Witam serdecznie,
Mam następujący kłopot. Załóżmy że korzystam ze zwolnienia z kasy fiskalnej na postawie rozporządzenia ministra finansów. I teraz ktoś opłaca moją usługę przelewem. Jak mam to zaksięgować przy pełnej księgowości? Dodam, że zawieramy umowę o to świadczenie usług (termin świadczenia w przyszłym roku), w której ustalamy zadatek i dwa terminy płatności - pierwszy w tym roku (zadatek), drugi w przyszłym (pozostała część). Kiedy u mnie powstaje przychód? Czy w dniu zawarcia umowy? Czy w momencie wystawienia jakiegoś dokumentu sprzedażowego? A jeśli tak, to jakiego i kiedy go wystawić, jeżeli termin drugiej zapłaty wypada dopiero w przyszłym roku (podobnie jak termin wykonania usługi)? Czy mam prawo wystawić fakturę
VAT i na jej podstawie zaksięgować należne kwoty w rozrachunkach z odbiorcami (po przeciwnej stronie w przychody), a w momencie wpłynięcia kwoty na konto bankowe rozliczyć ją z rozrachunkami? A może w ogóle nie wystawiać żadnego dokumentu, bo wpłata została zaewidencjonowana na koncie i od razu zaksięgować ją w przychody w dniu jej otrzymania (po drugiej stronie na koncie bankowym)?
Dodam, że usługa jest zwolniona przedmiotowo z
VAT.
Proszę o pomoc...
Pozdrawiam,
Marcin