Forum Forum dla firmKsięgowość

zakup komputera a koszty działalności

zakup komputera a koszty działalności

paulcity / 2008-09-07 13:54
Witam,
Mam pytanie w związku z prowadzoną jednoosobowo działalnością gospodarczą
w działalności służby zdrowia(usługi diagnostyczne).Chciałbym dokonać zakupu komputera niezbędnego mi do pracy i koszty tego zakupu włączyć jako koszty uzyskania przychodu,nadmieniam że komputer ma służyć mi do dokonywania ewidencji badań,prowadzenia kart klientów,dokonywania ewidencji badań itp.czyli wszystkie tematy w zakresie prowadzonej działalności gosp.
Moje pytania to:
1.Czy kupując komputer na fakturę muszę po ewentualnym zakończeniu lub zawieszeniu działalności zwrócić odpisaną kwotę lub po jakim czasie sprzęt się
zamortyzuje i przejdzie na moją własność czyli krótko co jak zawieszę lub zakończę działalność?
2.Czy muszę prowadzić osobną ewidencję na taki rodzaj sprzętu nadmieniam że badania wykonuję dzierżawiąc sprzęt diagnostyczny od placówek sł.zdrowia które zlecają mi te prace
Na koniec dodam że rozliczam się z fiskusem na podstawie "Książki przychodów i rozchodów"
Dziękuję z góry za poradę

Najnowsze wpisy