Auto Partner miał 58,64 mln zł zysku netto, 80,97 mln zł zysku EBIT w 2018 r. 

Auto Partner odnotował 58,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2018 r. wobec 34,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Obraz

Zysk operacyjny wyniósł 80,97 mln zł wobec 55,27 mln zł zysku rok wcześniej.

"Wzrost przychodów ze sprzedaży oraz nieznacznie lepszej rentowności na poziomie marży brutto, został wzmocniony niższymi wzrostami kosztów w pozostałych pozycjach wyniku finansowego. Istotnym czynnikiem była relatywnie wysoka baza kosztowa z 2017r. spowodowana zwiększeniem powierzchni magazynowej w Bieruniu oraz w Pruszkowie. Te działania pozwoliły na obsługę zwiększonej sprzedaży w 2018r., nie powodując istotnego wzrostu kosztów w roku bieżącym" - wskazano w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 154,99 mln zł w 2018 r. wobec 914,86 mln zł rok wcześniej.

"Wzrost przychodów ze sprzedaży w analizowanym okresie był przede wszystkim następstwem zwiększania skali działalności Grupy w szczególności przez: (i) rozwój sieci dystrybucji zarówno pod względem liczby otwieranych nowych filii (w 2018 Grupa odnotowała wzrost liczby filii o 3 oddziały, z poziomu 80 oddziałów w 2017r. do 83 oddziałów w 2018r.), jak i lepszym pokryciem geograficznym polskiego rynku, (ii) rozszerzaniem asortymentu, (iii) lepszym dopasowaniem asortymentu do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych, (iv) systematyczną optymalizację i poprawę obsługi klientów oraz (v) ogólnego wzrostu rynku w Polsce (szacowanego przez Grupę na ok. 5-7%). Ekspansja terytorialna na rynek czeski poprzez spółkę zależną kierującą ofertę do warsztatów nie wpłynęła istotnie na poziom przychodów Grupy w 2018r. Spółka wciąż znajduje się w fazie rozwoju" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 60,01 mln zł wobec 38,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.

Wybrane dla Ciebie
Szaleństwo ze srebrem. Kurs galopuje, przyspieszył przez święta
Szaleństwo ze srebrem. Kurs galopuje, przyspieszył przez święta
Była elektrociepłownia, będą hotele. Inwestor z pozwoleniem na budowę
Była elektrociepłownia, będą hotele. Inwestor z pozwoleniem na budowę
Ciężarówki z drewnem niszczą lokalne drogi. Gminy chcą zmian
Ciężarówki z drewnem niszczą lokalne drogi. Gminy chcą zmian
Leki na odchudzanie zmieniają rynek. Producenci żywności reagują
Leki na odchudzanie zmieniają rynek. Producenci żywności reagują
Jak długo trwa budowa domu? Trzy metody do własnego dachu nad głową
Jak długo trwa budowa domu? Trzy metody do własnego dachu nad głową
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach