkarnie, bez ograniczenia i bez uzasadnienia zdobyliśmy ponad milion billingów rozmów telefonicznych i nie tylko. Mąż lub żona może wykorzystać je w sądzie przeciwko partnerowi oczywiście jeżeli jej postawa była POprawna. Nawet UE szlag trafił jak się o tym dowiedzieli, ale nic to. Inwigilujemy każdego i wszystkich. Wiadomo kto naszą partię zakładał. Ponad 400 afer to też powód do dumy. Dlatego warto płakać i płacić, bo zobaczyć uśmiechniętą twarz bezkarnych aferzystów - bezcenne.
Kiślowaty / 88.199.162.* / 2011-01-21 14:26
Wyższy VAT i kradzież naszych emerytur celem łatania budżetu.
relista62 / 89.72.236.* / 2011-01-21 16:52
Politykom bardzo dobrze wydaje się cudze pieniądze . Oni maja zapewnione dostatnie emerytury co ich obchodzą zwykli obywatele
Ekonom. / 195.20.110.* / 2011-01-21 15:08
Nie zrozumieliśmy się - to mnie raczej zniechęca, ale rozumiem, że te działania są w myśl "By żyło się lepiej" - więc wciąż czekam na argumenty, które mnie upewnią, że PO jest rzeczywiście partią dbającą o swych obywateli, o stan gospodarki, walczy z korupcją itp. itd. ... Po prostu nie chcę zmarnować mojego głosu w wyborach.
POprawny_wyborca / 178.235.210.* / 2011-01-21 16:21
Ochroniliśmy was przed złymi pisiorami. Mało jeszcze?
Ekonom. / 195.20.110.* / 2011-01-21 16:43
Hm... poważny argument. Tylko przed czym konkretnie miałem zostać ochroniony? W partii żadnej nigdy nie byłem i nie zamierzam; za PiS'u też mnie nikt jakoś nie wsadzał do więzienia i do sądów nie pozywał (jedynie mandat od drogówki, w sumie słuszny).
Poza tym prosiłbym bardziej merytoryczne argumenty - co PO zrobiło dla mnie jako obywatela, na czym skorzystałem. Proszę o odpowiedź wyborców PO.

Dziękuję również osobom, które mniej lub bardziej emocjonalnie odpisały na mój post, wskazując skutki działań obecnego Rządu, które zniechęcają mnie do PO, ale ... może są to działania wyjęte z kontekstu? Może to fragment jakiegoś misternego planu budowania Wielkiej RP? W końcu zdażały się w historii przybadki, ze ludzie płacili wyższe podatki i jednocześnie byli zadowoleni.
kole / 178.36.143.* / 2011-01-21 22:09
spójrz na to inaczej. dużego wyboru nie masz.
masz dwie partie plus 3 przystawki.
3 rządziły w ostatnich 10 latach, więc nie musisz lecieć do archeo i czytać książek. zastanów się i wybierz tych którzy ci najbardziej pasują.
najbardziej nie oznacza, że 100%.

Najnowsze wpisy