Forum Polityka, aktualnościKraj

Zespół Laska apeluje do zespołu Macierewicza

Zespół Laska apeluje do zespołu Macierewicza

Wyświetlaj:
bsf / 83.29.255.* / 2013-09-28 16:01
-----Wpis usunięty z powodu złamania regulaminu Forum Money.pl.---------
zbyszek324 / 208.54.80.* / 2013-09-28 15:02
-----Wpis usunięty z powodu złamania regulaminu Forum Money.pl.---------
neros / 46.151.136.* / 2013-09-28 14:30
Szanowny Panie Lasek przecież nie ma nic prostszego jak udostępnić ekspertom p. Macierewicza wszystkich danych na podstawie których stwierdzacie że Tupolew uległ katastrofie z winy pilotów i brzozy i niech ci eksperci przedstawia swoją wersję na otwartej konferencji naukowej w raz z pana ekspertami, a nie wyszydzać i opluwać ludzi jak to czynicie w tej chwili.
L_W / 83.10.14.* / 2013-09-28 13:39
Lasek, a rejestrator K3-63 odnaleziony?
Jakbyś panie Lasek nie wiedział gdzie szukać, to on był pod podłogą w kabinie pasażerskiej, w środku samolotu.
Taki prostopadłościan stalowy, opancerzony, o długości ok. 50 cm.
RyszardW / 212.106.187.* / 2013-09-28 13:28
w swoich kretactwach. Panowie jezeli nie jestescie winni to działajacie logicznie i zgodnie z procedurami sledczymi. Ale jezeli wasz udział w tej katastrofie i jej wyjasnianiu jest faktem .!? TRo zeczywiscie macie problem historyczny tak jak Jaruzelski i jego akolicie ideologiczni z Katryniem
dgen / 2013-09-28 12:42 / Tysiącznik na forum
poniżej podaję "procedury" badania wypadków lotniczych zastosowane przez ekipę tuska:

- właściciel samolotu powinien zawrzeć ustne (koniecznie) porozumienie z przedstawicielem państwa na którego terytorium nastąpiła katastrofa w celu ustalenia, kto ma prowadzić śledztwo. Ważne aby kraj prowadzący śledztwo nie był demokratyczny i był traktowany przez NATO (którego członkiem jest właściciel samolotu) jako państwo wrogie
- tuż po katastrofie, w celu uporządkowania terenu, szczątki samolotu powinny być szybko przeniesione w jedno miejsce - ułatwi to potem ich badanie
- mile widziane jest, aby w ciągu max. 24 godzin po katastrofie, MSZ właściciela samolotu poinformował światową opinią publiczną , ze winny katastrofy był pilot
- teren katastrofy, w celu zabezpieczenia śladów, powinien być jak najszybciej wyrównany ciężkim sprzętem i zalany betonem a okoliczne drzewa wycięte
- szczątki samolotu muszą zostać pocięte na drobne kawałki i złożone w jednym miejscu. Ułatwi to potem ich ew. transport do laboratoriów badawczych. Mniejsze elementy wraz ziemią i szczątkami ludzkimi , zgodnie z praktyką badawczą , muszą zostać spychaczem zepchnięte w to samo miejsce, co pocięte elementy
- elementy wraku muszą pozostawać na "wolnym powietrzu" co najmniej 2-3 lata w celu osuszenia. Po tym okresie można je przykryć wiatą , pamiętając jednak o zapewnieniu cyrkulacji powietrza. Większe elementy powinny zostać umyte i odkażone (zalecenia epidemiologiczne) .
- większe szczątki ludzkie powinny jak najszybciej zostać włożone do trumien i odesłane rodzinom w trosce o ich dobre samopoczucie i szybki pochówek . Trumny powinny być opatrzone klauzula "nie otiwrać". Pomyłki w procesie identyfikacji zwłok sa naturalną rzeczą, a rodziny chowające zmarłych nie powinny dociekać, czyje ciało znajduje sie w trumnie.
- mniejsze szczątki luidzkie powinny (wraz ziemią) nadal przebywać w miejscu katastrofy w celu ich późniejszego zbadania
- jak najszybciej (bazując na wieloletnim doświadczeniu badaczy) należy podać przyczynę katastrofy - jeżeli po 24 godzinach po katastrofie nie ma innych dowodów, to z doświadczenia należy automatycznie przyjąć, że wypadek był winą pilotów (niezależnie od stanowiska MSZ właściciela samolotu)
- powyższe procedury w żadnym stopniu nie ograniczają prawa właściciela samolotu do własnych badań: może on prowadzić własne dochodzenie. Jak powszechnie wiadomo do takich badan nie jest konieczne posiadanie wraku ani oryginałów czarnych skrzynek
- poza powyższymi procedurami, w międzyczasie należy dokonywać dalszych ważnych analiz: po 3-ch latach od wypadku należy zbadać zawartość alkoholu we krwi wszystkich pasażerów. Po 4-ch latach "leżakowania" wraku można przystąpić do badania foteli pasażerskich
- dokonując pogłębionych analiz należny zachować szczególną czujność i ostrożność: np. odczyty "TNT" na urządzeniach badawczych mogą znaczyć "To Nie Trotyl" . Poza tym, jak wiadomo, odnalezienie statecznika samolotu 150 m od miejsca katastrofy może prowadzić do mylnych wniosków dot. prawdziwej przyczyny katastrofy
- dobrą praktyką jest aby właściciel samolotu nie podawał innych przyczyn katastrofy jak strona prowadząca śledztwo. Dopuszcza się natomiast, że właściciel samolotu powołuje osobna komisje, która ma tłumaczyć oponentom stanowisko strony prowadzącej śledztwo.
rapsody / 2013-09-28 12:01 / Bywalec forum
Macierewicz i jego zespół to zespół bajkopisarzy. Czekam tylko kiedy podadzą informację, że na pokładzie była transportowana broń atomowa. ...... ups Polska przecież nie ma broni atomowej ;)
@@@ / 37.209.151.* / 2013-09-28 16:06
Kolejny specjalista od gdybania.
Ja tu zastosuje Twoja metode dyskusji i napisze:
Gdybys rapsody mial rozum to bys takich glupot nie pisal.
jakwyzej / 89.231.213.* / 2013-09-28 11:45
-----Wpis usunięty z powodu złamania regulaminu Forum Money.pl.---------
d0r / 83.12.255.* / 2013-09-28 11:42
Gdzie jest wrak, gdzie są czarne skrzynki?
tomi gryym / 89.231.213.* / 2013-09-28 11:41
-----Wpis usunięty z powodu złamania regulaminu Forum Money.pl.---------

Najnowsze wpisy